راجر میچل

«راجر میچل» کارگردان فیلم «ناتینگ هیل» (Notting Hill) در سن ۶۵ سالگی از دنیا رفت. این کارگردان بریتانیایی زاده آفریقای جنوبی سه هفته قبل فیلم «دوک» (The Duke) را در جشنواره تلیوراید داشت.

میچل علاوه بر فیلم «ناتینگ هیل» با بازی «جولیا رابرتس» و «هیو گرنت»، فیلم «ونوس» (Venus) و اخیراً «دوک» با بازی «هلن میرن» و «جیم برادبنت» را کارگردانی کرده بود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما،میچل که فرزند یک دیپلمات بود، اولین سال‌های زندگی‌اش را در کشورهای مختلف گذراند و سپس در دانشگاه کمبریج تحصیل کرد. او پس از آنکه در چند پروژه دستیار کارگردان بود و با فیلمسازانی چون «دنی بویل» و «سایمون کورتیس» همکاری کرد، به مدت شش سال برای کمپانی «رویال شکسیپر» کارگردان بود.

این فیلمساز در سال ۱۹۹۵ فیلم «ترغیب» (Persuasion) را بر اساس رمان «جین آستین» برای بی‌بی‌سی ساخت و سپس با «ناتینگ هیل» در بریتانیا به شهرت رسید. این فیلم همچنان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ بریتانیا است. او در سال ۲۰۰۲ در فیلم «تغییر مسیر» (Changing Lanes) با «بن افلک» و «ساموئل ال. جکسون» همکاری کرد اما بنا به دلایل شخصی بر آن شد که تنها در بریتانیا فیلمسازی را ادامه دهد.

میچل در سال‌های بعد «مادر» (The Mother) را با «دنیل کریگ» ساخت و در مقطعی به «ذره‌ای آرامش» (Quantum Of Solace) از چندگانه «جیمز باند» نزدیک، اما به دلیل وجود اختلاف نظر هنری از پروژه جدا شد. میچل سپس در «ونوس» با «پیتر اوتول» همکاری کرد و هشتمین و آخرین نامزدی اسکار بازیگر را رقم زد.

 

مطالب پیشنهادی:

10 فیلم برتر که قواعد ژانر درام را تغییر دادند! + تصاویر

سریال های درام و فانتزی جذاب در سال 2020 که باید حتما ببینید! + تصاویر