به علاوه برای ششمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی معاملات چهارشنبه ۶۰۹ میلیارد تومان بود. در ۶ روز اخیر در مجموع ۴ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شده است.

با این حال روز چهارشنبه برای هفدهمین روز متوالی بازار با مازاد تقاضا بسته شد. ارزش مازاد تقاضای روز چهارشنبه به ۱۱۴ میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌های خرید پایانی بازار ۳۴۹ میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش ۲۳۵ میلیارد تومان بود. ۴۴ نماد صف خرید و ۵۸ نماد صف فروش داشتند.

 اما نکته منفی برای سهام‌داران این است که روز چهارشنبه در مقایسه با روز سه‌شنبه صف‌های خرید پایانی بازار افت ۳۰ درصدی داشت.

بنابراین تمامی روندهای درونی بازار، بورس را به سمت پائین هدایت می‌کنند. با این وصف برخی از تحلیل‌گران معتقدند رشد قیمت دلار می‌تواند بازار را صعودی کند. قیمت دلار در انتهای هفته به ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و قیمت درهم که علامت دهنده به دلار است تا ۷ هزار و ۵۵۰ تومان افزایش یافت. علاوه بر این در بازار فردایی قیمت دلار تا ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان صعود کرد که علامتی صعودی برای بازار روز شنبه است. بدین ترتیب دلار به معاملات بورس در اولین روز مهرماه علامت صعودی می‌دهد هرچند که این علامت چندان قدرتمند نیست. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «صف کشی نیروهای نزولی در بازار سهام امروز» بخوانید.