تابلو در دکوراسیون داخلی

منبع: تالاب

66

1400/7/1

06:12


تابلو در دکوراسیون داخلی

تابلوها معمولا به دلیل جنبه‌ی ظاهری در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع اصلی‌ترین هدف از تابلو دکوراتیو، تزئینی بودن آن است.

 

اما باید به این نکته توجه کنیم که این عنصر می‌تواند در چیدمان بسیار کاربردی عمل کند. تاثیرگذاری نصب آن در یک فضا می‌تواند به زیبایی آن محیط کمک کند. در حقیقت این المان‌ تزئینی اولین عنصری است که بعد از تکمیل چیدمان منزل، روی دیوار نصب می‌شود. نقش تکمیل کننده‌ی آن نیز می‌تواند به عنوان مکملی رنگی برای فضا، یکی از دلایل تغییر وزن محیط و یا دگرگونی ابعاد بصری محیط نمود پیدا کند.

 

مثلا در فضایی با رنگ سرد که در چیدمان آن نیز از این نوع رنگ استفاده شده است، نصب یک تابلو با رنگ گرم می‌تواند مانند یک منبع انرژی عمل کند. ترکیب هنرمندانه‌ی فضای معماری باید به صورت اصولی انجام شود. به این معنی که تنها زیبایی در نصب عناصر مد نظر نیست. برای درک بهتر فضا معمولا از تابلو دیواری استفاده می‌شود. در چیدمان با پر شدن فضای پایین دیوار با مبلمان، فضای بالا باید با چنین المان‌هایی تکمیل شود. ابعاد، طیف رنگ و … از ویژگی‌های آن می‌باشد.

 

خرید تابلو دکوراتیو

تابلو در دکوراسیون به عنوان یک عنصر فضایی دکوراتیو عمل می‌کند. تاثیری که نصب آن روی فضا دارد را، نمی‌توان به صورت ثابت بیان کرد. زیرا برخی از تابلوها دارای رنگ، ابعاد و شکل متفاوت هستند. همین ویژگی‌ها روی انرژی محیط تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال اگر این عنصر تزئینی طویل و افقی باشد، منجر به افزایش طول فضا خواهد شد. این احساس بصری از طریق ترکیب تابلو با محیط شکل خواهد گرفت. در نتیجه ترکیب‌بندی با فضا نقش زیادی در احساس ما از محیط دارد. با خرید تابلو می‌توانید بخش‌های متنوعی از منزل را تزئین کنید. فضاهایی مانند پذیرایی، اتاق نشیمن، اتاق خواب، بخش ورودی و راهرو و… نیازمند نصب اشیاء و عناصر دکوراتیو هستند. معمولا از تابلوهای چاپی برای ایجاد این تغییرات استفاده می‌شود. میزان فروش تابلو دیواری چاپی نیز نشان می‌دهد که، این شیوه‌ی ارائه اثر، با استقبال مخاطبین روبرو شده است. نکات مختلفی را باید در انتخاب این المان مد نظر قرار دهیم. مثلا قبل از انتخاب آن، فضا را اندازه‌گیری و مورد بررسی قرار دهیم.

 

تابلو نقاشی مدرن

سقف، کف و دیوار عناصر تشکیل‌دهنده‌ی فضا هستند. اما در نگاه اول اولین عنصری که در مقابل دید مخاطب قرار دارد، دیوار است. به همین دلیل برای درک بهتر فضا می‌توانیم از انواع تابلو نقاشی روی آن استفاده کنیم. همان‌طور که می‌دانید برای ارائه‌ی آثار هنری، سبک‌های متنوعی وجود دارد. این شیوه‌ها از دیرباز مورد توجه قرار داشته اند. در نتیجه برای هر دوره، سبک خاصی با استقبال روبرو بوده است. در دوره‌ی معاصر سبک مدرن جایگاه بسیار ویژه‌ای در دکوراسیون داشته است. به توجه به استفاده از این شیوه برای انتخاب چیدمان و دکوراسیون داخلی، طبیعتا از انواع تابلو نقاشی با این سبک نیز برای تزئین استفاده شده است. نقش انواع تابلو در فضا گاهی بسیار اهمیت دارد. در این مواقع این عنصر به عنوان کانون توجه بصری به کار گرفته می‌شود. در واقع تمرکز بصری روی بخشی از فضا وجود خواهد داشت. بنابراین این المان بیشتر مورد توجه مخاطب قرار می‌گیرد. مدرنیسم تاثیر بسیار زیادی بر نوع چیدمان در عصر حاضر داشته است. از ابتدای ظهور این سبک، استفاده از آن رواج پیدا کرد. اما بعد از گذشت سالیان طولانی از ابداع این شیوه، هنوز هم در معماری، دکوراسیون و انتخاب عناصر تزئینی مانند تابلو مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

تابلو در دکوراسیون داخلی

جدیدترین مدل تابلو دیواری

یکی از دغدغه‌های افراد در هنگام خرید اشیاء تزئینی، انتخاب به روز‌ترین عنصر است. در حقیقت انتخاب انواع تابلو و اشیای دکوری باید مطابق با مد روز باشد! جدیدترین مدل تابلو دیواری با توجه به تولید انواع چاپی آن، بسیار متنوع است. به همین دلیل برای خرید آن، حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. برای انتخاب این المان مهم در فضای معماری، سه عامل مهم وجود دارد. اولین عامل مهم در هنگام انتخاب یک اثر هنری، طرح و نقش آن است. این طرح و نقش باید با فضا و چیدمان هماهنگ باشد. سبک‌های متنوعی مانند سبک مدرن موجب خلق آثار بسیار زیبایی شده است. دومین عامل در انتخاب یک تابلو، ابعاد آن است. در صورتی که فضای مورد نظر کوچک یا بزرگ است، باید متناسب با آن تابلو با ابعاد دلخواه را سفارش دهیم. در آخر عامل سوم نیز عنصری به نام قاب است. البته در تابلو مدرن معمولا از بوم نقاشی بدون قاب استفاده می‌شود. از قاب بیشتر برای فضاهای کلاسیک و انواع تابلو نقاشی کلاسیک استفاده می‌شود. گاهی اوقات نیز یک طرح و حاشیه در اطراف بوم ایجاد می‌شود که از نگاه مخاطب به عنوان یک قاب تلقی می‌شود. در انواع جدید تابلو چاپی نیز این عامل مهم در نظر گرفته شده است. با رعایت این نکات می‌توانید یک انتخاب درست و اصولی در هنگام خرید تابلو داشته باشید.

 

قیمت تابلو منظره و طبیعت

یکی از انواع تابلو چاپی پرفروش، تابلو منظره است. در این نوع آثار از مناظر طبیعی و شهری استفاده می‌شود. از گذشته تا به امروز انواع آثار نقاشی با مضامینی مانند طبیعت، گل و گیاه ارائه شده اند. هنرمندان در تمامی ادوار تاریخی از این موضوع غافل نبود اند و از آن برای خلق آثار هنری استفاده کرده اند. تابلو مناظر شهری و روستایی در آثار بسیاری از هنرمندان وجود داشته است. مثلا در آثار سهراب سپهری، تنها سوژه‌ی به کار رفته مناظر و طبیعت هستند. در نتیجه در دوره‌ی معاصر نیز انواع آثار هنری چاپی با این موضوع ارائه شد. یکی از دلایل انتخاب تابلو چاپی، قیمت آن است. قیمت این عنصر تزئینی که به صورت چاپی ارائه می‌شود، از سایر آثار هنری دست هنرمندان ارزان‌تر است. در نتیجه طراح و مخاطبین نیز ترجیح می‌دهند از این نوع طرح‌ها برای زیبایی فضا استفاده کنند. برای خلق این نوع آثار، طراح معمولا از نرم افزارهای کامپیوتری کمک می‌گیرد. گاهی نیز تصویر یک نقاشی به صورت عکس روی بوم نقاشی چاپ می‌شود. در این حالت کیفیت تصویر باید بسیار بالا و قابل چاپ باشد. سوژه‌هایی مانند منظره و طبیعت در آثار چاپی نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

خرید تابلو گل چاپی

گل در آثار نقاشی ایرانی جایگاه ویژه‌ای داشته است. مثلا در آثار نقاشی ایرانی که با عنوان گل و مرغ شناخته شده اند، گل یکی از عناصر مهم تلقی ‌شده است. زیرا استفاده از چهره انسان در این نوع آثار ممنوع بوده است. در طرح‎‌های اسلیمی نیز قالبا از نقوش گیاهی استفاده شده است. گل رز یکی از پرکاربردترین انواع گل در تابلو نقاشی است. همانطور که گفته شد، امروزه دیگر از تابلو دست ساز برای تزئینات منزل استفاده نمی‌شود. در نتیجه نوعی چاپی آن به دلیل تنوع و قیمت پایین، بیشتر کاربرد دارد. یکی از ویژگی‌های این نوع تابلوها، امکان سفارش آن در ابعاد مختلف است. انتخاب فضا به عنوان دومین عامل مهم در انتخاب تابلو، بسیار اهمیت دارد. در نتیجه باید هنگام خرید تابلو ابتدا ابعاد و سایز تابلو را در نظر بگیریم. صنعت چاپ پیشرفت زیادی کرده است. همین موضوع سبب شده طرح‌های چاپ شده روی پارچه‌ی کنواس طبیعی به نظر برسند. یکی از دلایل این کیفیت، استفاده از دستگاه چاپ و رنگ‌های با کیفیت است. پارچه‌ی کنواس یک پارچه مناسب برای نقاشی است که اغلب روی بوم نقاشی استفاده می‌شود. در انواع تابلو چاپی موجود در بازار از این پارچه استفاده می‌شود. تابلو گل و گیاه را می‌توانید با اندازه و سایز دلخواه سفارش دهید.

تابلو در دکوراسیون داخلی

برای خرید تابلو به سایت ما مراجعه نمایید:

https://decor-office.com/

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو