واکنش ایران به بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی

منبع: برترین ها

61

1400/7/5

20:25


نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با اظهاراتی شدید اللحن به بیانیه‌های آمریکا و تروئیکای اروپایی پس از گزارش مغرضانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن ادعای عدم همکاری کافی ایران با آژانس مطرح شده است، واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم: کاظم غریب آبادی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه شب در واکنش به اظهارات نمایندگان آمریکا و سه کشور اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نمی‌توانند هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در تأسیسات هسته‌ای ایران سکوت کنند و هم از ایران انتظار همکاری در تأسیساتی که طی خرابکاری‌های رژیم صهیونیستی دچار آسیب شده‌اند، داشته‌ باشند.

واکنش ایران به اظهارات آمریکا و تروئیکای اروپایی

غریب‌آبادی در این خصوص تصریح کرد: آژانس، آمریکا و سه کشور اروپایی بدانند نمی توانید هم در برابر اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل سکوت کنید و جلوی آن را نگیرید و هم خواهان تداوم نظارت و حضور دوربین های آژانس در تأسیسات تحت خرابکاری تروریستی باشید.

وی افزود: هنگامی که تجهیزات نظارتی آژانس توسط رژیم صهیونیستی از کار می افتد، از ایران انتظار نداشته باشید مجددا آن را بدون هزینه ای برای این رژیم و بدون هیچ اقدامی از سوی آژانس و کشورهای مدعی بازنصب نماید.

این دیپلمات ارشد کشورمان خاطرنشان کرد: تفاهم اخیر ایران و آژانس به طور کامل و ظرف زمان توافق شده اجرا گردید. از اینرو، جمهوری اسلامی ایران نیز چگونگی واکنش به این حسن نیت خود را رصد خواهد کرد و در هر مرحله، اقدام مناسب را اتخاذ خواهد نمود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو