چگونه یک آرایشگر مردانه حرفه‌ای شویم؟

منبع: نی نی بان

120

1400/7/3

09:57


آیا همیشه به دنبال راه حلی بودید که بتوانید در صنعت آرایشگری فعالیت کنید؟! باید بگوییم که حرفه آرایشگری می‌تواند شروع شگفت‌انگیزی باشد. برخی از آقایان به دنبال گذراندن مراحل آکادمیک و مشغول شدن در حرفه‌ای مرتبط با رشته تحصیلی‌شان هستند. برخی هم به دنبال علایق و خلاقیت‌های خود می‌روند. اگر شما در این گروه از آقایان هستید، پس حرفه آرایشگری گزینه انتخابی شما خواهد بود.

چگونه یک آرایشگر مردانه حرفه‌ای شویم؟

این حرفه می‌تواند آینده خوبی برای شما بسازد و همیشه درآمد داشته باشید. اما این موفقیت شرط دارد. آرایشگری مردانه همانند هر حرفه دیگری نیاز به گذراندن دوره‌های آموزشی دارد. در گذشته به محض اینکه شخصی تصمیم می‌گرفت، آرایشگر شود با به دست گرفتن قیچی و شانه به همراه کمی آب دست به کار می‌شد. اما امروزه دیگر این روش پاسخگوی خواسته‌های مشتریانی نیست که هر ثانیه در شبکه‌های اجتماعی با دنیای گسترده‌ مد سر و کار دارند.

برای آنکه یک آرایشگری مردانه ماهر شوید از لحظه‌ای که این حرفه را انتخاب می‌کنید، باید همواره خود را به روز نگه دارید. یکی از روش‌های پیشنهادی ما برای آنکه شما را به یک هنرمند حرفه‌ای تبدیل کند، شرکت در دوره آرایشگری مردانه آموزشگاه عصر مو زیر نظر اساتید مجرب و حرفه‌ایست. بدون آنکه هیچ پیش‌نیازی داشته باشید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی آن شرکت کنید و بعد از پایان دوره به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای وارد بازار کار شوید. زمانی هم که ماهرانه به بازار پر رقابت آرایشگری مردانه وارد شوید، می‌توانید حسابی از آن درآمد کسب کنید.

برای آنکه از دوره آرایشگری مردانه عصر مو بیشتر بدانید روی لینک کلیک کنید.

 

کمی بیشتر از کارهای آرایشگر مردانه بدانید

آرایشگران مردانه حرفه‌ای از اینکه به زیبا شدن ظاهر آقایان کمک می‌کنند، لذت می‌برند. آن‌ها افراد خلاقی هستند و از قوه خلاقیت خود بی‌نهایت استفاده می‌کنند. جدای از همه این‌ها آن‌ها شنونده خوبی هستند و از شاد شدن مردم لذت می‌برند. یک آرایشگر مردانه برای زیبا کردن ظاهر مشتری در پیرایش موها، اصلاح صورت، رنگ و حالت دادن به موها تخصص دارد.

اینها تنها کارهای یک آرایشگر مردانه نیست. امروزه آرایشگران کارهایی چون پاکسازی صورت با ماسک و انواع اسکراب‌ها و اصلاح موهای صورت با انواع وکس را هم انجام می‌دهند. همه این موارد را که در کنار هم بچینیم متوجه می‌شویم که در دنیای امروز تنها خانم‌ها به دنبال راه‌حلی برای زیباتر شدن‌شان نیستند. آقایان هم وارد این عرصه شده‌اند. پس این بهترین فرصت برای درآمدزایی افرادیست که به این حرفه علاقه‌مندند.

آرایشگران مردانه قبل از شروع به کار از مشتری می‌پرسند که به چه سبکی علاقه دارند. سپس با بررسی ویژگی‌هایی مثل فرم صورت و گردن شروع به کوتاهی و حالت دادن به موها می‌کنند. آن‌ها معمولا برای کوتاهی موها علاقه به استفاده از قیچی دارند. یک آرایشگر مردانه حرفه‌ای معمولا به مشتریانش در زمینه چگونه شامپو زدن و شست‌وشوی موها، صاف کردن و روش‌های درمان موهای مجعد نیز خدمات ارائه می‌دهند.

در دوره آرایشگری مردانه عصر مو همه این مهارت‌ها به هنرجویان آموزش داده می‌شود. آن هم آموزش گام به گام تا همه هنرجویان بتوانند از آموزش‌های لازم برای تبدیل شدن به یک آرایشگر مردانه حرفه‌ای بهره‌مند شوند. آن هم آرایشگری که در هر ساعت و هر زمانی از سال بتواند حسابی درآمد کسب کند.

 

دوره‌های آموزش آرایشگری عصر مو چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوره آرایشگری مردانه عصر مو با هر آنچه که در شبکه‌های اجتماعی و سطح اینترنت دیده‌اید تفاوت دارد. مجموعه آموزشگاه عصر مو همه رسالتش را پرورش آرایشگران حرفه‌ای، خلاق و ماهر می‌داند. دوره‌های آرایشگری به سه دسته درجه یک و دو و دوره جامع تقسیم شده است. اگر بخواهید مسیر حرفه‌ای شدن را دقیق‌تر طی کنید، می‌توانید در هر سه دوره شرکت کنید. دوره یک و دو را به عنوان پیش‌نیاز بگذارنید و با شرکت در دوره جامع همه فنونی را که قبلا آموزش دیده‌اید، مرور کنید و تکنیک‌های لازم را آموزش ببینید. علاوه بر مرور آموخته‌های قبلی گریم داماد را هم کاملا حرفه‌ای فرا می‌گیرید.

ویژگی‌های این دوره عبارتند از:

  • به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای با سرمایه اندک وارد بازار شوید
  • آموزش‌ها توسط اساتید حرفه‌ای که خود چندین سال تجربه حرفه‌ای دارند، صورت می‌گیرد
  • آموزش‌ها به صورت تضمینی به هنرجو منتقل می‌شود
  • بعد از پایان دوره هنرجو یک متخصص آرایشگری خواهد شد که می‌تواند درآمد بالایی داشته باشد
  • بعد از پایان دوره و کسب نمره قبولی در آزمون نهایی موفق به اخذ مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای خواهید شد
  • مدرک آرایشگری مردانه فنی و حرفه‌ای می‌توانید ترجمه کنید و برای ویزای کار و مهاجرت اقدام نمایید
  • با همان مدرک می‌توانید جواز کسب بگیرید و با استفاده از وام خود اشتغالی آرایشگاه خود را راه بیندازید

نکته مهم: آنچه که دوره‌های آرایشگری مردانه آموزشگاه عصر مو را از سایرین متمایز می‌کند، آموزش اجرای خواسته‌های مشتری به بهترین شکل ممکن در سریع‌ترین زمان است. زیرا آن‌ها معتقدند که سرعت و دقت در دنیای امروز نقش مهمی را ایفا می‌کند. اساتید این آموزشگاه بر این باورند که دنیای مد آنقدر پیشرفت کرده که آقایان هم به دنبال مدل موهای جدیدتر و روش‌هایی برای متعادل‌سازی صورت خود در میهمانی‌ها و مجالس رسمی هستند. همه نکات کلیدی برای کسب این مهارت‌ها را در طی دوره به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

 

گزینه‌های انتخابی متعدد برای آرایشگران مردانه حرفه‌ای وجود دارد

ممکن است بسیاری تصور کنند که با گذراندن دوره‌های معتبر آرایشگری مردانه تنها می‌توانند یک سالن و یا یک آرایشگاه داشته باشند. البته برای آن دسته از افرادی که علاقه دارند مسیر حرفه‌ای شدن را اینگونه بگذارنند، وضعیت متفاوت است.

 اما مکان‌های بیشتر و موقعیت‌های شغلی متعدد دیگری هم وجود دارد که شما با مدرک آرایشگری مردانه می‌توانید این موقعیت‌ها را از آن خود کنید. در اینجا برخی از گزینه‌ها وجود دارد که در آن می‌توانید به عنوان آرایشگر کار کنید مثل هتل‌ها، صدا و سیما و مراکز اسپا. با رشد مداوم صنعت زیبایی، همه چیز بستگی به این دارد که کدام مسیر شغلی بیشتر با شخصیت شما سازگار است! البته همه این‌ها بستگی به مهارت‌ها و تکنیک‌های شما دارد.

 

یک خبر خوش برای آرایشگران مردانه حرفه‌ای!

اگر به دنبال مهاجرت به کشورهای بزرگی همانند کانادا با حرفه آرایشگری باشید، باید بگوییم که فوق‌العاده خوش‌شانس هستید. چرا؟ آرایشگران مردانه حرفه‌‌ای در سراسر این کشور متقاضی دارند و به محض پذیرش ویزای اقامت دائم را هم دریافت خواهند کرد. بنابراین این خبر خوشی برای آن دسته از هنرجویان دوره آرایشگری مردانه آموزشگاه عصر مو است که قصد دارند پس از حرفه‌ای شدن مهاجرت کنند.

 

چرا آموزش انواع مدل مو مردانه مهم است؟

حفظ آراستگی موها برای زیبا نشان دادن استایل آقایان فوق‌العاده اهمیت دارد. این مثال از زمان‌های قدیم بوده که موهای هر شخص تاج و جلال اوست بدون آنکه به جنسیت خاصی اشاره شود. به هر حال مو یکی از مهم‌ترین اجزای زیبایی هر شخصی به شمار می‌رود. مردان معمولا از داشتن موهای پر و ضخیم، مرتب و در انتها ظاهر آراسته لذت می‌برند. حال این آراستگی را چه کسی می‌تواند به او ببخشد؟!

 یک آرایشگر مردانه خوب که به انواع مدل مو تسلط دارد و دوره آرایشگری مردانه را به صورت حرفه‌ای گذرانده است. شما به عنوان یک آرایشگر با به اجرا در آوردن مدل مو مردانه مناسب، می‌توانید زیبایی ظاهری را به آقایان تقدیم کنید.

برای آنکه جدیدترین مدل مو مردانه را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم روی لینک کلیک کنید و به رایگان بهترین مدل موی متناسب با استایل خود را بیابید.

 

اهمیت مدل موی مناسب برای آقایان

در قرن بیست و یکم هستیم و همه ما متوجه شدیم که داشتن یک مدل موی زیبا و مناسب برای آقایان مهم تلقی می‌شود. بیشتر آقایان دیگر دست از مدل‌های کلیشه‌ای کشیده‌اند و به دنبال امتحان مدل موهای جدید هستند. یک مدل موی مناسب می‌تواند استایل و ظاهر آقایان را تکمیل کند. اما مدل موی خوب چگونه است و چه اثراتی دارد؟

آرایشگر مردانه حرفه‌ای

  1. افزایش اعتماد به نفس آقایان

    بعد از اینکه آرایشگر موهای فردی را کوتاه می‌کند و به آن مدل مناسبی می‌دهد، باعث ایجاد احساس بهتر در آقایان محترم می‌شود. زیرا به آن‌ها احساس آراستگی و زیبایی می‌بخشد. مهم‌تر از همه اینکه زمانی که آقایان ظاهر مناسب و زیبایی داشته باشند، اعتماد به نفس آن‌ها بیشتر می‌شود و مثل این است که در زندگی به هر چیزی که بخواهند می‌توانند دست یابند. بنابراین داشتن یک مدل موی متناسب با ظاهر آقایان نقش فوق‌العاده مهمی در زیبایی ظاهری و اعتماد به نفس آن‌ها ایفا می‌کند.
  2. تطبیق‌پذیری

    تطبیق‌پذیری یکی از مهم‌ترین جنبه‌های یک مدل موی خوب است. شما می خواهید تا حد امکان گزینه‌های مختلف برای مدل دادن به موهای خود داشته باشید. بنابراین می‌توانید آن‌ها را با لباس و مناسبت‌های خود هماهنگ کنید. اگر قرار است فردی یک قرار ملاقات مهم داشته باشد، شما آرایشگر باید یک مدل مو مردانه متناسب با رویدادی که در پیش دارد، ترتیب دهید. به هر حال قرار نیست که ژولیده و معمولی او را به محل قرار بفرستید.
  3. متناسب با فرم صورت و گردن

