سردار دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان خاطراتی از ایام دفاع مقدس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در برنامه زنده تلویزیونی«قافله عشق» که شب گذشته بر عرشه ناو سردار شهید حاج عبدالله رودکی(ره) در تنگه استراتژیک هرمز برگزار شد، اظهار داشت: به برکت خون شهدا و هدایت های داعیانه مقام معظم رهبری (حفظه الله)، در حوزه ساخت و تولید تجهیزات دفاعی- رزمی، خاصه شناورهای رزمی عملیاتی به خود کفایی رسیده ایم.

وی افزود: در آینده خبرهای خوشی از این خودباوری ها و تلاش های جهادی جوانان غیور و انقلابی  در زمینه ساخت شناورهای پیشرفته خواهید شنید.

سردار تنگسیری با اشاره به اینکه امروز همه شناورها با توان و ظرفیت داخلی، تولید و ساخته می شوند، افزود: موشک‌ و سلاح‌های بکارگیری شده در این شناورها نیز کاملا ایرانی است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهایی که در سال گذشته به نیروی دریایی سپاه ملحق شدند تمام مراحل ساخت اعم از طراحی، نصب تجهیزات و تولید آنها در کشور و در شرایط تحریمی انجام شده است و این تحریم‌ها باعث شد نگاه ما به داخل کشور باشد که با اتکا و اعتماد به ظرفیت داخل توانستیم تحریم‌های ظالمانه را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

سردار تنگسیری: شناورهای سپاه بدست دانشمندان جوان و انقلابی کشور ساخته شده است