تمجیدهای دولت نهم بر قامت دولت سیزدهم

منبع: برترین ها

56

1400/7/3

13:05


اصولگرایان همان روشی را با رئیسی در پیش گرفته‌اند که پیش‌تر با احمدی‌نژاد. حمایت پیشاپیش شش‌دانگ و تعریف‌و‌تمجید و تبلیغ اقدامات دولت با مقایسه‌های کنایه‌وار صریح یا در لفافه با دولت قبل.

شرق: اصولگرایان همان روشی را با رئیسی در پیش گرفته‌اند که پیش‌تر با احمدی‌نژاد. حمایت پیشاپیش شش‌دانگ و تعریف‌و‌تمجید و تبلیغ اقدامات دولت با مقایسه‌های کنایه‌وار صریح یا در لفافه با دولت قبل.

حامیانی که شاکی شدند و همه حمایت‌های عجیب‌و‌غریب هم یا یادشان رفت، یا شروع به توجیه کردند.

امام‌جمعه قم در‌خصوص روی‌کار‌آمدن دولت جدید اظهار کرده است: عده‌ای سرنوشت مملکت را با دلبستگی به غرب و قراردادهای ۲۰۳۰ و FATF گره ‌زده بودند؛ مردم خیلی وقت بود که منتظر روی‌کار‌آمدن دولتی خدمتگزار و مطیع امر رهبری بودند و مردم باید قدرشناس این نعمت باشند و تمام سعی خود را در کمک به رهبر معظم انقلاب، دولت و سازندگی مملکت اسلامی بکنند تا مشکلات به فضل الهی یکی‌یکی از پیش‌رو برداشته شود.

امام‌جمعه مشهد و پدر‌زن رئیسی هم گفته است: «ورود دولت سیزدهم در رواج فرهنگ مدیریت انقلابی به‌معنای مدیریت جهادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری خوب است...سخن رئیس‌جمهور دولت مردمی ما در مجمع جهانی سازمان ملل منطبق با یک حقیقت محض است. حقیقت آن است که از کاپیتال تا کابل، ذلت آمریکا در پیش چشم جهانیان به نمایش گذاشته شد».

تمجیدهای دولت نهم بر قامت دولت سیزدهم

حسن رحیم‌پور، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در توییتی درباره سخنرانی رئیسی در نشست سالانه سازمان ملل نوشت: «‏امشب پس از سال‌ها خفت، دوباره صدای انقلاب را از تریبون ‎سازمان ملل شنیدیم».

سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر هم روز انتخابات در توییتی نوشت: «امروز یکی از باشکوه‌ترین برنامه‌های انتخاباتی کشور در شهرستان سنقر و کلیایی برگزار شد. خاطره‌ای از حضرت استاد مصباح‌یزدی ذکر کردم، ایشان به بنده شخصا گفتند که چهار بار با واسطه از منبع موثق شنیده‌اند که آیت‌الله رئیسی نظرکرده امام زمان عجل‌الله می‌باشند».

حدادعادل رئیسی را با رجایی مقایسه کرده و کیهان با مالک اشتر. دقیقا همان مسیری را طی می‌کنند که با احمدی‌نژاد طی کردند.

کیهان نوشته است: «نگاهی هرچند گذرا به کارنامه آیت‌الله رئیسی و نمونه‌هایی مثال‌زدنی از مقابله بی‌امان با فساد، مرد‌م‌دوستی، ساده‌زیستی، فداکاری، شجاعت، پُرکاری و‌... که در کارنامه ایشان به ثبت رسیده و در همین دو، سه روز گذشته نیز قابل‌دیدن است، به‌وضوح حکایت از آن دارد که دولت پیش‌‌روی، دولتی در تراز انقلاب اسلامی و شایسته مردمی است که امام راحلمان توصیف فرموده‌اند». یا با اشاره به واردات واکسن و عضویت ایران در سازمان شانگهای نوشته است: «آقای رئیسی تا اینجای کار نشان داده‌اند، معماران انتخاب خوبی بوده‌اند و قطعا این مسئله در موفقیت ایشان مؤثر بوده است...

دولت سیزدهم لااقل تا امروز نشان داده، مرد کار و تلاش و عمل شبانه‌روزی است حتی روز‌های جمعه. چنین روحیه‌ای، گمشده بزرگ دولت قبل بود!». یا « سخنان رئیسی صدای انقلاب بود که در نیویورک طنین‌انداز شد».

کیهان هیچ‌وقت چنین تمجیدی از سخنان روحانی در سازمان ملل نکرده بود. اشاره به اینکه رئیسی روزهای جمعه هم کار می‌کند، دقیقا مشابه تعابیری است که برای احمدی‌نژاد هم به کار می‌بردند؛ اینکه روزانه 16 تا 20 ساعت کار می‌کند! می‌گفتند و می‌نوشتند که آغاز ساعت کاری رئیس‌جمهور از شش صبح با صرف صبحانه کاری با دیدارکنندگان آغاز و عمدتا تا ساعت 22:00 شب ادامه دارد.

کمیت برای اصولگرایان همواره در اولویت بوده و آن را نشانه کیفیت و موفقیت می‌دانند. جالب اینکه گویا این «پرکاری» کلید‌واژه همه اصولگرایان به هنگام هندوانه قرض‌دادن به یکدیگر است. مثلا خود احمدی‌نژاد زمانی که هنوز با رحیمی، معاون‌اولش رابطه حسنه داشت و کارشان به نامه‌نگاری علیه هم نرسیده بود، درباره پرکاری رحیمی گفته بود: «من اینجا به شما بگویم واقعا ایشان شبانه‌روز ندارد.

نمونه یک کردستانی باصفاست. شب‌و‌روز دارد کار می‌کند. آن موقعی که ناجوانمردانه زیاد به ایشان فشار آوردند و توهین‌ها، تهمت‌ها و هرروز یک بازی درست می‌کردند، ایشان می‌گفت: حالا این بازی را درست کردند، من در پاسخ‌گویی به آنها یک‌ساعت بیشتر کار می‌کنم؛ چون آنها این بازی‌ها را درآوردند که ایشان کار نکند و در خدمت‌رسانی موفق نشود.

ایشان یک‌ساعت بیشتر کار می‌کرد. این روحیه مردم اینجاست و ما این روحیات را سال‌ها به‌خصوص در دولت، در آقای رحیمی دیده‌ایم. دیشب ما در سمنان بودیم. کار ما تقریبا تا یک‌و‌نیم شب طول کشید. بعد ایشان رفتند بخوابند، شرایط جوری نبود که ایشان بتوانند استراحت کنند. صبح به اینجا آمدند. ایشان دیشب اصلا نخوابیده است، از صبح آمده و همین‌طور پا‌به‌پای ما در این پروژه‌ها در حال پیگیری، سفارش و دنبال‌گیری کارهای استان‌اند».

نمونه‌ای از تمجیدها از احمدی‌نژاد:

مصباح‌یزدی: «وقتی رئیس‌جمهوری از جانب رهبری نصب و تأیید و به عامل او تبدیل می‌شود، از این پرتو نور بر او تابیده می‌شود... وقتی رئیس‌جهموری حكم ولی‌فقیه را دریافت كرد، اطاعت از او نیز چون اطاعت از خداست».
روح‌الله حسینیان: «موضع تهاجمی احمدی‌نژاد را می‌پسندم و معتقدم این سیاست به پیروزی خواهد رسید... در هنگام سخنرانی‌اش در دانشگاه کلمبیا از خدا می‌خواستم سخنان احمدی‌نژاد به پایان نرسد. در آخر دو رکعت نماز برای موفقیت احمدی‌نژاد خواندم».

«مهدی طائب» مسئول «قرارگاه عمار»: «احمدی‌نژاد آخر اصولگرایی نیست، اما انسان خوب و بی‌نظیری است و وقتی گفت ما مقدمه‌ساز دولت و امام زمان هستیم، شعارش آخر هویت اصولگرایی بود».

«مجتبی ذوالنور»: «تداوم دوران احمدی‌نژاد برای یک دوره چهارساله دیگر به مصلحت کشور است و غالب نقدهایی که در مورد دولت مطرح می‌شود، غیرمنصفانه و بی‌پایه است».

احمد جنتی: «چند‌روز پیش یکی از دوستان می‌گفت در زمان انتخابات در تاکسی از راننده پرسیدم به چه کسی رأی می‌دهی؟ او گفت: نمی‌دانم اما مادرم که چند سال پیش فوت کرده، دیشب به خوابم آمده و گفت به احمدی‌نژاد رأی بده، که از این نمونه‌ها بسیار است... ریخته‌اند به جان دولت هر‌چه می‌خواهند می‌گویند. کور خوانده‌اند که یک روزی مردم مملکت را دودستی تقدیم‌شان می‌کنند».

«محمدرضا باهنر»: «کسانی که می‌خواهند با این دولت کار کنند، باید رفتارشان را با رئیس دولت هماهنگ کنند. من اولین کسی بودم که بحث ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را مطرح کردم... صداقت رفتار و گفتار احمدی‌نژاد باعث نفوذ وی در قلب‌های مردم شده است».

«فاطمه رجبی» در کتاب احمدی‌نژاد معجزه هزاره سوم: «آرای احمدی‌نژاد در حقیقت آرای فاطمی بود و یک فریاد برائت آشکار؛ پس مبارک باد رأی فاطمیون به دولت فاطمی».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو