تکنیک‌های تزریق واکسن چیست؟

50

1400/7/3

08:50


یکی از تکنیک‌های واکسیناسیون، تزریق به موقع واکسن بود و تکنیک دیگر آن، این بود که از واکسن‌هایی که داریم، بهینه استفاده کنیم.

تکنیک‌های تزریق واکسن چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، وی با بیان اینکه مواردی که مطرح می‌کنیم، تاکتیک هستند و در این تاکتیک‌ها، تکنیک‌های مختلفی باید رعایت شود، گفت: به عنوان مثال واکسیناسیون یک تاکتیک غیرقابل حذف است، اما تکنیک آن هم مهم است.

اینکه باید در زمان مناسب قبل از خیز بیماری، واکسیناسیون را انجام می‌دادیم. اکنون که گردش بالایی از ویروس وجود دارد و واکسن هم تزریق می‌کنیم، ممکن است این شبهه برای مردم ایجاد شود که ما واکسن زدیم، اما کووید گرفتیم. در حالیکه فرصتی برای ایمنی‌زایی واکسن وجود نداشته است.

بر همین اساس هم بهانه به دست افراد شیاد می‌افتد و از این موضوع استفاده می‌کنند و با واکسن مخالفت می‌کنند. باید از حرف‌های غیرعلمی هم پیشگیری کنیم. یکسری افراد با همین اظهارات از واکسن مایوس می‌شوند.

در حالی که واکسن نه آدم‌ها را می‌کشد و نه منجر به آلودگی می‌شود، بلکه در گردش بالای ویروس، احتمال اینکه فرد حول و حوش زمان تزریق واکسن، آلوده شده باشد، وجود دارد. این موضوع نباید به حساب واکسن گذاشته شود، بلکه به حساب کم‌کاری‌ها است که در موقع مناسب واکسن را تزریق نکردیم.

باید توجه کرد که ما نسبت به دوره قبل از واکسیناسیون‌مان، در تمام گروه‌های سنی که واکسن تزریق شده، میزان مرگ و میرمان کاهش یافته است.

ناجی افزود: بنابراین یکی از تکنیک‌های واکسیناسیون، تزریق به موقع واکسن بود و تکنیک دیگر آن، این بود که از واکسن‌هایی که داریم، بهینه استفاده کنیم. به طوری که برای گروه‌های سنی بالا یا مبتلایان به بیماری‌های خاص، واکسن‌هایی را انتخاب می‌کردیم که ممکن است اثربخشی بیشتری داشته باشند. شاید در این زمینه‌ها خیلی خوب عمل نکردیم، اما با همین واکسن‌هایی هم که در این گروه‌ها تزریق کردیم، می‌بینیم که منجر به کاهش مرگ و میر در آنها شد.

منبع: ایسنا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو