طرز تهیه کوکی کاکائویی

کوکی کاکائویی , طرز تهیه کوکی کاکائویی , دستور پخت کوکی کاکائویی ساده با کره

کوکی کاکائویی یکی از انواع کوکی های بسیار محبوب در سراسر جهان است که برای عصرانه و میان وعده گزینه مناسبی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کاکائویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی کاکائویی
کره۱۲۵ گرم
روغن مایع⅓ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر قند⅓ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
آردحدود ۲٫۵ پیمانه
مواد لازم شربت
پودر قند۱ پیمانه
آب۱ پیمانه

طرز تهیه کوکی کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه کوکی کاکائویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه روغن، تخم مرغ، پودر کاکائو، وانیل و بکینگ پودر در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط یکسان شوند، سپس همه مواد ذکر شده را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست به دست بیاید که به دست نچسبد.

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اضافه کردن بیش از حد آرد باعث خشک شدن و سنگین شدن خمیر می شود. پس از اینکه خمیر آماده شد، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

در حین گرم شدن فر، سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم، سپس به اندازه گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد در دستانمان شکل می دهیم. در آخر خمیر را کمی فشار می دهیم تا تخت شود، سپس در سینی فر می چنیم.

مرحله پنجم

حالا سینی فر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کوکی ها بپزند. در همین حین شربت بار (نکات مهم در مورد شربت بار) را آماده می کنیم. برای این منظور آب و پودر قند را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم پودر قند بدون هم زدن به طور کامل درون آب حل شود. پس از اینکه پودر قند به طور کامل درون شربت حل شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله هفتم

پس از اینکه کوکی ها آماده شدند، آنها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به مدت ۲ دقیقه کمی از حرارت بیفتند، سپس آنها را درون شربت بار قرار می دهیم و فورا از شربت خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

مرحله هشتم

در ۀخر می توانیم باقیمانده شربت بار را نیز روی کوکی ها بریزیم تا به خوبی به خوردشان برود و کوکی ها نرم تر شود. برای مجلسی تر شدن کوکی های می توانیم در پایان مقداری پودر پسته یا پودر نارگیل روی آنها بپاشیم.

مرحله نهم

اگر تمایل دارید کوکی ها تردتر و خشک تر باشند، باید بعد از خارج کردن از فر اجاره دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس داخل شربت بار بزنیم. این کار باعث می شود، در پایان کوکی های تردتری داشته باشیم.