این میوه‌ها همراه صبحانه بهترین گزینه برای سلامتی هستند

32

1400/7/3

21:15


صبح بهترین زمان برای خوردن میوه‌‌های تازه است زیرا علاوه بر اینکه ریزمغذی‌های میوه به‌سرعت جذب می‌شود، احساس سیری را نیز افزایش می‌دهد و مانع از ریزه‌خوری تا ظهر می‌شود. همچنین، مقدار آب فراوان میوه‌ها نیز به تامین آب بدن و افزایش تمرکز کمک می‌کند.

این میوه‌ها همراه صبحانه بهترین گزینه برای سلامتی هستند

به گزارش بهداشت نیوز، در ادامه این مطلب به میوه هایی اشاره کرده ایم که گنجاندن آنها در وعده صبحانه می تواند مفید باشد. این میوه ها عبارتند از: 

مرکبات
پرتقال معروف‌ترین میوه‌ همراه صبحانه است و معمولا بسیاری افراد تمایل به نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه در صبح دارند. البته علاوه بر پرتقال، دیگر مرکبات نیز انتخاب مناسبی هستند. مرکبات منبع غنی از ویتامینC محسوب می‌شوند که عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و در سلامت پوست و مو نقش دارد.

موز
موز به دلایل مختلفی همراه صبحانه توصیه می‌شود. این میوه حاوی مقدار فراوان پتاسیم است که تاثیر سیرکنندگی خوبی ایجاد می‌کند و مانع از گرسنگی طی ساعات اول روز خواهد بود. اسیدهای‌ آمینه و منیزیم موجود در موز نیز تاثیر ضداسترس دارند و بدن را برای فعالیت‌های روزانه آماده می‌کند. 

کیوی
کیوی نیز مانند مرکبات سرشار از ویتامین C است. البته این میوه منبع غنی آنتی‌اکسیدان‌ها و پتاسیم نیز محسوب می‌شود. خوردن کیوی همراه صبحانه گوارش را بهبود می‌بخشد، انرژی را تقویت می‌کند و مقاومت بدن را نسبت به بیماری‌ها افزایش می‌دهد. 

انگور
گنجاندن انواع انگور در وعده صبحانه انتخاب عالی است زیرا تمرکز را افزایش می‌دهد و خلق‌وخو را بهبود می‌بخشد. انگور منبع غنی ویتامین B6 است که در صورت مصرف منظم از بروز بی‌حوصلگی و علائم افسردگی پیشگیری می‌کند. 

آلو
آلو به‌عنوان میوه ضدخستگی شهرت دارد و توصیه می‌شود در شرایط خستگی شدید یا کم‌خونی همراه صبحانه میل شود. آلو حاوی ویتامین‌های مختلف است که در کنار تناسب اندام و تامین نیازهای بدن، حافظه را نیز تحریک می‌کند. 

سیب
سیب در کنار خواص متعددی که دارد به‌خاطر تاثیر ضدگرسنگی اش، توصیه می شود که به همراه صبحانه میل می‌شود. این میوه به‌خصوص برای صبحانه ورزشکاران مفید است زیرا به تامین انرژی کمک می‌کند.

منبع: سلامت

نظرات


تصویری


ویدئو