برترین سریال‌های تاریخ

برترین سریال‌های تاریخ


منبع: فوت و فن

108

1400/7/3

19:58


برترین سریال‌های تاریخ

در این مطلب قرار است به معرفی ده تا از برترین سریال‌های تاریخ بپردازیم. این فهرست بر اساس آرای بینندگان در وب سایت رنکر بدست آمده است. در این فهرست، از سریال‌های انیمیشنی، درام و تاریخی وجود دارد. با ما همراه باشید.

۱۰- سریال انیمیشنی ساوت پارک (South Park)

South Park (1997- ) – Stream On HBO Max

سریال انیمیشنی ساوت پارک در سال ۱۹۹۷ میلادی برای اولین بار پخش شد و داستان چهار پسر پیش دبستانی را بازگو می‌کند که در شهر خیالی ساوت پارک هستند و با دوستان و خانواده خود سر و کار دارند. برداشت طنزآمیز سریال از رویدادهای در جریان مشهور اغلب اوقات به درستی به تصویر کشیده شده است. توانایی این سریال در انتقال دادن پیام‌های اخلاقی بدون آنکه موعظه‌مانند باشد، توانسته جایگاه سریال را در موقعیت بهتری قرار دهد.

۹- سریال انیمیشنی لونی تونز (Looney Tunes)

Looney Tunes (1930-1969) - Buy Two Seasons On Amazon

Looney Tunes (1930-1969) – Buy Two Seasons On Amazon

سریال انیمیشنی لونی تونز برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ میلادی به نمایش در آمد و مجموعه‌ای از انیمیشن و کارتون‌های کمدی و کوتاهی از کاراکترهای دوست‌داشتنی شامل باگز بانی، دافی داک، وایل ای کایوت و تعداد دیگری است. قسمت‌های اولیه این سریال هیچ دیالوگی نداشتند اما بازسازی این سریال در دهه‌های بعد، قابلیت صدا و تصاویر رنگی را به آن افزوده است. این سریال انیمیشنی از سال ۱۹۳۰ تا ۱۹۶۹ میلادی پخش می‌شده است.

۸- سریال ساینفلد (Seinfeld)

Seinfeld (1989-1998) - Stream On Netflix Beginning 10/1/21

Seinfeld (1989-1998) – Stream On Netflix Beginning 10/1/21

سریال ساینفلد برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی پخش شده بود. این سریال سیتکام در مورد یک استندآپ کمدین و دوستان صمیمی‌اش در شهر نیویورک است. جری، جورج، الین و کریمر، فعالیت‌های اجتماعی خود را در این سریال بررسی می‌کنند، سریالی که در مورد هیچ است. سریال ساینفلد، لحظات کمدی بی‌شماری را برای طرفداران به ارمغان آورده است. کاراکترهای اصلی سریال، بدون نقص هستند و بر محوریت خود قرار دارند. سریال ساینفلد از سال ۱۹۸۹ تا سال ۱۹۹۸ میلادی پخش شده است.

۷- سریال دوستان (Friends)

Friends (1994-2004) - Stream On HBO Max

Friends (1994-2004) – Stream On HBO Max

سریال دوستان برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ میلادی به نمایش در آمده بود. این سریال سیتکام در مورد شش دوست صمیمی است که در آپارتمانی در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. ریچل، مونیکا، فیبی، راس، چندلر و جویی برای پیدا کردن موفقیت سبب شکل‌گیری موقعیت‌های بسیار خنده‌داری شده است. سریال دوستان علاوه بر اینکه، یک سریال سیتکام سرگرم‌کننده با کاراکترهای دوست‌داشتنی و داستانی خوب است، دارای دوستی و رابطه‌های عاشقانه و الهام‌آوری نیز است. سریال دوستان از سال ۱۹۹۴ میلادی تا سال ۲۰۰۴ پخش می‌شده است.

۶- سریال شرلوک (Sherlock)

Sherlock (2010-2017) - Buy On Apple TV

Sherlock (2010-2017) – Buy On Apple TV

سریال شرلوک در سال ۲۰۱۰ پخش شد و یک سریال جنایی و درام است که بر اساس کاراکترهای خلق شده توسط سر آرتور کونان دویل است. این سریال، شرلوک هولمز و جان واتسون را در دوره مدرن در شهر لندن انگلیس دنبال می‌کند. هولمز و واتسون، معماهای پیچیده را حل می‌کنند و مخوف‌ترین مجرمان را دستگیر می‌نمایند. دیالوگ‌های محکم، بازیگری بسیار درخشان و داستان‌های بسیار گیرا و درگیرکننده سبب شده تا سریال شرلوک به یکی از بهترین سریال‌های سال‌های اخیر تبدیل شود. سریال شرلوک از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ پخش شده است.

