طرز تهیه شیرینی گردو کنجد

شیرینی گردو کنجد , طرز تهیه شیرینی گردو کنجد , دستور پخت شیرینی گردو کنجد

شیرینی گردو کنجد یکی از انواع شیرینی های خوشمزه مخصوص پذیرایی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فلفل و بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی گردو کنجد
کره هم دمای محیط۱۲۵ گرم
روغن جامد½ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
نشاسته گندم½ پیمانه
گردوی آسیاب شده۱ پیمانه
کنجد بو داده۱ پیمانه
سرکه۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پمس
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
آردحدود ۳ پیمانه

طرز تهیه شیرینی گردو کنجد

مرحله اول

برای تهیه شیرینی گردو کنجد ابتدا پودر قند را به همراه کره و روغن داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه با دور تند مخلوط می کنیم تا رنگ مواد کرمی شود. در ادامه نشاسته گندم را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد در حدی که با هم ترکیب شوند، هم می زنیم. در ادامه سرکه را به همراه نمک، وانیل و بکینگ پودر به کاسه اضافه کرده و مواد را ۳۰ ثانیه دیگر مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در آرد را روی مواد الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شروع به مخلوط کردن مواد می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد. توجه داشته باشید که آرد را باید تا زمانی که خمیر به دست نچسبد، اضافه کنیم و نیاز نیست بیش از حد آرد اضافه کنیم، چون خمیر سنگین می شود.

مرحله چهارم

حالا کنجد و گردوی خرد شده را به خمیر اضافه می کنیم و با کمی مخلوط کردن به خورد خمیر می دهیم تا به صورت یکدست در تمام نقاط خمیر پخش شوند. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم. البته برای زیباتر شدن شیرینی ها می توانیم خمیر را پهن کنیم و با کاتر قالب بزنیم.

مرحله ششم

حالا خمیرهای قالب زده را درون سینی فر می چینیم، سپس درون فر قرار می دهیم. حدود ۱۵ تا ۲۰ زمان برای پخت شیرینی ها نیاز است. هر زمان شیرینی ها کمی طلایی شدند می توانیم آنها را از فر خارج کنیم.

مرحله هفتم

حالا باید اجازه دهیم تا شیرینی ها به طور کامل خنک شوند. اگر بخواهیم شیرینی ها ظاهری مجلسی تر داشته باشند، می توانیم مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنیم و شیرینی ها را از یک سمت داخل شکلات فرو کنیم.