روشهایی برای داشتن رگ های برجسته

روشهایی برای داشتن رگ های برجسته


منبع: بیتوته

115

1400/7/4

10:33


روشهایی برای داشتن رگ های برجسته



علت برجستگی رگ ها به طور طبیعی, روش های نمایان کردن رگ ها, رگ های برجسته زیر پوست

اغلب بدنسازان علاقمند هستند که رگ های برجسته ای داشته باشند

 

چگونه با 9 روش ساده برجستگی رگ های بدن را افزایش دهیم؟

داشتن رگ های برجسته برای بسیاری از افراد از جذابیت و زیبایی بالایی برخوردار است. بیشتر ورزشکاران و به خصوص بدنسازان علاقه مند هستند که رگ های بدنشان برجسته و نمایان باشد تا بدن شان زیبا تر به نظر برسد. ما در این مقاله سعی داریم تا راهکارهای برجسته شدن رگ ها را به شما معرفی کنیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید. 

برای این که رگ های بدن بتوانند برجسته شوند افراد زیادی دلایل خاصی را نام می برند. به عنوان مثال برخی می گویند که این عامل به میزان آب مصرفی وابسته است. برخی دیگر نیز ادعا می کنند که برجسته شدن رگ ها به میزان مصرف سدیم و کربوهیدرات بستگی دارد. البته باید توجه کنید که تمام این عوامل به صورت کوتاه مدت روی برجستگی رگ ها تأثیر می گذارند و نمی توان گفت که الزاما مصرف این مواد باعث برجستگی رگ ها خواهد شد. 

 

عوامل موثر در نمایان شدن رگ ها:

در کل موارد زیادی می توانند باعث نمایان شدن رگ های بدن شما شوند که به چند مورد از آن ها اشاره خواهیم کرد. 

 

1- مصرف آب به میزان کافی

مصرف آب زیاد در طول روز همواره به تمامی افراد توصیه می شود چرا که این موضوع سلامتی بدن و فرد را به دنبال خواهد داشت. همچنین افزایش مصرف آب در طول روز کمک می کند تا آب های محبوس شده درون بدن کاهش یافته و به درستی به تمام ماهیچه ها آب رسانی شود. همچنین با نوشیدن آب فراوان آب اضافی بدن تان خارج خواهد شد. 

 

ورزشکاران در حین ورزش کردن بدن شان بسیار گرم خواهد شد. اما عرق با دریافت آب از بدن باعث خنک شدن بدن می شود. در نتیجه افرادی که ورزش می کنند برای این که بدنشان خنک شود آب زیادی را از دست خواهند داد. پس اگر شما یک فرد ورزشکار هستید باید بیش تر از افراد معمولی آب مصرف کنید. چرا که بیشتر از آن ها آب از دست خواهید داد. 

 

البته بسیار از ورزشکاران قبل از مسابقات میزان آب مصرفی شان را بسیار پایین می آورند تا بتوانند رگ های برجسته تری داشته باشند. البته گفته می شود که این روش بسیار خطرناک بوده و عموما به کسی توصیه نمی شود. 

 

برجسته شدن رگ های بدن, عوامل موثر در نمایان شدن رگ ها, راهکارهای برجسته شدن رگ ها

نوشیدن آب با دفع سدیم و سموم از ماهیچه باعث نمایان شدن رگ ها می شد

 

2- کاهش درصد چربی بدن

یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثری که می تواند روی نمایان شدن یا نشدن برجستگی های رگ ها تأثیر داشته باشد درصد چربی بدن است. در واقع مقداری از چربی بدن همواره بین پوست و رگ های سطحی بدن انسان قرار می گیرند و همین عامل باعث می شود که هرچه درصد چربی شما کم تر باشد فاصله بین رگ های سطحی و پوست شما بیشتر از بین برود در نتیجه رگ های شما بیشتر نمایان خواهند شد. 

 

برخی افراد گمان می کنند که اگر ورزش کرده و بدنی عضلانی داشته باشند رگ های بدنشان نمایان خواهد شد. اما این طرز فکر غلط است. درست است که عضلانی بودن بدن می تواند تا حد زیادی به برجستگی رگ ها کمک کند اما باید توجه داشته باشید که این عامل کافی نیست. چراکه میزان درصد چربی بدن در نمایان شدن برجستگی رگ ها بسیار مؤثر است. 

 

اطلاعات در این زمینه نشان می دهد که اگر فردی میزان درصد چربی بدنش بیش از 15 درصد باشد حتی با وجود داشتن بدنی عضلانی باز هم رگ های برجسته ای نخواهد داشت. 

هرچه میزان درصد چربی بدن شما کمتر باشد رگ های بیشتری از شما نمایان خواهد بود. مثلا اگر میزان چربی بدن تان زیر دوازده درصد باشد رگ های دست و اگر زیر 10 درصد باشد رگ های سر شانه و پا نیز نمایان خواهد شد. اگر میزان درصد چربی بدنتان زیر 8 درصد باشد می توان گفت که تمام رگ های بدن تان قابل رؤیت خواهد بود. هر چه این میزان درصد چربی کمتر شود رگ ها برجستگی بیشتری خواهند داشت.

 

البته در این زمینه نکته ای وجود دارد. این میزان درصد چربی ها به طور معمول گزارش شده و در افراد مختلف بسته به نوع ژنیتیک شان کمی متفاوت خواهد بود. همچنین داشتن میزان چربی زیر 15 درصد برای بانوان می تواند باعث پدیدار شدن رگ های بدنشان شود.  

 

برای این که میزان درصد چربی بدن شما کاهش پیدا کرده و در حد مطلوب باشد شما با توجه کردن به نوع تغذیه تان  می توانید به این مهم دست پیدا کنید. به عنوان مثال شما به جای مصرف نوشابه و فست فود و همچنین خوراکی های چرب باید به مصرف سبزیجات و پروتئین های کم چرب روی بیاورید. همچنین می توانید با انجام ورزش های هوازی میزان چربی بدن تان را کاهش دهید.

 

چگونه رگ های برجسته داشته باشیم, رگ های برجسته, برجسته شدن رگ های بدن

درصد چربی بدن یکی از عواملی است که روی برجسته بودن رگ های بدن تأثیر دارد

 

3- مصرف کمتر سدیم و کاهش درصد آن در بدن

سدیم فراوان در بدن باعث می شود تا آب نتواند از بدن خارج شده و در نتیجه آب اضافی در بدن جمع شده و باعث ایجاد پف و تورم می شود. با ایجاد تورم در بدن طبیعی است که رگ ها نتوانند برجسته و نمایان شوند. به همین علت توصیه می شود که از خوردن خوراکی های پر سدیم و پر نمک اجتناب کنید تا هم بدنی سالم تر داشته باشید و هم به هدف تان یعنی داشتن رگ های برجسته نزدیک تر شوید. 

برای این منظور از خوردن غذاهای اماده به شدت بپرهیزید چرا که میزان نمک و سدیم آن ها بیش از حد طبیعی و مجاز است. 

 

4- عضله سازی

یکی دیگر از روش هایی که می تواند باعث برجسته شدن رگ ها شود انجام ورزش هایی برای عضله سازی است. برای این که شما بدنی عضلانی داشته باشید نیاز دارید که ورزش های مربوط به بدنسازی را انجام دهید. البته توصیه می شود که برای این امر بیشتر به ورزش های سنگین مثل وزنه زدن روی بیاورید. در این صورت سریع تر نتیجه دریافت خواهید کرد. 

 

چطور رگ‌های برجسته داشته باشیم, روشهای برای نمایان شدن رگ ها, علت برجستگی رگ ها به طور طبیعی

تمرین های عضله سازی یکی از راه های برجسته سازی عضلات بدن است

 

5- انجام ورزش های هوازی

ورزش هوازی نوعی از ورزش است که در آن ضربان قلب و تنفس برای مدتی نسبتا طولانی بالا رفته و باعث می شود که خون رسانی به تمام عضلات صورت بگیرد.  

همانطور که در قسمت کاهش درصد چربی بدن هم اشاره شد, انجام ورزش های هوازی می تواند تا حد زیادی روی کاهش میزان چربی بدن تأثیر گذاشته و آن را کاهش دهد. برای این منظور بهتر است از ورزش های هوازی استفاده کنید که سخت و پر فشار اند و بین آن ها زمان کمی به استراحت پرداخته می شود. 

 

با انجام ورزش های هوازی نظیر رکاب زدن, پیاده روی, دویدن, شنا کردن و انواع دیگری از این نوع ورزش ها می توانید وزن تان را تا حد زیادی کاهش دهید. البته توجه کنید که شدت انجام این ورزش ها بیش از حد بالا نرود چرا که در این صورت ورزش هوازی شما به ورزش بی هوازی تبدیل خواهد شد.  

 

6- کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی دیگر از عواملی که می تواند در داشتن رگ های برجسته به شما کمک کند کاهش مصرف کربوهیدرات است. کربوهیدرات فراوان نیز مانند سدیم به محبوس شدن آب در بدن و پف کردن بدن تان منجر خواهد شد که در این صورت میزان برجستگی رگ های شما کاهش خواهد یافت. 

 

همچنین در قسمت های قبلی مقاله به میزان درصد چربی بدن و تاأثیر آن در برجستگی رگ ها اشاره کردیم. یکی از موادی که باعث افزایش چربی بدن می شود مصرف زیاد کربوهیدرات است. پس لازم است تا برای داشتن درصد چربی کمتر در بدن مان میزان مصرف موادی همچون نان, برنج, ماکارونی و سایر مواد کربوهیدرات دار را تا حدی کاهش دهیم. 

البته این موضوع به نوع برنامه و نوع فعالیت های اشخاص مختلف وابسته است. 

 

رگ های برجسته زیر پوست, چگونه رگ های برجسته داشته باشیم, رگ های برجسته

مصرف زیاد کربوهیدرات به دلیل اینکه باعث پف کردن بدن می شود رگ ها پنهان می مانند

 

7- افزایش دمای بدن

از نکات تأثیر گذار در افزایش برجستگی رگ ها می توان به افزایش دمای بدن اشاره نمود. در واقع هنگامی که دمای بدن شما افزایش پیدا کرده و داغ می شود خون به رگ های خارجی تر بیشتر وارد می شود که همین عامل باعث نمایان شدن رگ های بدن خواهد شد. 

 

برای افزایش دمای بدن تان روش های گوناگونی وجود دارد که یکی از آن ها نوع تغذیه شماست. سعی کنید از غذاهایی که باعث افزایش حرارت بدن تان می شوند نظیر ادویه هایی چون فلفل, زیره و زنجبیل, حبوباتی مثل عدس و یا سیب زمینی و غیره استفاده کنید.

 

8- مشت کردن دست یا استفاده از شریان بند

یکی از روش هایی که باعث نمایان شدن رگ های شما خواهد شد بستن یک چیز مثل پارچه به صورت محکم در نزدیکی ناحیه مورد نظر است. در این صورت فشار رگ ها افزایش یافته و در نتیجه رگ های شما باد کرده و نمایان تر خواهد شد.

یکی دیگر از این روش ها مشت کردن دست به صورت محکم است. در این صورت نیز فشار زیادی به دست شما وارد شده و جریان خون در رگ ها به دام می افتد و در نتیجه شما رگ های برجسته ای خواهید داشت. 

 

چطور رگ‌های برجسته داشته باشیم, روشهای برای نمایان شدن رگ ها, علت برجستگی رگ ها به طور طبیعی

مشت کردن دست به صورت موقت باعث برجستگی رگ ها خواهند شد

 

9- استفاده از مکمل های ادرار آور, با احتیاط

مکمل های ادرار آور می توانند به صورت مکرر آب را از طریق ادرار از بدن شما خارج کرده و در نتیجه باعث نمایان شدن رگ های بدن تان شوند. همچنین علاوه بر مکمل های ادرار آور شما می توانید از خوراکی هایی نظیر اسپرسو نیز استفاده کنید. 

