واکنش قطر به حواشی شورای همکاری خلیج فارس

منبع: برترین ها

76

1400/7/3

12:28


وزیر خارجه قطر در سخنانی اظهار کرد که بحران شورای همکاری خلیج فارس هیچ پیروزی ندارد.

ایسنا نوشت: وزیر خارجه قطر در سخنانی اظهار کرد که بحران شورای همکاری خلیج فارس هیچ پیروزی ندارد.

واکنش قطر به حواشی شورای همکاری خلیج فارس

به گزارش شبکه الجزیره، محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سخنانی در جریان نشست شورای روابط خارجه در نیویورک با اشاره به بحران اخیر میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس اظهار کرد: بحران شورای همکاری هیچ پیروزی ندارد و تنها موفقیت و پیروزی در این بحران پایان دادن به آن است.

وی افزود: شورای همکاری خلیج (فارس) "مأمنی امن" در منطقه است و این ثبات باید از طریق همکاری تحکیم شود.

وزیر خارجه قطر ادامه داد: نه تنها ما بلکه اعضای دیگر شورا درس های مختلفی این این موضوع گرفتیم که اصلی ترین آنها این است که پیش از گفت‌وگو هیچگونه اقدامی را انجام ندهیم.این یک مساله مهم است و ما باید همیشه مشکلات‌مان را از طریق گفت‌وگو و راه‌های مسالمت‌آمیر حل و فصل کنیم.

محمد بن عبد الرحمن آل ثانی همچنین با فیصل بن فرحان آل سعود، همتای عربستانی‌اش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق این گزارش، دو طرف درباره روابط و همکاری دوجانبه میان قطر و عربستان رایزنی کردند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در چهل و یکمین نشست شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو