چند حدیث درباره زیارت امام حسین (ع)

منبع: بیتوته

139

1400/7/1

08:57


چند حدیث درباره زیارت امام حسین (ع)



حدیث درباره زیارت امام حسین, چندین حدیث درباره زیارت امام حسین, احادیثی درباره زیارت امام حسین

زیارت امام حسین (ع)

 

احادیثی از ائمه درباره زیارت امام حسین (ع)

زیارت امام حسین (ع) از برترین زیارت ها است که برای آن پاداش های فراوانی آورده شده است. در ادامه چندین حدیث درباره زیارت امام حسین (ع) آورده ایم.

زیارت امام حسین (ع) از زیارت خانه ی خدا هم برتر و بالاتر است و برای زیارت امام حسین (ع)، پاداشی برابر دهها و صدها حج و عمره بیان شده است و لحن روایات، به گونه ای است که آن را برای یک شیعه درحد یک «فریضه» می شمارد و ترک کردن آن را ناپسند می داند و هیچ عذر و بهانه و ترس و خطر را مانع از آن به حساب نمی آورد و ترک آن را جفا می داند

 

در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از این احادیث آشنا شوید. 

 

• امام باقر (ع) فرمودند: اگر مردم می دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین علیه السلام است از شوق زیارت می مردند.

 

*******

 

• امام جعفر صادق (ع) می فرمایند : هیچ کس نیست در روز قیامت مگر اینکه آرزو می کند ای کاش امام حسین (ع) را زیارت کرده بودم آن هنگامی که می بیند که با زوار امام حسین (ع) چه می کنند، چقدر نزد خداوند مورد کرامت واقع می شوند.

 

*******

 

• امام صادق (ع) فرمودند: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

 

حدیث از ائمه درباره زیارت امام حسین, حدیث هایی درباره زیارت امام حسین, احادیث ائمه از زیارت امام حسین

حدیث درباره زیارت امام حسین (ع)

 

 

• امام صادق (ع) فرمودند: هر کس دوست دارد روز قیامت، بر سر سفره ‏هاى نور بنشیند باید از زائران امام حسین (ع) باشد.

 

*******

 

• امام صادق (ع) به یکی از شیعیان فرمودند: «به خدا قسم کسی که امام حسین را زیارت کند و او را بشناسد و هدفش هم رضای خدا و آخرت باشد، خدا گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد.»

 

*******

 

• امام صادق (ع) فرمودند: کربلا را زیارت کنید و این کار را ادامه دهید، چرا که کربلا بهترین فرزندان پیامبران را در آغوش خویش گرفته است.

 

*******

 

• امام صادق علیه السلام فرمودند: «کسی که به زیارت قبر امام حسین علیه السلام نرود و گمان کند از شیعیان ماست و از دنیا برود، شیعه ما نیست و اگر هم از اهل بهشت باشد، جزو میهمانان بهشت است.»

 

*******

 

• امام صادق (ع) فرمودند: هر كس به زيارت قبر امام حسين عليه السلام نرود تا بميرد، ايمانش ناتمام و دينش ناقص خواهد بود به بهشت هم كه برود پايين تر از مؤمنان در آنجا خواهد بود.

 

*******

 

• امام صادق (ع) فرموده اند: «لو یعلم النّاس ما فی زیاره قبر الحسین (ع) من الفضل لماتوا شوقاً؛ اگر مردم فضیلت زیارت قبر امام حسین (ع) را می دانستند از شوق جان می‌ باختند.»

 

*******

 

• امام جعفر صادق (ع) فرمودند : هر کس شب عاشورا کنار قبر امام حسین (ع) بیتوته کند، خداوند را در روز قیامت در حالی که آغشته به خون می باشد، زیارت می کند گویی که در میدان کربلا همراه با امام حسین (ع) شهید شده است.

 

*******

 

• امام صادق (ع) فرمودند: زيارت امام حسين (ع) را ترک نكن و به دوستان و يارانت نيز همين را سفارش كن! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زياد كند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نميرى مگر با شهادت.

 

*******

 

• امام رضا (ع)  فرمودند: «من زار قبر ابی عبداللّه بشطّ الفرات کان کمن زار اللّه فوق عرشه؛ هر کس قبر امام حسین (ع) را در کنار رود فرات زیارت کند، مانند کسی است که خداوند را در بالای عرش زیارت کرده است.»

 

*******

 

• حضرت مهدی (عج) می فرمایند : زيارت امام حسين (ع) در شب جمعه امان از آتش دوزخ در روز قيامت خواهد بود.

 

گردآوری: بخش مذهبی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو