بازدهی بورس  تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری به بیش از ۶ درصد رسید. این در حالی است که در ۲ ماه ابتدایی سال بازدهی بازار منفی بود و بازدهی خرداد ماه نیز تنها مثبت یک درصد شد. اما با شروع تابستان روزهای داغ  بورس  نیز فرا رسید. بازدهی بازار در تیرماه به ۱۲ درصد بالغ شد و در مرداد ماه شاخص کل رشد ۱۴ درصدی را ثبت کرد. اما شهریور، خزانِ بازار بود.

تابستان پرهیجان

شاخص کل سال را در کانال ۱.۳ میلیونی آغاز کرد اما در ادامه تا کانال ۱.۱ میلیونی نیز سقوط کرد. شاخص کل در پایان فروردین در کانال ۱.۲ میلیونی بود و در پایان اردیبهشت به کانال ۱.۱ میلیونی رسید و خرداد را نیز در همین کانال به پایان برد. در تیرماه شاخص بورس به کانال ۱.۳ میلیونی صعود کرد و در پایان مرداد شاخص به کانال ۱.۵ میلیونی رسید. اما شهریور ماه سقوط بورس بود و شاخص ۲ کانال پائین آمد.

شهریور؛ ماه سقوط

در پایان معاملات روز ۲۴ مرداد بود که شاخص پس از ۸ ماه به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بازگشت تا نسبت به آخرین روز کاری اسفند ۲ کانال بالاتر بایستد. اما در پایان شهریور ماه شاخص ۲ کانال پائین آمد و در محدوده ۱.۳ میلیونی قرار گرفت تا بازدهی ۶ ماهه بورس به ۶ درصد برسد. بازدهی ماه شهریور منفی ۸.۵ درصد بود که کمترین رقم در ۸ ماه اخیر است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «بازدهی بورس در 6 ماه اول سال 1400»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.