به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه روسیه از دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا خواست برای کاهش تنش‌ها با ایران فعالتر باشد و تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را لغو کند.

 

سرگئی لاوروف روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در نیویورک گفت: دولت در ایران تازه تشکیل شده است و آنها می‌گویند برای تشکیل و معرفی یک تیم مذاکره کننده حداقل به دو هفته و احتمالا نه بیشتر زمان نیاز دارند.  


لاوروف همچنین در خصوص افغانستان بیان کرد: به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان هم اکنون مدنظر نیست. گروه طالبان ابتدا باید جدیت خود را در مبارزه با تروریسم در درون مرزهای افغانستان نشان دهد.  


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه مدعی شد آمریکا آماده بازگشت به برجام است اما ایران باید مشخص کند منظورش از عبارت "زود" یا "خیلی زود" چیست.  


ند پرایس در ادامه خاطر نشان کرد: ما به نوبه خود آماده بازگشت به وین و به نتیجه رساندن مذاکرات‌مان هستیم؛ مذاکراتی که باید به سرعت پیش از بسته شدن پنجره فرصت بازگشت به برجام، انجام شود.  


این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخیرا در دیدار با جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک تاکید کرد: ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.  
وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، با تاکید بر اینکه تهران در حال بررسی رویکردها و مطالعه پرونده برجام است، اظهار داشت: ان شاءالله در اولین فرصت به میز مذاکرات بازخواهیم گشت اما میز مذاکره‌ای که نتیجه بخش و ثمربخش باشد.