روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

داشتن یک وب‌سایت در شرایطی که اغلب فعالیت‌ها به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، نه یک مزیت بلکه یک الزام محسوب می‌شود.

باتوجه‌به گسترش نفوذ اینترنت در جامعه، حتی بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی هم نیاز دارند تا بخش زیادی از فعالیت‌های خود را بر بستر اینترنت ایجاد نمایند تا بتوانند به مشتریان خدمات ارائه کرده و پشتیبانی‌های لازم را ارائه دهند.

به همین دلیل، شما برای این که بتوانید کسب‌وکاری را ایجاد کنید، می‌بایست توجه ویژه‌ای به بخش خدمات آنلاین داشته باشید تا مشتریانتان در لحظه و بدون کوچک‌ترین تعللی با شما ارتباط مستقیم داشته باشند و پشتیبانی شوند.

شاید با خود بگویید: «من اطلاعاتی درباره طراحی سایت ندارم پس باید چه کنم؟». خوشبختانه در سال های اخیر به لطف وجود CMS های مختلف، راه‌اندازی و مدیریت سایت ها ساده تر از هر زمان دیگر است. به‌عنوان مثال، وردپرس این امکان را به شما می دهد که به‌راحتی وب‌سایت خود را مطابق سلیقه خودتان راه‌اندازی نمایید و آن را مدیریت کنید.

شما توسط وردپرس قادر خواهید بود تا هرگونه شخصی‌سازی که مد نظرتان هست را بر روی وب‌سایت خود اعمال نمایید و حتی نسبت به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین برای کسب‌وکار خود اقدام نمایید. برای این کار تنها کافی است تا به سراغ آموزش وردپرس در فرادرس بروید و دوره های مختلف آن را سپری کنید تا به‌راحتی نحوه راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت را بیاموزید.

استفاده از وردپرس تا حد زیادی کار شما برای راه‌اندازی یک وب‌سایت کامل راحت می‌کند اما اگر بخواهید بر این مقوله تسلط کاملی پیدا کرده و صفر تا صد وب‌سایت را شخصاً برنامه‌نویسی کنید، نیازمند گذراندن دوره‌های برنامه‌نویسی وب در سایت فرادرس خواهید بود تا با استفاده از زبان های برنامه‌نویسی و بدون نیز با CMS های آماده، وب‌سایت خود را ایجاد نمایید.

اما خبر خوب دیگر اینکه لزوماً داشتن کسب‌وکار قبلی و ایجاد سایت برای آن تنها راه درآمد برای شما نیست. شما حتی بدون داشتن هیچ سابقه‌ای می‌توانید وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید و با تولید محتوا به درآمدهای قابل‌توجهی دست پیدا کنید که می‌تواند تمام کسب‌وکارهای سنتی را به چالش بکشد.

با هم نگاهی به نحوه کسب درآمد از وب‌سایت‌ها در ایران را مرور کنیم:

روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

دیجیتال مارکتینگ:

دیجیتال مارکتینگ گستره وسیعی از اقدامات مختلف در جهت برندسازی و بازاریابی برای یک وب‌سایت است که درآمد قابل‌توجهی برای متخصصان این عرصه به همراه دارد. دیجیتال مارکتینگ به طور خلاصه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که باعث جذب کاربر به سمت یک وب‌سایت و فراهم‌کردن بسترهای گوناگون برای پایداری کاربر در وب‌سایت می‌باشد. آموزش دیجیتال مارکتینگ کاپریکا یکی از بهترین منابع برای یادگیری این دانش به شمار می رود.

شما پس از طراحی وب‌سایت، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای انتشار محتوا بر روی آن داشته باشید. محتوایی که به طور دقیق می‌بایست با نیازهای کاربران در فضای مجازی همخوانی داشته باشد تا شانس جذب کاربر در آن گسترش پیدا کند. استفاده از کلمات کلیدی در نگارش متن به شکلی که موتورهای جستجو بتوانند آن را به‌راحتی آنالیز کرده و به جستجوگران در فضای مجازی نشان دهند، یکی از مهم‌ترین اقدامات شما به‌عنوان متخصص سئو و دیجیتال مارکتینگ است که با سپری کردن آموزش دیجیتال مارکتینگ و تسلط بر آن خواهید توانست مشتریان فراوانی جذب نمایید.

