طرز تهیه کوفته جعفری

کوفته جعفری , طرز تهیه کوفته جعفری , دستور پخت کوفته جعفری

کوفته جعفری یکی از کوفته های خوشمزه کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته جعفری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
جعفری ۱دسته متوسط
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
ماست۱ قاشق غذاخوری
پودر نان خشک۱ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد سفید۱ لیوان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته جعفری

مرحله اول

برای تهیه کوفته جعفری ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آب اضافی اش را با فشار دست می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب میریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به همراه ماست اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه پودر نان خشک را کم کم اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا به خورد مواد برود.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به دیگر مواد اضافه می کنیم. حالا مایه کوفته را ۱۰ دقیقه با جعفری ورز می دهیم تا جعفری به صورت یکدست در تمام نقاط مایه کوفته پخش شود.

مرحله چهارم

در این مرحله پس از اینکه مایه کوفته آماده شد، آنرا به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان، مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا روغن داغ شود. در ادامه به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم و آنرا به صورت گرد یا بیضی شکل می دهیم، سپس کمی تخت می کنیم و در آرد به خوبی می غلطانیم.

مرحله ششم

در این مرحله کوفته های آماده شده را در روغن داغ می اندازیم و هر دو سمت شان را به خوبی سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کوفته ها را آماده کرده و در روغن سرخ می کنیم. در پایان کوفته ها را به همراه گوجه فرنگی و پیاز خرد شده سرو می کنیم.