وعده غذایی مناسب برای زنان باردار چیست؟

منبع: فرزند

189

1400/7/3

13:36


وعده غذایی مناسب برای زنان باردار چیست؟

که متوجه می شوید باردار هستید تمام دنیای درونی و بیرونی شما تغییر خواهد کرد. در این لحظه ممکن است کمی نگران شوید. اما فارغ از این که آماده هستید یا خیر؟ باید مراقبت های لازم را به درستی انجام دهید.

یکی از مهم ترین مراقبت هایی که برای زنان باردار باید رعایت شود استفاده از رژیم غذایی بارداری می باشد. در این جا می خواهیم چند وعده غذایی مناسب برای زنان باردار را به شما معرفی کنیم تا بهتر متوجه شوید چه غذاهایی برای شما مناسب است و باید از خوردن چه غذاهایی اجتناب کنید.

در واقع می‌ توان گفت یک وعده غذایی مناسب برای زنان باردار باید سرشار از مواد مغذی باشد. پس به هیچ عنوان لازم نیست که یک خانم باردار به اندازه دو نفره غذا بخورد و تنها برای سلامتی خود و نوزاد باید از درشت مغذی‌ ها و ریزمغذی های بیشتری استفاده نماید. در واقع ریز مغذی‌ ها را می‌ توان در ترکیباتی که سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها دانست. دانشمندی ها نیز موادی هستند که کالری و همین طور انرژی بدن را فراهم می‌کنند درشت مغذی ها نیز موادی هستند که شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی هستند.

از جمله وعده غذایی مناسب برای زنان باردار می توان موارد زیر اشاره کرد:

ماکارونی قرمز تند با عدس:

ممکن است زنان باردار هوس خوردن غذاهای متفاوت را داشته باشند. خوردن غذاهای تند در اغلب خانم های باردار دیده می شود. پس بهتر است از غذاهایی استفاده کنند که ارزش غذایی دارد. در این زمان می‌ توان وعده غذایی مناسب برای زنان باردار را ماکارونی تند با عدس دانست که حاوی پروتئین بسیار است. حتی اگر آن را بدون گوشت تهیه کنید عدس موجود در آن پروتئین لازم بدن را فراهم می کند. از طرف دیگر ماکارونی یکی از غذاهای آرام بخش به شمار می رود.

مصرف کلم بروکلی:

زمانی می‌ توان گفت یک وعده غذایی مناسب برای زنان باردار است که سرشار از مواد مغذی باشد. بروکلی علاوه بر آن که سرشار از مواد مغذی که برای خانم های باردار مناسب است می باشد. آنتی اکسیدان و فیبر بسیار فراوانی نیز دارد که برای بدن مادر و جنین به عنوان یک آنتی بیماری عمل می کند. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام در سالادها و یا به صورت پخته مانند پلو کلم تهیه کنید و علاوه بر طعم فوق العاده از خواص عالی که دارد بهره مند شوید.

سوپ لوبیا:

همان طور که می‌ دانید برای خانم های باردار دریافت پروتئین بسیار اهمیت دارد. علاوه بر پروتئین وعده غذایی مناسب برای زنان باردار باید سرشار از فیبر باشد. سوپ لوبیا یکی از غذاهایی است که هر دو این مواد عالی را دارد. علاوه بر آن آهن، کلسیم و روی نیز در این ماده غذایی یافت می شود‌ شما می توانید با مصرف سوپ لوبیا یک نوزاد بسیار شاد و سرحال داشته باشید.

سوپ مرغ:

زمانی که مادر به ماه‌ های آخر بارداری نزدیک می‌ شود ممکن است کارهای ساده نیز برایش سخت و پر استرس به نظر آید. در این زمان حتی آشپزی نیز برایش سخت می شود. به همین دلیل بهتر است غذاهای سالم و آسان تر را تهیه کند. اگر دوست دارید غذا های ساده و فوری بیشتری را یاد بگیرید می توانید به سایت http://bia2safa.net/goto/web/url/2702345 مراجعه کنید. یکی از غذاهای مغذی که به عنوان یک وعده غذایی مناسب برای زنان باردار شناخته می ‌شود سوپ مرغ می باشد. شما می توانید برای تهیه این سوپ از سبزیجات و لوبیا به همراه مرغ بدون چربی استفاده کنید و از طریق آن خود و کودک را تقویت نمایید.

کوفته عدس:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنها با مصرف ۴ عدد کوفته عدس می توانید حدود ۱۰ گرم پروتئین دریافت کنید که به اندازه دو عدد تخم مرغ متوسط است. این غذا را می توانید همراه با نودل سبزیجات مصرف کنید که به عنوان یک وعده غذایی گیاهی و سالم مطرح شده است.

فرنی جو دوسر با سبزیجات و تخم مرغ:

این غذا یک وعده فوق‌ العاده مقوی برای خانم های باردار به شمار می‌ رود. زیرا دارای ۳ ماده غذایی مناسب می باشد. ترکیب جو دوسر، تخم مرغ و اسفناج وعده غذایی مناسب برای زنان باردار را تشکیل می‌ دهد. زیرا تخم مرغ سرشار از ماده کولین است و موجب رشد کودک و همچنین سلامت مغز جنین می گردد. علاوه بر آن این ترکیب شامل اسید چرب امگا ۳ است که رشد مغز و بینایی جنین را تقویت می کند و شما می توانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

مصرف ماهی:

بهتر است بدانید ماهی قزل آلا جیوه بسیار کمی دارد و به همین دلیل می توانید از مصرف آن لذت ببرید. اسیدهای چرب امگا ۳ در آن بسیار زیاد است که به رشد مغز جنین و بهبود خلق و خوی شما کمک خواهد کرد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که مصرف ماهی ماهی قزل آلا باید تحت نظر پزشک تغذیه انجام شود و بیش از اندازه مصرف نشود. بنابراین برای داشتن وعده غذایی مناسب برای زنان باردار بهتر است از خوردن غذاهایی که برای زنان باردار مناسب نیست اجتناب کنید مانند ماهی هایی که دارای جیوه هستند.

سیب زمینی به همراه سبزیجات و تخم مرغ:

خانم های باردار می توانند برای یک صبحانه مقوی از سیب زمینی شیرین به همراه تخم مرغ، آووکادو و اسفناج استفاده کنند. علاوه بر آن در کنار این صبحانه عالی می توانید از یک مشت آجیل هم برای دریافت چربی مناسب استفاده کنید.

سالاد رشته فرنگی به همراه گوشت گاو:

یک وعده غذایی مناسب برای زنان باردار باید سرشار از پروتئین و کولین باشد. گوشت گاو بدون چربی پروتئین لازم برای رشد کودک را دارد. شما می توانید با تهیه سالاد رشته فرنگی به همراه گوشت گاو یک ناهار بسیار کامل و مقوی برای دریافت انرژی روزانه خود داشته باشید.

نتیجه گیری:

یکی از مسائل بسیار مهم در دوران بارداری رژیم غذایی می باشد. بنابراین مصرف وعده غذایی مناسب برای زنان باردار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این موضوع که بدانید کدام غذا برای شما مناسب است و از مصرف کدام غذا باید اجتناب کنید نیز بسیار مهم است. به همین دلیل پیشنهاد می‌ کنیم به پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا بتوانی در دوران بارداری از غذاهای مغذی و مناسب استفاده کنید. چند مورد از غذاهایی که برای خانم های باردار مناسب است در

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو