رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، وزیر خارجه این رژیم و شاه اردن دیداری مخفیانه در امان داشته‌اند‌ و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی از دیدار مخفیانه «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان (در ماه گذشته میلادی "آگوست") خبر دادند.

بر اساس گزارش «i۲۴»، در این دیدار درباره وضعیت مسجدالاقصی و تنش‌های ماه می گذشته بحث و تبادل‌نظر شد. تنش‌هایی که با واکنش گروه‌های فلسطینی در نوار غزه همراه بود و نبرد یازده روزه معروف به «سیف القدس» را به راه انداخت.

بنا به این گزارش، از دیگر موضوعات مطرح شده در دیدار دو طرف تقویت روابط میان اردن و فلسطین اشغالی بوده و از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ژوئن ۲۰۲۱ تماس‌های فعال میان دو طرف شکل گرفته است.

وب‌سایت صهیونیستی «واللا» هم گزارش کرد، در نیمه تابستان گذشته نفتالی بنت دیداری محرمانه با عبدالله دوم داشته و این اولین دیدار یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با شاه اردن در پنج سال اخیر بوده است.

همچنین در ماه جاری (سپتامبر) هم «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی گفت، دیداری پشت درهای بسته با عبدالله دوم برگزار و درباره مسال راهبردی و ژئوسیاسی گفتگو کرده‌اند. 

در اویل ماه ژوئیه نیز لاپید دیداری با «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن داشت و توافق‌هایی درباره واردات آب بیشتر به اردن در این دیدار انجام شد.