برای آموزش حسابداری از کجا شروع کنیم ؟

منبع: فوت و فن

66

1400/6/31

09:24


برای آموزش حسابداری از کجا شروع کنیم ؟

در میان رشته های مورد نیاز در بازار کار می توان گفت که حسابداری بیشتر مورد توجه بوده و آموزش حسابداری امروزه بسیار پرطرفدار شده است در واقع این رشته که به ثبت معاملات مالی یک بنگاه اقتصادی با دقت بالا کار دارد به عنوان یک راه مناسب برای موفقیت در کسب و کارها به شمار می رود و تمامی کسب و کارها به دنبال آن هستند که با یک واحد حسابداری حرفه ای و دقیق بتوانند اهداف خود را پیاده سازی کنند.

حسابداری را می توان علم مرتبط با امور مالی و زمان دانست. در واقع تصمیم گیری های مهم یک شرکت یا واحد صنعتی و اقتصادی بسته به تحلیل ها و داده های گزارش شده از سوی واحد حسابداری می باشد و از این روی کسانی که قصد ورود به بازار کار در این رشته را دارند باید حتما اطلاعات کامل در این خصوص داشته باشند.

علوم و دانش لازم را در کنار قوانین مربوطه یاد بگیرند که تمامی این آموزش ها در دوره آموزش حسابداری رایگان و پکیج های آموزشی دیگر در دسترس شما خواهد بود. ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در خصوص ویژگی ها و گام های شروع برای یادگیری این رشته را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با تصمیم گیری مناسب به عنوان یک حسابدار وارد بازار کار شوید.

حسابداری را با دفتر داری یکی ندانید!

در ابتدای راه آموزش حسابداری سریع باید گفت که بسیاری تصور می کنند این رشته در کنار رشته دفتر داری قرار می گیرد ولی این طور نبوده و شما برای نوشتن تنها دخل و خرج استخدام نخواهید شد. در واقع شما باید دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید گزارش های مالی را تهیه کنید و آن را به گونه ای نگارش کنید که برای مدیران شما قابلیت درک داشته باشد.

 در کنار این مسئله باید در نظر داشته باشید که مدیریت منابع مالی و غیر مالی در یک واحد اقتصادی بر عهده قسمت حسابداری می باشد. پس با توجه به این مسئله اساسا کار یک حسابدار با دفتر دار متفاوت بوده و باید حتما به این موضوع مهم دقت داشته باشیم.

مدیر حسابدار می تواند در جلسات هیئت مدیره یک واحد اقتصادی شرکت داشته باشد. باید توانایی تصمیم گیری داشته باشد و در نهایت به بهترین شکل تصمیمات اقتصادی گرفته شده را عملی کند. بودجه بندی، زمان بندی و ارائه راهکارهای مالی نیز از دیگر کارهایی است که یک مدیر مالی یا حسابدار باید بتواند به خوبی انجام دهد. چطور می توان به این درجه رسید؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

برای شروع باید مهارت کار با رایانه بیاموزید

می توان گفت که حسابداری بدون رایانه عملا در بازار کار غیر ممکن بوده و از این روی تمامی کسانی که قصد دارند در این رشته فعالیت داشته باشند باید مهارت های عمومی کار با رایانه را بیاموزند که در این مسیر یادگیری ویندوز و مجموعه آفیس ارائه شده از سوی مایکروسافت دارای اهمیت بسیار زیادی است. به طور کلی ابتدای راه حسابداری با یک رایانه مربوط به بخش Excel می شود که در مجموعه نرم افزاری آفیس قرار داده می شود.

کار با اینترنت و توانایی تهیه گزارشات و نمودارها با یک رایانه از دیگر وظایفی است که یک حسابدار باید به طور کامل آموزش دیده باشد. در کار این مسئله نباید از یاد برد که نرم افزارهای حسابداری نیز در دسترس شما خواهند بود تا بتوانید کارهای مربوط به حسابداری را به بهترین شکل انجام دهید. از این روی برای شروع آموزش خود مهارت های کار با رایانه خود را افزایش دهید.

در ادامه راه نیز نباید از یاد برد که یادگیری کامل و حرفه ای نرم افزار Excel از دیگر نیازهای پیش روی شما برای امور مالی مربوط به حسابدار خواهد بود و حتما باید در کار با این نرم افزار حرفه ای باشید. یادگیری های مربوط به نرم افزارهای تخصصی کاری است که در ادامه و در دوره آموزش حسابداری بازار کار باید پشت سر بگذارید.

حتما دوره های کارآموزی را پشت سر بگذارید

پس از اینکه گام های یاد شده را برداشتید. شما آماده خواهید بود که به عنوان یک حسابدار عمومی وارد دنیای کار شوید. البته نباید از یاد برد که بهتر است اولین حضور شما در بازار برای کارآموزی باشد. در واقع این دوره است که به شما کمک می کند تجربه کسب کنید و با واقعیت های بازار روبرو شوید. این دوره ها امروزه از سوی شرکت های مختلفی ارائه می شود و تنها کافی است که شما انتظار حقوق و دستمزد خیلی زیاد را نداشته باشید تا بتوانید در بازار فعالیت کنید.

در صورتی که سوالی در خصوص حسابداری داشته باشید و یا فکر می کنید که در برخی از موضوعات به مشکل برخورد خواهید کرد کافی است که به عنوان کارآموز یا کمک حسابدار وارد بازار کار شده و اطلاعات لازم را در این خصوص از افراد حرفه ای دریافت کنید. با توجه به تمامی موضوعات بیان شده شما در مرحله بعد می توانید حوزه تخصصی خود را برای حسابداری انتخاب کرده و کار خود را شروع کنید. در این خصوص با شما در ادامه همراه خواهیم بود تا توضیحات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

تمرکز را از یاد نبرید

حسابداری به طور کلی یک رشته مادر است و شما باید شاخه و تمرکز خود را پس از طی مراحل یاد شده در قسمت بالا انتخاب کنید. برای مثال باید در نظر داشته باشید که شما می خواهید مدیریت کنید و یا به عنوان یک حسابرس فعالیت داشته باشید. بازار کار حسابداری مالی بهتر است یا مالیاتی؟ کدام یک می تواند گزینه ای بهتر برای شما باشد؟

این سوالاتی است که باید حتما پیش از انتخاب شاخه مد نظر خود بپرسید و بر اساس آن می توانید وارد بازار کار شوید. در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک فرد متخصص می توانید شانس بیشتری برای کار در یک شرکت خود را داشته باشید و از این روی توصیه می شود که حتما تمرکز را از یاد نبرده و به دنبال شاخه ای از علم حسابداری باشید که برای شما می تواند مناسب باشد.

پکیج آموزش غیر حضوری نیاز :

جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از حسابداری، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار یک دوره جامع غیر حضوری است که شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات  pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد.

با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید و اطلاعات حسابداری خود را تا سطح یک مدیر مالی بالا ببرید . یادگیری شما را صد در صد تضمین می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می‌توانید به سایت آموزش حسابداری نیاز مراجعه فرمایید .

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو