با این راهکارها درد قاعدگی را کاهش دهید

98

1400/7/3

19:09


درد قاعدگی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها را به ستوه آورده است. راهکارهایی برای کاهش درد قاعدگی وجود دارد.وقتی به دوران بلوغ می رسیم، عادت ماهانه را تجربه می کنیم.

با این راهکارها درد قاعدگی را کاهش دهید

در این دوران اتفاقات زیادی می افتد که قابل پیش بینی و تحت کنترل نیست. مثلا نمی دانیم که برای اولین بار چه زمانی پریود می شویم و یا چه روزی از هفته این حالت را تجربه می کنیم. اما یک خبر خوب. با انجام برخی نکات می توان این دوران را بخوبی تحت کنترل درآورد و به حس خوبی رسید. بجای احساس خستگی یا بی حالی می توانید این دوران را بخوبی پشت سر بگذرانید، پر انرژی باشید و تمام طول هفته را از حس خوبی برخوردار شوید. از همین رو با رعایت برخی نکات می توانید حس خوبی را از این دوران تجربه کنید.

8 راهکار کاهش درد قاعدگی

1- ورزش سبک در زمان پریود

ورزش های آسان مثل تمرینات کششی، یوگا، پیاده روی یا شنا می تواند جریان خون را افزایش دهد و میزان دل درد را کمتر کند. نشستن می تواند وضعیت شما را بدتر کند بنابراین ورزش کردن اهمیت بسزایی دارد. رقص با دوستان یا به تنهایی در خانه، روش مطلوبی برای بالابردن روحیه و حفظ حرکات است.

2- استفاده از کیسه آب گرم در زمان پریود

قراردادن کیسه آب گرم روی شکم بسیار تسکین دهنده است بخصوص وقتی که دل درد بشدت شما را آزار می دهد. این روش می تواند عضلات شکم را تسکین دهد، دردهای بدن را کمتر کند و دل درد را به حداقل برساند.

3- نوشیدن آب در زمان پریود

ممکن است عجیب به نظر برسد اما شما در دوران قاعدگی نیاز به نوشیدن آب بیشتری دارید. هرچه آب بیشتری بنوشید، آب موجود در بدن و خونریزی ها از بدن براحتی دفع می شود. بنابراین 8 تا 10 لیوان آب یا مایعاتی مثل آب میوه یا شیر را در طول روز بنوشید. اگر شما دایما بیرون از منزل هستید، یک بطری آب را همیشه با خود داشته باشید که این کار به حفظ آب در بدن کمک می کند.

4- مصرف غذاهای مناسب

برای کاهش درد قاعدگی بیشتر از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید و باید حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. وقتی غذای مناسب و کافی را در این دوران مصرف می کنید، همه چیز تغییر خواهد کرد. از مصرف غذاهایی که علایم پریودی را بدتر می کند مثل غذاهای آماده، شکلات و خوراکی های شور اجتناب کنید. بهترین گزینه برای میان وعده، هویج با حمص، سیب با کره بادام زمینی یا اسموتی ها می باشد. به علاوه میوه ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی آب هستند که مصرف آنها می تواند آب بدن را تامین کند و ضمنا نوعی میان وعده محسوب می شوند.

5- مصرف کافئین کمتر در زمان پریود

کافئین می تواند موجب درد و نفخ شکم می شود بنابراین بهتر است برای کاهش درد قاعدگی مصرف این ماده را در رژیم غذاییتان کمتر کنید. کافئین نه تنها در قهوه و چای بلکه در نوشیدنی های گازدار و شکلات نیز وجود دارد. بجای مصرف کافئین از زنجبیل، چای گیاهی و چای سرد گیاهی و یا آب معمولی استفاده کنید. اگر عاشق شکلات هستید و هوس شکلات می کنید، یک تکه کوچک از شکلات تلخ را بجای شکلات های بزرگ و شیرین استفاده کنید.

6- خواب کافی در زمان پریود

نوجوانان در دوران قاعدگی به 8 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند. بنابراین خواب کافی می تواند حس خوبی را به آنها بدهد.

7- یادداشت کردن زمان پریود

وقتی به دوران قاعدگی نزدیک می شوید، خود را برای این دوران آماده کنید. از همین رو تاریخ قاعدگی را در تقویم یادداشت کنید و زمان شروع و اتمام آن را علامت بزنید. میزان و شدت خونریزی، حالاتی که قبل و در طول قاعدگی و یا بعد از آن تجربه کرده اید را یادداشت کنید. بعد از چند ماه می توانید به یک الگو برسید و خود را برای قاعدگی های بعدی آماده کنید.

8- استفاده از نوارهای استاندارد هنگام ورزش

نوارهای استاندارد و مناسب می تواند محافظ خوبی برای شما باشد و حس خوب و آرام بخشی را به شما بدهد. در نزدیک قاعدگی از نوارهای کوچک و نازک استفاده کنید اما نوار بهداشتی محافظ خوبی در دوران قاعدگی است که امروزه بگونه ای ساخته شده که امکان فعالیت و ورزش را فراهم می کند. اگر فردی فعال و پرتحرک هستید، از تامپون استفاده کنید. برای حفظ بهداشت دستگاه تناسلی، نوارهای کم جذب استفاده کنید و هر 4 تا 8 ساعت نوار را تعویض کنید. بیشتر زنان از نوارهای مختلف استفاده می کنند تا بتوانند به گزینه مناسب دست یابند. بنابراین با رعایت این نکات می توانید در دوران قاعدگی نیز به فعالیت و ورزش بپردازید و این دوران را با انرژی، شادی و لذت پشت سر بگذرانید.

منبع: پوراطب

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو