ضیایی رئیس بخش عفونی بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند گفت: وزارت بهداشت به استان‌ها اعلام کرده در راستای بازگشایی ایمن مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ و به منظور انجام بهینه این فرایند، هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا فرآیند واکسیناسیون دانش آموزان با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از ازدحام در پایگاه‌های واکسیناسیون فعلاً واکسیناسیون تا سن ۱۵ سالگی با نوبت دهی انحصاراً از طریق سامانه salamat.gov.ir صورت می‌پذیرد.

ضیایی ادامه داد: واکسن در نظر گرفته شده برای این گروه با توجه به مجوز‌های صادر شده، سینوفارم و در دو نوبت است که با فاصله حداقل یک ماه تزریق می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و فوکال پویینت علمی مراقبت و مدیریت بیماری‌های عفونی گفت: برنامه نحوه واکسیناسیون سایر دانش‌آموزان با هماهنگی‌هایی که با همکاران آموزش و پرورش در حال انجام است متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیماری را به دلیل سرعت پیشرفت آن جدی بگیریم و اگر علائمی داریم به مراکز درمانی مراجعه کنیم، درمان‌های خودسرانه را کنار بگذاریم و درمان‌های علمی را انجام دهیم، به علائم هشدار که تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و تنفس سریع است، دقت کنیم، یادآور شد: برای تامین دارو‌های کرونا مشکلی نداریم و کپسول‌های بیمارستانی را نیز در حد لازم در اختیار داریم.