یکی دیگر از مزایای فراگیری دیجیتال مارکتینگ، قابلیت آنالیز وب‌سایت بر اساس ابزارهای آمارگیری مانند Google Analytics است که مهم‌ترین ابزار برای بررسی رفتار مشتریان وب‌سایت شما و راه‌اندازی کمپین‌های مختلف است. شما می‌توانید با یادگیری اصول تحلیل داده‌های یک وب‌سایت، نسبت به ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی مؤثر اقدام نمایید و فروش و جذب مشتریان وب‌سایت مذکور را افزایش دهید.

روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

 

تبلیغات کلیکی:

شما به‌عنوان صاحب وب‌سایت، پس از این که محتوای مناسبی تولید کردید و به طور مستمر وب‌سایتتان را بروز رسانی کردید، موفق به جذب مشتریان بالقوه خواهید شد که همواره منتظر انتشار مطالب جدید شما و مطالعه آن بر روی وب‌سایت هستند. زمانی که تعداد مخاطبین شما افزایش پیدا کند، شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات کلیکی نسبت به درآمدزایی از وب‌سایت خود اقدام نمایید.

در حال حاضر وب‌سایت‌هایی مانند تبلیغات کلیکی کاپریلا که خدمات گسترده ای به کاربران ارائه می دهند، با آنالیز دقیق وب‌سایت و مشتریان آن ها نسب به پخش تبلیغات متناسب با فضای کاری آن وب‌سایت اقدام می نمایند که اغلب نتیجه مثبتی به همراه دارد چراکه مخاطب هدف، دقیقاً همان تبلیغی را مشاهده می کند که در مورد موضوع مورد علاقه اوست و به‌راحتی بر روی آن کلیک می کند.

بنابراین هرچقدر که شما مخاطبین بیشتری داشته باشید، شانس شما برای اینکه از طریق تبلیغات کلیکی درآمدزایی کنید بیشتر خواهد شد.

روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

رپورتاژ آگهی:

 یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از طریق وب‌سایت، نگارش و یا انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت است. در این روش شما به‌عنوان صاحب وب‌سایتی که در آن تولید محتوا انجام می‌شود و از جایگاه مناسبی در موتورهای جستجوگر نیز برخوردار است، می‌توانید میزبان رپورتاژ آگهی‌های مختلف از کسب‌وکارهای گوناگون باشید. رپورتاژ آگهی‌ها از این لحاظ حائز اهمیت هستند که اولاً، در قالب یک مطلب بلند و با توضیح کامل کسب‌وکار، در وب‌سایت شما منتشر می‌شود و در واقع به طور مستقیم با مخاطبین شما در تعامل خواهد بود تا مشتریان جدیدی جذب کند و دوم اینکه انتشار این رپورتاژ آگهی، می‌تواند به بهبود جایگاه کسب‌وکار فرد آگهی‌دهنده منجر شود. ازاین‌جهت، اگر فعالیت‌های مفید و مستمری در وب‌سایت خودتان داشته باشید و جایگاه آن را ارتقاء ببخشید، خواهید توانست که رپورتاژ آگهی‌های مختلف را جذب و از آن درآمدزایی کنید. در حال حاضر رپورتاژ آگهی نشریلا یکی از بهترین منابع برای سفارش انتشار رپورتاژ آگهی محسوب می شود که می توانید با حمایت آن ها جایگاه ویژه‌ای به وب‌سایت خودتان اختصاص دهید. 

روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

نقد و بررسی محصول:

امروزه بسیاری از برندهای کوچک و بزرگ ترجیح می‌دهند برای معرفی محصولاتشان، از گزینه نقد و بررسی محصول در وب‌سایت‌های مختلف استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، شما به‌عنوان یک فرد متخصص در حوزه موبایل که مطالبتان را از طریق وب‌سایتتان منتشر می‌کنید و طرف‌داران زیادی شما را دنبال می‌کنند، گزینه بسیاری عالی برای بررسی جدیدترین تلفن‌های همراه منتشر شده در بازار خواهید بود. شما با بررسی نوشتاری و یا ویدئویی یک محصول، نقاط ضعف و قوت آن را ارزیابی می‌کنید و البته نقش بسیار مهمی در تبلیغ آن محصول برای بازار هدف خواهید داشت. شما به‌عنوان یک وب‌سایت معتبر، چنانچه نظر مساعدی درباره محصول نقد شده داشته باشید، نقش بسزایی در محبوبیت برند و افزایش میزان فروش محصول خواهید داشت. پس فراموش نکنید که بررسی محصولات مختلف در وب‌سایت (اعم از تلفن‌های همراه، بازی‌های کامپیوتری و یا محصولات الکترونیکی دیگر) یکی از راه‌های درآمدزایی از طریق وب‌سایت خواهد بود که هم اکنون از رونق بسیاری مناسبی نیز برخوردار است. هم اکنون، بررسی و معرفی نشریلا یکی از مطرح ترین شرکت ها در این زمینه است که پیش از هر اقدامی باید به آن سر بزنید!

روش های کسب درآمد از وب سایت در ایران

پوش نوتیفیکیشن:

بسیاری از کاربران هنگام ورود به وب‌سایت‌ها با این سؤال مواجه می‌شوند: «آیا مایل هستید مطالب این وب‌سایت برای شما ارسال شود؟». این قابلیت پوش نوتیفیکیشن نام دارد و چنانچه شما پاسخ «بله» را انتخاب کنید، صاحب وب‌سایت می‌تواند همواره مطالبی را از طریق سرویس پوش نوتیفیکیشن برای شما ارسال نماید. این قابلیت همانند پیامک در تلفن‌های همراه می‌باشد با این تفاوت که با بازکردن مرورگر، تبلیغ مطلب موردنظر در گوشه مرورگر ظاهر خواهد شد و شما با کلیک بر روی آن به سایت مذکور هدایت خواهید شد. شما از طریق سرویس پوش نوتیفیکیشن علاوه بر اینکه می‌توانید کاربران بسیاری جذب کرده و مطالب خودتان را مستقیماً برای آن ها ارسال کنید، خواهید توانست مطالب تبلیغاتی شرکت‌های مختلف را هم از طرق این سرویس برای مخاطبینتان ارسال نمایید. باتوجه‌به اینکه افراد زیادی در سرویس پوش نوتیفیکیشن شما عضو هستند، این بستر فرصت مناسبی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا پیام‌های تبلیغاتی محصولاتشان را از طریق شما برای مشتریانشان ارسال نمایند.

 همان‌طور که مشاهده کردید، داشتن یک وب‌سایت مزیت‌های فراوانی برای شما به همراه دارد. شما به‌راحتی می‌توانید با داشتن یک وب‌سایت و تولید محتوای درست و اصولی، به مشتریان بالقوه‌ای دست پیدا کنید که همواره منتظر مطالب یا محصولات شما هستند تا آن را مطالعه و یا تهیه نمایند.

فراموش نکنید که شما برای کسب درآمد از اینترنت نیازمند گذراندن دوره های آموزشی مختلفی هستید تا بتوانید با تسلط کامل به این حوزه ورود کرده و پیشرفت نمایید. سایت فرادرس در زمینه آموزش های آنلاین و آموزش دروس دانشگاهی، بهترین گزینه ممکن برای شروع فعالیت های شما است.

شما با گذراندن دوره‌های مختلف آموزش‌های مجازی فرادرس، به‌راحتی خواهید توانست وب‌سایت مورد نظرتان را شخصاً طراحی کنید و با فراگیری دروس دیجیتال مارکتینگ، نسبت به مدیریت و ارتقاء آن اقدام نمایید. برای اینکه از درآمدهای وب‌سایت در ایران عقب نمانید، همین حالا اقدام به یادگیری آموزش های آنلاین نمایید چراکه فردا دیر خواهد بود!