طرز تهیه پلو زردچوبه

پلو زردچوبه , طرز تهیه پلو زردچوبه , دستور پخت برنج ساده دمی و آبکش کته با زردچوبه

پلو زردچوبه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو زردچوبه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
برنج۲ پیمانه
کره۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۲ قاشق چایخوری
آب مرغ، آب گوشت یا آب ساده۳ فنجان
برگ بو۲ عدد

طرز تهیه پلو زردچوبه

مرحله اول

برای تهیه پلو زردچوبه ساده ابتدا برنج را نسبت به تازگی آن درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با آب ولرم و ۱ قاشق نمک می خیسانیم. توجه داشته باشید که برنج هر چقدر کهنه تر باشد، باید مدت بیشتری خیسانده شود.

مرحله دوم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم، سپس روغن زیتون را به همراه کره داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره به طور کامل ذوب شده و کمی داغ شود.

مرحله سوم

در این مرحله برنج را آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به مدت ۴ تا ۵ دقیقه برنج را تفت می دهیم. در ادامه نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به اندازه ای آب به قابلمه اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد. در ادامه حرارت زیر قابلمه را تا آخر زیاد می کنیم تا آب شروع به جوشیدن کند، سپس حرارت تر را ملایمتر می کنیم.

مرحله پنجم

حالا حدود ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا آب درون قابلمه کشیده شود. پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را روی کمترین سطح قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله ششم

پس از اینکه برنج به خوبی دم کشید، برگ بو را از قابلمه خارج کرده و دور می ریزیم، سپس برنج را درون قابلمه مخلوط می کنیم تا کاملا یکرنگ شود. در ادامه پلو زردچوبه را داخل دیس می کشیم و به همراه سالاد سرو می کنیم.