طبق اعلام فرابورس ایران، سقف وام مسکن از محل خرید اوراق حق‌تقدم به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

ندا بشیری سرپرست معاونت حوزه کسب و کار فرابورس ایران، اعلام کرد: سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق‌تقدم، استفاده از تسهیلات مسکن مربوط به بانک مسکن در فرابورس ایران افزایش یافت. 

براساس نامه ۳ مهرماه ۱۴۰۰، بانک مسکن موارد زیر در مورد افزایش سقف تسهیلات اعطایی از محل اوراق گواهی حق‌تقدم استفاده از تسهیلات مسکن بانک مسکن افزایش یافت. براساس این اطلاعیه تسهیلات در شهر تهران با اوراق حق‌تقدم به صورت انفرادی تا سقف ۲ میلیارد ریال معادل ۲۰۰ میلیون تومان و جعاله انفرادی تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال، تسهیلات برای زوجین از محل اوراق تا سقف ۴ میلیارد ریال معادل ۴۰۰ میلیون تومان و جعاله برای زوجین تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، تسهیلات با اوراق به صورت انفرادی تا سقف یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و برای زوجین ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده.

در سایر مناطق شهری تسهیلات از محل اوراق حق‌تقدم مسکن به صورت انفردی یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و برای زوجین ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است و در همه این شهرها جعاله برای تعمیر مسکن با خرید اوراق حق‌تقدم ۸۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/ب