 

البته در این خصوص هشداری جدی برای افراد وجود دارد. چرا که مصرف این نوع مکمل ها می تواند به شدت خطرناک و آسیب رسان باشد. به همین منظور توصیه می شود که تا حد امکان از این مکمل ها استفاده نکنید و یا اگر قصد استفاده دارید با برسی تمام جوانب و انجام تحقیقات کافی در این زمینه از این نوع مکمل ها با احتیاط استفاده کنید. 

 

چطور رگ‌های برجسته داشته باشیم, روشهای برای نمایان شدن رگ ها, علت برجستگی رگ ها به طور طبیعی

مکمل های ادرار آور باعث کم شدن آب بدن و در نتیجه برجستگی رگ های شما می شود

 

علت های برجستگی رگ ها به طور طبیعی:

در قسمت قبل مقاله به شما راهنمایی کردیم که چگونه می توانید با انجام یک سری از کار ها رگ های بدن تان را برجسته کنید. اما در برخی از موارد برجستگی رگ ها به صورت خود به خودی اتفاق می افتند. در این خصوص به موارد زیر توجه کنید.

 

1- ژنتیک:

یکی از عوامل تأثیر گذار در مشخص بودن برجستگی رگ های بدن عامل ژنتیک است. در واقع برخی افراد به دلیل نوع ژنتیک خاص شان ممکن است پوستی نازک و شفاف داشته باشند. در این صورت کاملا طبیعی است که رگ های این افراد نمایان تر باشد. همچنین برخی افراد دارای رگ های گشاد تر و بزرگ تر اند که این عامل هم در برجسته بودن رگ ها مؤثر است. 

در این صورت افرادی که از ویژگی های بالا برخوردار هستند می توانند با انجام کمی ورزش رگ های خود را نمایان تر کرده و بدنی زیبا تر داشته باشند.

 

2-  بالا بودن فشار خون:

وقتی فشار خون شما در اثر عواملی همچون ورزش کردن بالا برود خون زیادی وارد رگ های شما خواهد شد که به دیواره رگ ها فشار آورده و آن ها را گشاد تر خواهد کرد. در این صورت با گشاد تر شدن رگ ها آن ها باد کرده و از سطح پوست قابل رویت می شوند. 

 

3- سن:

افراد مسن با توجه به کهولت سن شان دچار عارضه هایی می شوند که در انتها منجر به نمایان شدن رگ های بدن شان خواهد شد. به عنوان مثال رگ ها و دریچه های قلب افراد مسن ضعیف تر خواهد شد همچنین پوست آن ها نازک تر شده و شفاف تر می شود. همین عوامل کافی است تا رگ های بدن این افراد نمایان شود. 

 

رگ های برجسته زیر پوست, چگونه رگ های برجسته داشته باشیم, رگ های برجسته

افزایش سن یکی از علت های طبیعی برجسته شدن رگ های بدن است

 

4- بارداری در خانم ها:

به علت این که حجم خون زنان باردار بیش از زنان غیر باردار است آن ها با برجستگی بیشتر رگ های شان روبه رو خواهند شد. در این صورت چون حجم خون شان افزایش می یابد دیواره ی رگ ها گشاد تر می شود و این عامل باعث نمایان شدن رگ های زنان باردار خواهد شد. 

 

سخن پایانی

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با روش های برجسته و نمایان کردن رگ ها آشنا کنیم. البته توجه کنید که در این مسیر بهتر است شما به جای انجام کارهای خطرناک و استفاده از مکمل های مضر از یک برنامه کاملا مفید و اصولی بر پایه ورزش و تغذیه مناسب پیروی کنید. چرا که در این حالت هم بدنی زیبا و رگ هایی برجسته خواهید داشت و به هدف تان می رسید هم در کنار آن از سلامتی بالایی برخوردار خواهید شد. 

 

گردآوری : بخش ورزشی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو