معاوضه منگ وانژو و دو تبعه کانادایی؛ پیروزی چین در مسابقه گروگانگیری با ایالات متحده

منبع: روزیاتو

89

1400/7/3

17:02


معاوضه منگ وانژو و دو تبعه کانادایی؛ پیروزی چین در مسابقه گروگانگیری با ایالات متحده

معاوضه منگ وانژو و دو تبعه کانادایی؛ پیروزی چین در مسابقه گروگانگیری با ایالات متحده

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، جمعه شب اعلام کرد که دو تبعه کانادایی که به مدت سه سال در چین در بازداشت به سر می بردند آزاد شده اند. به گزارش CNN، ترودو گفت که مایکل کوریگ و مایکل اسپاور حدود ساعت ۷:۳۰ جمعه شب سوار هواپیما شده و شنبه در کانادا به زمین خواهند نشست.

ترودو در کنفرانسی خبری در اتاوا گفت: «این دو مرد در ۱۰۰۰ روز گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته اند. آن ها از خودشان سرسختی، پایداری و مقاومتی به نمایش گذاشته اند که الهام بخش همه ماست.» ترودو درباره ی جزئیات و نحوه ی آزادی شان چیزی نگفت اما از متحدان کانادا به خاطر حمایت شان تشکر کرد.

دو تبعه کانادایی در بازداشت

مِنگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی

کووریگ، دیپلمات سابق و اسپاورِ تاجر از اواخر ۲۰۱۸ در چین زندانی بودند. آن ها مدت کوتاهی پس از دستگیری مِنگ وانژو، مدیر ارشد مالی هواوی چین که با مجوز امریکا و به خاطر فعالیت های این شرکت در ایران اتفاق می افتاد، دستگیر شده بودند. با این وجود، چین همواره هر گونه ارتباط بین این دو پرونده را رد کرده است.

منگ جمعه کانادا را به مقصد چین ترک کرد. وی در پستی که شنبه در حساب WeChat خود منتشر کرد از دولت چین برای تمام تلاش هایش برای آزادی وی تشکر کرد.

پرونده ی امریکا بر این موضوع متمرکز شده بود که آیا منگ، مدیر ارشد مالی غول فناوری و ارتباطات چین، هواوی، بانک HSBC را درباره ی ارتباط این شرکت با شرکت تابعه ی ایرانی Skycom فریب داده یا نه. امریکا مدعی بود که با این کار تحریم های امریکا علیه ایران نقض می شده است.

دو تبعه کانادایی در بازداشت

مایکل اسپاور و مایکل کوریگ

منگ همچنین دختر رِن ژِنگ‌فی، بنیانگذار هواوی است. منگ به صورت مجازی در دادگاهی در بروکلینِ نیویورک حاضر شد و اتهامات تبانی برای انجام کلاهبرداری بانکی و کلاهبرداری اینرنتی را رد کرد.

با این حال به عنوان بخشی از این توافق، منگ تایید کرد که رابطه ی هواوی و Skycom را به صورت خلاف واقع به بانک HSBC ارائه داده است. اگر او خلاف این را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بگوید، از مفاد این توافق نامه تخطی کرده و این موجب خواهد شد که تحت پیگرد قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

رشد ارزش برند هوآوی در رده‌بندی‌های جهانی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو