شربت کلسیم یکی از محصولاتی است که امروزه طرفداران زیادی دارد و افراد برای تامین کلسیم مورد نیاز دبن خود از آن استفاده می کنند. شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی از محصولات ویژه بازار است و بسیاری از افراد این محصول را گزینه اول و آخر خود در تهیه مکمل های حاوی کلسیم می دانند. اما باید بدانید که برای افزایش اثربخشی این محصول باید به نکات زیادی توجه داشته باشید که در ادامه این گزارش به آنها می پردازیم.

آیا همه می توانند از شربت کلسیم استفاده کنند؟

شاید بتوان گفت یکی از سوالات پرتکرار در مورد این شربت ( به ویژه شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی) این است که آیا این محصول برای تمامی افراد مناسب است! پاسخ به این سوال قطعا منفی است. شربت کلسیم برای کسانی مفید است که از کمبود کلسیم رنج می برند و یا در سنین رشد قرار دارند. اگر تجمع کلسیم در بدن فرد به اندازه کافی باشد، استفاده از مکمل های حاوی کلسیم اثر ندارد و حتی میزان کلسیم را در بدن بالا می برد و همین امر زمینه ساز بروز مشکلات زیادی می شود. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از این شربت با پزشک مشورت کنید و در صورت نیاز استفاده از آن را شروع کنید.

برای خرید قرص مفاصل و استخوان می توانید از داروخانه آنلاین اقدام نمایید.

شربت کلسیم چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که از نام این محصول مشخص است این شربت حاوی کلسیم است. کلسیم می تواند در بافت استخوانی و دندانی جمع شود و خطر بروز بیماریهای استخوانی را مانند پوکی استخوان کاهش دهد. همچنین، این محصولات ( مانند شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی ) معمولا حاوی ویتامین د 3 هستند و با تامین ویتامین د3 مورد نیاز بدن به افزایش جذب کلسیم در بدن کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که قلب و عضلات بدن برای کارکرد درست به کلسیم نیاز دارند. در نتیجه، جای تعجب نیست که استفاده از این محصول سلامت عمومی بدن را ارتقا می دهد.

بهترین زمان مصرف شربت کلسیم

اگر می خواهید اثر بخشی این شربت را در بدن افزایش دهید، باید به زمان مصرف آن توجه داشته باشید. مطالعات نشان داده اند که مکمل های حاوی کلسیم با غذا بهتر جذب می شوند. اسید معده قدرت جذب کلسیم را در بدن بالا می برند. به همین دلیل توصیه می شود این شربت همراه با غذا مصرف شود تا کلسیم در بدن جذب شود و اثربخشی بالایی بر سلامتی داشته باشد.

چه مقدار از مصرف کلسیم در طول روز مجاز است؟

اگر می خواهید از شربت کلسیم استفاده کنید، نباید بیش از 500 میلی گرم در طول روز استفاده کنید. در غیر اینصورت تجمع کلسیم در بدن افزایش پیدا می کند و همین امر می تواند سلامتی را در بدن تحت تاثیر قرار دهد. همچنین، اگر بیشتر از این مقدار مصرف شود، دیگر در بدن جذب نمی شود و کاربردی ندارد. بنابراین، در طول روز به مقدار مصرف مجاز کلسیم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین سود را از آن ببرید.

عوارض استفاده از شربت کلسیم

بهتر است بدانید که استفاده از تمامی مکمل ها می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. این شربت نیز مانند تمامی مکمل های دیگر دارای برخی از عوارض نظیر حالت تهوع و استفراغ است. اما خبر خوب این است که این عوارض پس از یک تا دو هفته استفاده از بین می روند و شما می توانید از مزایای شربت کلسیم بهره مند شوید. برخی از مکمل ها مانند شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی کلسیم را به صورت فسفو لیپید در آورده اند و همین امر عوارض گوارشی آنها را به میزان چشم گیری کاهش داده است و به جذب آن در بدن کمک می کند.

چه کسانی باید در استفاده از این شربت محتاط باشند؟

اگر می خواهید از این شربت استفاده کنید، باید بدانید برخی از افراد در مصرف این محصول باید محتاط باشند. اگر در شرایط زیر هستید، قبل از استفاده از این شربت با پزشک مشورت کنید:

  • زنان باردار و شیرده
  • کسانی که از داروهای خاص مانند فنی توئین، فنوباربیتال یا پردنیزون استفاده می کنند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد شربت کلسیم به ویژه شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این شربت تجمع کلسیم را در بدن بالا می برد و خطر بروز بیماریهای استخوانی از جمله پوکی استخوان را کاهش می دهد. برای خرید شربت لیپوکلسید کیمیا کالای رازی  می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی محصولاتی که در این سایت به فروش می رسند دارای مجوزهای بهداشتی هستند و شما می توانید با خیال راحت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و از ویژگی های آن بهره مند شوید.