    مدل مو مردانه خوب باید با فرم صورت و نوع موهای آقایان مطابقت داشته باشد. بنابراین نه تنها باعث عجیب به نظر رسیدن آن‌ها نخواهند شد، بلکه به زیباتر نشان آن‌ها کمک می‌کند. اگر قصد دارید خود یک مدل مو برای مشتری انتخاب کنید، حتما فرم صورت و گردن او را در نظر بگیرید.
  4. حالت دادن آسان

    داشتن یک مدل مو مردانه خوب به آقایان کمک می‌کند تا هر روز مجبور نشوند، زمان زیادی را برای حالت بخشیدن به موهایشان تلف کنند. مدل مویی مناسب است که بتوانید همه روزه و در هر ساعتی از روز به راحتی به آن حالت بدهید.
  5. مطابق با شخصیت و سبک زندگی شما باشد

    اگر شما فردی هستید که شغل خاصی ندارید و نیاز نیست که همه روزه ظاهر آراسته و رسمی ظاهر داشته باشید، می‌توانید هر روز با یک مدل مو ظاهر شوید. اما مدل موی مناسب برای فردی که کارمند یک سازمان رسمی و یا وکیل است باید متناسب با سبک زندگی و موقعیت شغلی او باشد.
  6. موهای شما زیبا رشد می‌کند

    یک مدل موی خوب مردانه، مدلیست که بعد از چند هفته مرتب رشد کند و به زیبایی همان اوایل به نظر برسد. بنابراین سعی کنید مدل مویی را انتخاب کنید که بعد از مدتی ظاهر شما ژولیده دیده نشود.

بنابراین اکنون می‌دانید که یک مدل موی خوب چیست و چقدر می‌تواند باعث زیبایی‌ ظاهری‌تان شود. آن هم در عصری که به زیبایی ظاهری فوق‌العاده اهمیت داده می‌شود.

 

تاثیر یادگیری انواع مدل‌های مو مردانه

آیا می‌دانستید زمانی شما به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای در سطح منطقه، شهر و یا کشور شناخته می‌شوید که به همه مهارت‌های مرتبط به آرایشگری تسلط داشته باشید؟! شناخت انواع مدل موهای مد روز و حتی قدیمی به شما کمک می‌کند تا هر مشتری با هر سلیقه‌ای را از خود راضی نگه دارید و به طبع آن درآمد بیشتری هم به دست آورید. امروزه افراد کمی را می‌بینید که به ظاهر خود اهمیت ندهند و داشتن یک استایل مناسب را نپسندند. اما هدف ما از گفتن این نکات چیست؟!

مو یکی از مهم‌ترین اجزای ظاهری آقایان است و به همین دلیل هم همواره به آراستگی آن اهمیت می‌دهند. زمانی شما یک آرایشگر حرفه‌ای می‌شوید که بتوانید بهترین مدل مو را برای مشتری که همه چیز از ریش تا قیچی را به دست شما سپرده، در نظر بگیرید.

مدل مویی که با هر بار نگاه کردن به خود در آینه از دیدنش لذت ببرد. از طرفی هم متقاضیان جوان را که همواره به دنبال جدیدترین سبک‌ها و مدل‌های مو هستند را به سالن خود جذب کنید. آن‌ها از آرایشگرانی که علاوه بر مهارت‌های ابتدایی، همواره خود را به روز می‌کنند و هر مدل مویی که دوست داشته باشند را روی موهای‌شان به اجرا در می‌آورند، فوق‌العاده استقبال خواهند کرد.

یادگیری و شناخت انواع مدل‌های مو مناسب آقایان را فراموش نکنید. قرار نیست که هزینه‌ای هم برای شناخت‌شان بپردازید. آموزشگاه عصر مو با تدوین مقاله آموزشی که در انتهای این پاراگراف لینک آن قرار داده‌ایم مسیر یادگیری آسان را برای شما فراهم کرده است.

 برای قدم بعدی هم می‌توانید در دوره‌های آموزش آرایشگری این آموزشگاه معتبر شرکت کنید و چندین مدل مو روز دنیا که جز مدل‌های محبوب سلبریتی‌ها و سوپراستارهاست را یاد بگیرید. دیگر چه چیزی از این بهتر؟! با برداشتن قدم‌های محکم و تمرین و تکرار مداوم مسیر حرفه‌ای شدن را در دنیای پر رقابت آرایشگری مردانه طی خواهید کرد.

 

بافت مو شیوه‌ای سنتی برای آرایش‌ موها

دنیای آرایشگری به سرعت چشم‌گیری در حال گسترش است. کار شما به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای مردانه و یا زنانه تنها به کوتاهی، مدل دادن، رنگ کردن موها و اصلاح صورت ختم نمی‌شود. به ویژه زمانیکه مشتریان شما از گروه‌های نوجوان و کم سن‌ و سال باشند. بافتن موهای زیبا مشتریانی که به دنبال تحول و تغییر در استایل‌شان هستند را هم اضافه کنید. هر چند که بافت یک روش قدیمیست که سال‌ها افراد از این روش برای آرایش موهای‌شان استفاده می‌کنند. باستان‌شناسان معتقدند که بافتن مو آقایان و خانم‌ها از 2000 سال قبل از میلاد مسیح هم مد بوده است.

اگر هم به سبک بافت آفریقایی علاقه دارید، روی لینک کلیک کنید و از این مقاله آموزشی رایگان بهره‌مند شوید.

بافت مو

بافت مو هم برای آقایانی که موهای بلند و پر پشتی دارند و هم برای خانم‌های که دوست دارند جذاب به نظر برسند، مناسب است. به هر حال این هم شیوه‌ای برای زیباتر به نظر رسیدن خانم‌ها و آقایان است. در میان انواع بافت مو، بافت آفریقایی به خاطر تنوع و مدل‌های گوناگونی که دارند، بسیار پر طرفدار هستند. این مدل هرگز از مد نیفتاده و همچنان می‌بینیم که جز مدل‌های محبوب در بین عموم افراد جامعه است.

مزایای بافت مو به سبک آفریقایی

بافت موها روشی آسان و بسیار دلپذیر است که مدل دادن به موها را برای ماه‌ها فراموش کنید. به موهای خود استراحت دهید و از آن در برابر عوامل محیطی سخت محافظت کنید. زمانیکه تصمیم می‌گیرید موهای خود را ببافید، به راحتی می‌توانید دست به خلاقیت بزنید. بسیاری از تکنیک‌های بافت مو وجود دارد که می‌تواند صورت و موهای شما را منحصر به فرد کند. ماندگاری طبیعی و ضخامت مو یک مزیت بزرگ و یک امتیاز انحصاریست که به سادگی نمی‌توانید از کنار آن عبور کند.

بافت آفریقایی در کنار محبوب بودن بسیار متنوع هم هستند. هنگامی که تصمیم می‌گیرید سبکی از آن را روی موهای خود و یا مشتری‌تان اجرا کنید، می‌توانید زیباترین مدل مو را بسازید. حتی این امکان هم برای شما فراهم است که یک بافت متناسب با رویداد خاص را روی موها به اجرا در آورید. همه ساله ما طراحان مشهوری را در نمایشگاه‌های مد دنیا می‌بینیم که با موهای بافته شده به سبک آفریقایی روی صحنه حضور می‌یابند. حال در ادامه ببینیم بافت چه مزیت‌هایی برای موهای ما دارند:

  1. از شکستگی تارهای مو جلوگیری می‌کند

    همه ما زمانی‌که می‌خوابیم با هر چرخش امکان دارد که موها کشیده شوید. همین کشیدگی باعث شکسته شدن تار مو می‌شود. اصطکاک بین مو و بالش نیز دلیل دیگری برای شکننده شدن تار موهاست. بافتن مو کمک می‌کند تا اصطکاک کمتر شود و بر اثر هر کشیدگی به موها آسیب نزند.
  2. موها را منظم نگه می‌دارد

    یکی از دغدغه‌های افرادی که موهای بلندی دارند، گره خوردن مو هنگام خواب و صاف کردن آن پس از بیدار شدن است. بنابراین موهای بافت شده منظم باقی می‌مانند و مجبور نیستید برس را محکم روی موهای‌تان بکشید تا گره‌ها باز شوند. جالب اینجاست که بافت آفریقایی می‌تواند مدت زمان زیادی روی موهای شما دوام بیاورد و برای چند روز از مرتب کردن موهای خود خلاص شوید.
  3. حفظ رطوبت‌ مو در زمان خواب

    آیا می‌دانستید که موها رطوبت خود را در زمان خواب می‌توانند از دست بدهند؟ وقتی ما خواب هستیم اتفاقات زیادی در بدن ما می‌افتد که ما از وقوع آن‌ها بی‌خبر هستیم. همیشه موقع خواب، رطوبت طبیعی از موها خارج می‌شود. ممکن است این رطوبت به هوا برود و یا جذب بالش شما شود. اما روش بافت می‌تواند از این اتفاق جلوگیری کند. چگونه؟!

 ساختار منسجم و پیوسته بافت آفریقایی و یا هر نوع بافت دیگر به گونه‌ایست که رطوبت طبیعی موها را در خود حفظ می‌کند. به ویژه زمانیکه شما قبل از بافت آن‌ها را با روغن‌های مغذی کننده به آرامی ماساژ دهید، رطوبت مورد نیاز موهای شما بیشتر تامین می‌شود.

 

نکاتی در مورد بافتن مو قبل از خواب

  • حواستان باشد که موها را قبل از خواب کاملا شل و آرام ببافید. کشیدن بیش از حد باعث آسیب زدن به موها می‌شود.
  • همه موهای خود را ببافید و با این شیوه از شکسته شدن‌شان جلوگیری کنید.
  • حتما موهای خود را خشک کنید و سپس ببافید. بافت موهای خیس می‌تواند باعث بروز بیماری‌های پوستی و قارچی روی سر شما شود. موهای خیس ضعیف‌تر و شکننده‌تر هستند.
  • قبل از بافتن موها با روغن‌های مغذی آن‌ها را ماساژ داده و کمی چرب کنید. مواد مغذی در زمان خواب به موهای شما نفوذ می‌کنند و باعث تقویت‌شان می‌شوند.
  • کسانی که موهای وز و مجعد دارند، قبل از بافت حتما به موهای خود سرم‌های آبرسان بزنند تا از شکستگی تارهای مو جلوگیری شود.

بهترین آموزش بافت مو

یکی از جذاب‌ترین روش‌ها برای داشتن ظاهر متفاوت بافتن موهاست. بافت‌ها انواع مختلفی دارند و استفاده از این روش سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به بافتن مو به سبک‌های مختلف علاقه دارید و به دنبال یک آموزش حرفه‌ای رایگان هستید تا بتوانید در منزل خود این کار انجام دهید. آموزشگاه عصر مو برای آنکه بتواند قدمی در راه آموزش شما علاقه‌مندان بردارد، مطلبی در این باره تالیف کرده که صفر تا صد انواع بافت مو به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

 

آموزشگاه عصر مو را بیشتر بشناسید

عصر مو آموزشگاهی مدرن است که بر طبق استانداردهای جهانی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، دوره‌های آموزش آرایشگری مردانه و گریم برگزار می‌کند. این آموزشگاه دو شعبه فعال در تهران در میدان فاطمی و میدان ولی‌عصر دارد. هدف آن‌ها پرورش هنرجویان حرفه‌ای و اشتغال‌زایی با اتکا به مهارت‌ها و خلاقیت‌های هنری جوانان است. دوره‌ها به صورت پله پله توسط اساتید حرفه‌ای که خود سال‌هاست در این عرصه پر رقابت فعالیت می‌کنند، آموزش داده می‌شود.

تاکنون بیش از 10 هزار نفر هنرجو از آموزشگاه عصر مو موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری شدند. خبر خوش برای هنرجویانی که در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند! شما به رایگان می‌توانید در همایش‌ها و سمینارهای آموزشی که همه ساله در شهرهای بزرگ ایران برگزار می‌شود نیز شرکت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو