بررسی نقش مسکن جمعی در پاویون آرژانتین | «خانه بی‌نهایت» در دوسالانه معماری ونیز

49

1400/7/4

11:05


درسا بخشندگی- پاویون آرژانتین به بررسی مسکن دولتی و جمعی در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز می‌پردازد.

بررسی نقش مسکن جمعی در پاویون آرژانتین | «خانه بی‌نهایت» در دوسالانه معماری ونیز

گروه معماری هنرآنلاین: پاویون کشور‌ آرژانتین در هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «خانه بی‌نهایت» اثر گروهی از معماران با کیوریتوری جراردو کابالرو را در منطقه آرسناله ونیز به نمایش گذاشته است.

این غرفه در پاسخ به سوال موضوع دوسالانه «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» هویت مسکن دولتی و نقشی را که مسکن جمعی اعم از خصوصی و دولتی در تاریخ و جامعه این کشور ایفا کرده بررسی می‌کند.

هدف «خانه بی‌نهایت» این است که محدودیت‌های داخلی را زیر پا بگذارد، اهمیت جمعی را بیش از خود فرد برجسته کند و نشان دهد که یک خانه فراتر از فضای زندگی خودش است. این پروژه از معماری خانه‌های سنتی الهام گرفته شده است.

 معماران این پروژه معتقدند که هریک از ما در یک خانه مجزا زندگی می‌کنیم، اما همه آن‌ها به هم متصل و همپوشانی دارند. خانه به قدری بزرگ است که می توان با آن پیاده، دوچرخه، ماشین، قطار، تاکسی و حتی هواپیما سفر کرد. دارای حیاط، کوه‌های وسیع، دشت و دارای اتاق خواب‌های کوچک با تخت و میز است. در واقع همه چیز به هم متصل شده‌اند. سفر از طریق آن یک عمر طول می‌کشد. خانه بی نهایت دنیایی است که ما با هم در آن زندگی می‌کنیم.

کسی وارد «خانه بی‌نهایت» نمی‌شود زیرا آن‌ها در حال حاضر  داخل آن هستند. آن‌قدر بزرگ که خارج شدن از آن غیر ممکن است. این خانه در عین وسیع و باز بودن، ساده و محرمانه است. طرح آن کا ملا سیال و متغیر به نظر می‌رسد.

بازدیدکنندگان از غرفه آرژانتین مجموعه‌ای از فضاهای نامشخص را که در امتداد دیوار نمایشگاه سازماندهی شده‌اند، مشاهده می‌کنند. این طرح از ساخت یک مجتمع مسکونی دولتی آرژانتینی الگوبرداری شده است. مخاطبان با مجموعه‌ای از خانه‌ها روبرو می شوند که چندین راه برای انتخاب دارند، درست مانند زندگی روزمره خود.

هفدهمین دوسالانه معماری ونیز با عنوان «ما چگونه با هم زندگی خواهیم کرد؟» به صورت فیزیکی و آنلاین (biennalepavilions.com) تا ۳۰ آبان (۲۱ نوامبر) میزبان بازدیدکنندگان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو