اکسپرس گزارش داد، برادر فوتبالیست افغان که هنگام تلاش برای چسبیدن به هواپیمایی که از کابل بلند شده بود، جان خود را از دست داد خواستار تحقیقات دولتی شد و مدعی شد که نیروهای آمریکایی "مانند حیوان" با مردم رفتار می کنند.

زکی انوری جوان بین المللی هنگام بلند شدن هواپیمای بوئینگ C-17 USAF پس از به قدرت رسیدن طالبان تلاش کرد با چسبیدن به هواپیما از کشور فرار کند.

حاجی احمد زکریا برادر این فوتبالیست 17 ساله گفت: برادرش احساس کرد یکی از تنها شانس های فرار را دارد و حتی درخواست مادر را که گفته بود به خانه برگرد قبول نکرد.

زکریا پرسنل آمریکایی در فرودگاه را متهم به ساخت صحنه هایی کرد که حتی بیشتر از صحنه های دیگر شهر دردناک بودند. او گفت: آمریکایی ها برادر او را مانند یک حشره خرد کردند. آنها با بقیه مانند حیوانات رفتار کردند. آنها به سمت جمعیت شلیک کردند. چرا؟  این صحنه ها برای آنها جنبه سرگرمی دارد.

وی افزود: ما می خواهیم واشنگتن تحقیقات انجام دهد تا سربازانی که همانطور که در اخبار ما گفته اند سهل انگاری کرده اند، محاکمه شوند. "چگونه آنها می توانند اجازه مرگ افراد را بدهند تا از هواپیما سقوط کنند؟ من نمی توانم این رفتار آمریکایی ها را ببخشم. من عدالت می خواهم. هیچ کس نباید اقوام خود را از دست بدهد همانطور که ما زکی را از دست دادیم.

انواری فارغ التحصیل دبیرستان بود که رویای او بازی در تیم ملی بزرگسالان افغانستان بود.  

این خانواده قصد داشتند از افغانستان خارج شوند تا به او در دستیابی به این جاه طلبی کمک کنند و اکنون در تلاش برای کاهش اندوه خود به خانه نقل مکان کرده اند.