طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی بدون پنیر پنکیک سیب زمینی کره ای طرز تهیه پنکیک سیب زمینی لهستانی

پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل سیب زمینی یک از غذاهای ساده و خوشمزه کشور آلمان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پسته پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک سیب زمینی، ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم، سپس آنها را رنده می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را هم رنده می کنیم و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیب زمینی رنده شده را به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود و کاملا خشک شوند. در ادامه تخم مرغ را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد را با قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، اگر پس از ترکیب کردن مواد، دیدیم که مایه پنکیک خیلی خیس و شل است، ۱ قاشق دیگر آرد اضافه می کنیم و به خورد مایه پنکیک می دهیم تا منسجم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس مقداری روغن اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس مقداری از مایه پنکیک را با قاشق درون روغن داغ می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا به سرعت با قاشق به آن شکل می دهیم و با پشت قاشق صافش می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه یک سمت پنکیک ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در پایان پس از اینکه پنکیک ها به خوبی سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود. در نهایت پنکیک های سیب زمینی را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.