۵- سریال اداره (The Office)

The Office (2005-2013) - Stream On Peacock

The Office (2005-2013) – Stream On Peacock

سریال اداره در سال ۲۰۰۵ پخش شد و تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشت. این سریال سیتکام در مورد زندگی روزانه کارمندان اداره در یک شرکت کاغذ در پنسیلوانیا است. این سریال بازسازی یک سریال انگلیسی به همین نام است. نسخه آمریکایی سریال اداره با بازی استیو کارل در نقش اصلی مایکل اسکات است که سعی دارد تا مرزی بین دوستی، همکاری و سرگرم‌کننده بودن پیدا کند.

۴- سریال منطقه گرگ و میش (The Twilight Zone)

The Twilight Zone (1959-1964) - Stream On Hulu

The Twilight Zone (1959-1964) – Stream On Hulu

سریال منطقه گرگ و میش در سال ۱۹۵۹ میلادی برای اولین بار پخش شد و پخش آن تا سال ۱۹۶۴ میلادی ادامه داشت. این سریال مجموعه‌ای شامل طیف گسترده‌ای از داستان‌های کوتاه بود که شامل موضوعاتی همچون ترسناک، فانتزی، علمی-تخیلی و غیره بوده است. این سریال با روایت‌گری راد سرلینگ است که قسمت‌های مختلف را با لحنی وهم‌آور و شوم روایت می‌کرد و اغلب قسمت‌های سریال نیز دارای پیچش‌های جالب توجه و تمثیل‌های تکان‌دهنده است. علاوه بر داستان‌های عجیب و پیچش‌های شوکه‌کننده، سریال منطقه گرگ و میش دارای بازیگری بسیار عالی و سرعت داستان‌سرایی خوب است.

۳- سریال بازی تاج و تخت (Game Of Thrones)

Game Of Thrones (2011-2019) - Stream On HBO Max

Game Of Thrones (2011-2019) – Stream On HBO Max

سریال بازی تاج و تخت برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی پخش شد. این سریال فانتزی و درام در مورد چندین خانواده سلطنتی است که برای بدست آوردن قدرت پادشاهی وستروس با یکدیگر نبرد می‌کنند. سریال بازی تاج و تخت توانست در طی هشت فصل خود، به یک سریال فانتزی بسیار محبوب تبدیل شود. علاوه بر عناصر فانتزی بسیار همچون اژدهای آتشین، غول‌های بزرگ، ارتش مردگان و …، این سریال توانست تا تقلاهای کاراکترها و رابطه‌شان با یکدیگر را به خوبی به تصویر بکشد.

۲- سریال سوپرانوز (The Sopranos)

The Sopranos (1999-2007) - Stream On HBO Max

The Sopranos (1999-2007) – Stream On HBO Max

سریال سوپرانوز برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی پخش شد و پخش آن تا سال ۲۰۰۷ ادامه داشت. این سریال جنایی و درام در مورد یک رییس مافیای ایتالیایی و آمریکایی در نیوجرسی است. تونی سوپرانو در حال برقراری تعادل میان زندگی کاری و شخصی خود به عنوان رهبر سازمان سوپرانو است. سریال سوپرانوز در طی پخش خود، هفت نامزدی جایزه بهترین سریال درام امی را بدست آورده بود. سریال سوپرانوز با وجود داشتن خشونت و انتقام، همچنان دارای لحظات احساسی بسیاری است.

۱- سریال بریکینگ بد (Breaking Bad)

Breaking Bad (2008-2013) - Stream On Netflix

Breaking Bad (2008-2013) – Stream On Netflix

سریال بریکینگ بد برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی پخش شد. این سریال درام و جنایی در مورد یک معلم شیمی دبیرستانی است که پس از اینکه مبتلا به سرطان می‌شود، تصمیم می‌گیرد تا شیشه تولید کند و بفروشد. والتر وایت به همراه دانش‌آموز سابق خود به نام جسی پینکمن، وارد دنیای بسیار خطرناک تجارت مواد مخدر می‌شود. سریال بریکینگ بد از همان قسمت ابتدایی تا انتها، توانست تا توجهات را به خود جذب کند. سریال بریکینگ بد دارای توسعه کاراکتری بسیار منحصربه‌فرد و خاصی است. این سریال تا سال ۲۰۱۳ پخش شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو