اپیلاسیون یکی از روش‌هایی است که اغلب برای از بین بردن موهای زائد بدن از آن استفاده می‌شود. هر چند با روی کار آمدن دستگاه‌های پیشرفته برای رفع موهای زائد، استفاده از این روش نسبت به گذشته طرفدار کم‌تری دارد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا اپیلاسیون ضرر دارد؟ انجام اپیلاسیون برای بخش‌های مختلف بدن چه عوارضی به همراه دارد؟ اگر شما هم قصد انجام اپیلاسیون را دارید و نگران عوارض جانبی آن هستید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. پس از مطالعه این مقاله با عوارض اپیلاسیون و بهترین روش‌ برای از بین بردن موهای زائد، آشنا خواهید شد.

اپلاسیون چه عوارضی دارد؟

مواد اولیه برای انجام اپیلاسیون به راحتی در دسترس شما هستند و در اکثر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. با این حال، این بدان معنا نیست که محصولات اپیلاسیون ایمن و بی‌عیب هستند. مراکز زیبایی که از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند به دلیل عوارض این روش با خرید دستگاه لیزر موهای زائد رضایت مشتریان را تا حد زیادی به دست آورده‌اند. موارد ذکر شده در ادامه جزء شایع‌ترین عوارض پس از اپیلاسیون هستند.

·       درد اپیلاسون

در اکثر مواقع انجام اپیلاسون با درد همراه خواهد بود. میزان درد بر اساس حساسیت کلی پوست، تحمل درد، میزان موها و نواحی بدن متفاوت است. در این خصوص قطعا شما به پاسخ سوال که آیا اپیلاسیون ضرر دارد یا نه تا حدی نزدیک شده‌اید.

·       قرمزی و تحریک، عوارض مهم اپیلاسیون

معمولا اپیلاسیون باعث قرمزی خفیف و سوزش پوست شما خواهد شد. پس از اپیلاسیون شما کاملا متوجه می‎‌شوید که پوست شما قرمز و نسبت به لمس حساس شده است.

·       خونریزی‌های پس از اپیلاسیون

گاهی اپیلاسیون باعث خونریزی می‌شود. طبق گفته متخصصین در انجام فرایند اپیلاسیون برای رفع موهای زائد این نکته آن طبیعی است. با وجود پوست‌های حساس و چروک خونریزی قطعا بیشتر خواهد بود. خونریزی مداوم یا قابل توجه باید توسط پزشک شما برطرف شود.

·       برآمدگی پوست

پس از اپیلاسیون، شما متوجه برجستگی‌های نیز خواهید شد. این برآمدگی‌ها در بالای منافذی که موها و ریشه‌ها برداشته می‌شوند ایجاد می‌شود. لازم به ذکر است که این برآمدگی در صورت نداشتن حساسیت پوستی برای شما موقت خواهد بود.

·       واکنش‌های آلرژیک

واکنش آلرژیک پس از انجام این فرایند را جدی بگیرید. با توجه به مواد مختلف موجود در محصولات اپیلاسیون، ممکن است نسبت به آن‌ها واکنش آلرژیک داشته باشید. خارش بدن بعد از انجام فرایند اپیلاسیون  یک نشانه از حساسیت است.

لیزر موهای زائد، بهترین راه از بین بردن موهای زائد

شاید بپرسید با وجود عوارض اپیلاسیون بهترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن کدام است؟ لیزر موهای زائد یک فرایند ساده است؛ به شرط این که توسط یک تکنیسین  لیزر مجاز و دارای مجوز انجام شود. لیزر بهترین انتخاب برای از بین بردن سریع موهای زائد است.

انجام لیزر با دستگاه‌های حرفه‌ای مانند دستگاه کوترا خیال شما را برای همیشه از رویش مجدد موهای زائد راحت خواهد کرد. تکنیسین لیزر را روی نواحی موردنظر قرار می‌دهد، سپس نورهای ساطع شده توسط لیزر به مو و فولیکول حمله کرده و موها را از ریشه از بین می‌برد. پس از انجام این فرایند، رشد موهای زائد شما قطع خواهد شد.

چرا انتخاب لیزر برای ما گزینه بهتری است؟

تا کنون به نتیجه مثبتی در زمینه آشنایی با معایب اپیلاسیون رسیده‌ایم. در اینجا سوال دیگری که پیش می‌آید این است که چرا لیزر موهای زائد بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد بدن است؟ در ادامه شما را با مزایای انجام لیزر برای از بین بردن موهای زائد آشنا خواهیم کرد.

·       سریعترین راه برای از بین بردن موهای زائد

اگر در جستجوی یک راه حل سریع برای رفع موهای زائد هستید، انجام لیزر سریع‌ترین راه حل است. جلسات انجام لیزر فقط چند دقیقه طول می‌کشد. هر چه ناحیه درمان کوچک‌تر باشد، زمان کم‌تری را زیر لیزر خواهید گذراند.

·       درد کم‌ لیزر نسبت به سایر روش‌ها برای رفع موهای زائد

لیزر موهای زائد بسیار کم‌تر از آنچه اکثر مردم فکر می‌کنند دردناک است. بسیاری از مردم آن را با احساس چسباندن یک نوار پلاستیکی به پوست یکی می‌دانند. جلسات لیزر بسیار سریع است و به همان مقدار درد آن نیز برای شما قابل تحمل خواهد بود.

·       دقیق‌ترین روش از بین بردن موهای زائد

تکنولوژی لیزر بسیار دقیق است. نواحی حساس بدن شما به راحتی از موهای زائد خلاص می‌شوند. موهای اطراف ابرو، لب بالا، بینی، خط بیکینی یا حتی خط مو به راحتی و بدون هیچ مشکلی ( در صورت مراجعه به یک مرکز استاندارد و وسایل دارای مجوز) از بین خواهند رفت. انجام لیزر یک راه حل بلند مدت برای شما است.

دو مورد از بهترین دستگاه‌های لیزر رفع موهای زائد

دستگاه لیزر برای رفع موهای زائد انواع مختلفی دارد، شما را در اینجا با دو مورد از بهترین دستگاه‌های لیزر رفع موهای زائد آشنا خواهیم کرد.

حذف موهای زائد با لیزر کوترا CUTERA

اگر بخواهیم از یک اشعه با قدرت بسیار بالا در دستگاه‌های لیزر نام ببریم، لیزر کوترا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. دستگاه کوترا با داشتن سیستم خنک‌کننده‌‌ بهترین انتخاب برای شما است. با استفاده از این دستگاه برای حذف موهای زائد بدن، هیچگونه درد یا سوزشی احساس نخواهید کرد.

کوترا قابلیت رفع تمامی موهای زائد بدن را در خود جای داده است. در کم‌ترین جلسات ممکن، نتیجه دلخواه از این دستگاه کسب خواهد شد. این دستگاه بدون سوختگی و به جا ماندن موهای کرکی و کم‌ پشت، بیشترین سطح رضایت را در بین افراد داشته است. کم شدن جلسات درمان، عدم سوختگی، خنک‌کننده قوی و قابلیت استفاده برای همه پوست‌ها از مهم ترین مزایای استفاده از دستگاه لیزر کوترا است.

دستگاه لیزر دایود، انتخابی ایده آل برای از بین بردن موهای زائد

دستگاه لیزر دایود با استفاده از اشعه نور، ملانین را در فولیکول‌های مو هدف قرار می‌دهد و منجر به اختلال در رشد مو می‌شود در حالی که بافت اطراف را بدون آسیب باقی می‌گذارد. فن‌آوری خنک‌کننده ویژه، به طور همزمان در طول درمان برای خنک کردن پوست و حفاظت از پوست استفاده می‌شود.

شما در اینجا به پاسخ خود که آیا اپیلاسیون ضرر دارد یا نه تا حد بالایی دست پیدا کردید. تیم تخصصی آفا در تمامی این موارد همراه شما بوده تا در آسان‌ترین و سریع‌ترین شرایط ممکن به تمامی محصولات و دستگاه‌های سلامت و زیبای پوست و بدن دسترسی پیدا کنید.

خرید دستگاه بهترین دستگاه لیزر رفع موهای زائد

در این مقاله با پاسخ به سوال آیا اپیلاسیون ضرر دارد شما را با معایب استفاده از این روش آشنا کردیم. اگر بخواهید در گروه بهترین مراکز لیزر ایران قرار بگیرید باید از بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد استفاده کنید.

آفا طب بهترین ارائه کننده دستگاه های لیزر موهای زائد در ایران است که با عرضه محصولات با کیفیت، در کنار تیم پشتیبانی قوی بهترین خدمات را در زمینه فروش دستگاه لیزر به شما ارائه می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول موردنظر با شماره

021-88107070 تماس بگیرید یا به صفحه اصلی سایت آفاطب مراجعه کنید.