طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای

بادمجان شکم پر ترکیه ای , طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای , دستور پخت بادمجان شکم پر ترکیه ای

بادمجان شکم پر ترکیه ای یکی از غذاهای خوش رنگ و لعاب کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
بادمجان دلمه ای۸ عدد
پیاز۳ عدد
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
فلفل سبز۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب⅔ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری

طرز تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای

مرحله اول

برای تهیه بادمجان شکم پر ترکیه ای ابتدا بادمجان ها را به صورت راه راه پوست می گیریم، سپس وسط آنها را با قاشق خالی می کنیم. توجه داشته باشید که باید مراقب باشیم که به قسمت های کناری بادمجان صدمه ای نزنیم.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۲۴۰ درجه روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس با یک قلمو روی تمام قسمت های بادمجان ها روغن می مالیم و درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را در فر قرار می دهیم.

مرحله سوم

حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه زمان می دهیم تا بادمجان ها با آب و روغن سرخ شوند، سپس آنها را از فر خارج می کنیم. در صورت نبود فر، بادمجان ها را در تابه سرخ می کنیم. در ادامه پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس سیر را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. پس از اینکه عطر سیر بلند شد، گوشت چرخ کرده را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شد، فلفل دلمه ای، فلفل سبز و گوجه فرنگی را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم مواد با آب خودشان بپزند.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب درون تابه کشیده شد و مواد به روغن افتادند، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد کمی خنک شوند. در ادامه بادمجان های دلمه ای را با مخلوط گوشت چرخ کرده و سبزیجات به طور کامل پر می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله سس را آماده می کنیم، برای این منظور یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری روغن اضافه می کنیم. رب گوجه فرنگی را چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود.

مرحله نهم

حالا آب را به همراه مقداری نمک و ادویه به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را کم می کنیم و بادمجان های شکم پر را درون سس می چینیم و اجازه می دهیم با حرارت بسیار ملایم به مدت یک ساعت بپزند.

مرحله دهم

در پایان پس از اینکه سس غلیظ شد و به روغن افتاد غذای ما آماده است. بادمجان ها را به آرامی درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس باقیمانده سس را اضافه می کنیم. این غذای خوشمزه را می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم.