چرم گاوی چه نوع چرمی است و تفاوت آن با دیگر چرم ها چیست؟

چرم گاوی چه نوع چرمی است و تفاوت آن با دیگر چرم ها چیست؟


منبع: بیتوته

146

1400/7/5

09:00


چرم گاوی چه نوع چرمی است و تفاوت آن با دیگر چرم ها چیست؟



چرم گاوی ,چرم پوست گاو,چرم گاوی چیست

چرم گاوی

 

چرم پوست گاو

انسان از سالهای خیلی گذشته از انواع گوناگون پوست حیوانات مثل چرم پوست گاو استفاده کرده است. بعضی از نخستین روندهای تبدیل پوست حیوانات به چرم شامل استفاده از ابزارهایی مثل سنگهای تیز برای پاک سازی چربی پوست حیوانات و همینطور برنزه کردن پوست برای بالا بردن مقاومت آن بود. امروزه از پوست گاو برای تولید انواع محصولات چرمی مانند کیف، کفش، کاپشن، پالتو، کمربند و … استفاده می‌شود.

چرم گاوی چیست؟

چرم گاو از پوست این حیوان به دست می آید. با دباغی پوست گاو چرمی به دست می آید که در مغازه های چرم فروشی می‌بینید. بعد از پایان دباغی، چرم گاوی برای ساخت محصولات گوناگون استفاده می‌شود. این محصولات شامل کیف و کفش، کت و کاپشن چرمی، کمربند، مبلمان، صندلی ماشین و خیلی چیزهای دیگر است.

 

چرم گاوی ,چرم پوست گاو,فواید چرم گاوی

چرم پوست گاو

 

فواید چرم گاوی

پوست گاو برای ساخت انواع کیف، کمربند،کاپشن، پالتو، مبلمان، زین اسب و محصولات چرمی دیگر مناسب است. چرم گاوی قابلیت‌های خوبی را به چرم دوز عرضه می کند كه پوست‌های دیگر این قابلیت را ندارند.

 

این پوست از ضخامت کافی برخوردار است و می توان کنده کاری های پیچیده‌ای روی سطح آن انجام داد. در استفاده از پوست گاو برای دوخت یک محصول چرمی به ابزارهای کاملی که موقع کار با پوستهای دیگر مورد احتیاج است، نیست؛ چون کار با آن از جمله برش و سوراخ کردن خیلی راحت است.

 

چرم گاوی ,چرم پوست گاو,معایب چرم گاوی

فواید چرم گاوی

 

معایب چرم گاوی

مثل دیگر چرم‌ها، پوست گاو نیز معایبی دارد و حال که با فواید آن آشنا شدیم از معایب آن هم آگاهی پیدا کنیم. نکته اول اینکه سنگین است و اگر از کاپشن چرمی استفاده می‌کنید، امکان دارد قدری برایتان اذیت کننده باشد. چنانچه از محصول پوست گاوی استفاده نکنید کم کم دشوارتر می شوند و نرمی آنها از بین می رود. چنانچه به صورت مکرر آن را بپوشید نرم و راحت می‌مانند.

 

چرم گاوی ,چرم پوست گاو,تفاوت چرم گاوی با چرم های دیگر

معایب چرم گاوی

 

چرم پوست گاو و تفاوت های آن با سایر چرم ها

باید به صورت خلاصه بگوییم چرم پوست گاو نه فقط یکی از شایع ترین و کاربردی‌ترین انواع چرم از قبل تا به حال بوده است. امکان دارد چرم گاوی زیبا و شیک به نظر نیاید، لطیف نباشد و همین طور به اندازه بیشتر چرم ها انعطاف پذیر نباشد ولی خصوصیت هایی مثل طول عمر و مقاومت بالا و عایق بودن، آن را به محصولی ویژه تبدیل نموده است.

 

چرم گاوی ,چرم پوست گاو,مزایای چرم گاوی

تفاوت چرم گاوی با چرم های دیگر

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو