آقای رستم قاسمی! تست چشمی کرونا چگونه است؟

منبع: برترین ها

80

1400/7/6

06:35


رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دیدار از فرودگاه امام خمینی (ره) طی گفتگویی گفت: «۲۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی، بلیت بازگشت خود را خریداری کرده‌اند و با وجود بازگشایی سه مرز زمینی برای بازگشت، همچنان ناوگان هواپیمایی ایران آماده فروش بلیت به زائران است.

برترین‌ها: رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه دیدار از فرودگاه امام خمینی (ره) طی گفتگویی گفت: «۲۵ هزار نفر از زائران اربعین حسینی، بلیت بازگشت خود را خریداری کرده‌اند و با وجود بازگشایی سه مرز زمینی برای بازگشت، همچنان ناوگان هواپیمایی ایران آماده فروش بلیت به زائران است. در خصوص تست کرونای زائران هنگام بازگشت، مقرر شد برای تسریع در تخلیه و انتقال زائران، این تست به صورت چشمی و بدون انجام تست پی‌سی‌آر انجام شود.»

آقای رستم قاسمی! تست چشمی کرونا چگونه است؟

روزنامه آفتاب یزد در این باره نوشت: وزیر راه و شهرسازی ضمن عذرخواهی از زائران که بدلیل وجود مشکلات در فرودگاه‌ها معطل شدند گفت: از ابتدای سفرها تاکید کردیم که باید کرامت و احترام زائران حفظ شود، اما مردم بدلیل بروز مشکلات خسته شده و معترض بودند که البته حق دارند و ما شرمنده مردم شدیم.

نرخ بلیت همه پروازهای شرکت‌های ایرانی به عراق ۵ میلیون تومان (رفت و برگشت) و از مشهد ۶ میلیون تومان است و اگر آژانسی حتی یک ریال بیشتر گرفته باشد حتما تخلف کرده و پول زائران را پس‌خواهیم گرفت.»رستم قاسمی در حالی صحبت از تست چشمی کرونا از زائران می‌کند که هیچ‌گونه اعتباری به چنین تستی نیست. حتی گاهی اوقات در تست «PCR» که به‌عنوان استاندارد اصلی تشخیص بیماری کرونا شناخته می‌شود، ممکن است اشتباه به وجود بیاید.از همین رو صحبت‌های رستم قاسمی با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است. آن‌ها می‌گویند انجام ندادن پی سی آر از زائران هنگام بازگشت ممکن است دوباره ما را به روزهای سیاه کرونایی که روزانه بیش از ۵۰۰نفر جان می‌باختند برگرداند.

آقای رستم قاسمی! تست چشمی کرونا چگونه است؟

مثلا کاربرانی در واکنش به اظهارات قاسمی نوشته اند: «کسی می‌داند تست چشمی کرونا چیست و چقدر مطمئن است»، «اصلا کاری ندارم که تست چشمی کرونا چی هست سوالم اینکه چرا وزیر راه باید از تست کرونا صحبت کند»، «خب معلومه همینجوری سرسری میگیرن که بعد بگن پیک شش وهفت رو دوباره بشمارن بعد همدیگرو مقصر کنند درآخر مردم رو»کاربری دیگر نوشت: تست چشمی کرونا چیه دیگه؟ احتمالا میگن تو چشام نگاه کن و دستت رو بذار تو دستم

دیگری نوشت: تست کرونای PBB رسید. مخفف: پلک بزن ببینم.کاربر دیگر در این باره نوشت: با توجه به ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق، و این آسان‌گیری برای این نفرات قرار است در بازگشت به ایران موج ششم کرونا را نیز باخود بیاورند. دیگری نوشت: به چی نگاه میکنی ؟ دارم ازت تست چشمی کرونا میگیرم.

پژندسلیمانی (نویسنده) نوشت: «تست چشمی کرونا، جهت غربالگری زوار، سطح اطمینان پایینی دارد و به‌نوعی از سر خود باز کردن است.هرچند در این شرایط رفتن و پروتکل‌های بهداشتی را در شرایط سفر رعایت کردن خودش کار سختی‌ست و تقریباً غیرممکن. بی‌شک امکان ابتلا زیاد خواهد بود و مبتلایان بی‌علامت و با علامت هم کم نخواهند بود. در این اوضاع زیارت به منزله‌ی به‌خطر انداختن جان خود زوار، نزدیکان و بسیاری دیگر است.

اما حالا که رفته‌اند، بسنده کردن به تست چشمی برای غربالگری بسیار خطرآفرین است. آیا درصد اطمینان به پاسخ تست چشمی آنقدر بالاست که می‌توانید جان این همه آدم را باهاش به‌خطر بیندازید؟! هنوز پس‌لرزه‌های پیک قبلی گریبانمان را رها نکرده است. هنوز زخم تاخیر در واردات واکسن و کوتاهی‌ها خوب نشده است که این کوتاهی جدید را به جانمان انداخته‌اید.تا دیر نشده، جلویش را بگیرید. نگذارید دوباره اسیر شویم. کاش کادر درمان، وزیر جدید بهداشت یا افراد مسئول پیگیر این قضیه باشند و بعدش نگویند ندادند و نشد. اینجا دیگر بهانه‌ی دیگری نیست. فقط پای شما وسط است و جان زوار و البته جان باقی کسانی که از طریق آنها مستقیم و غیرمستقیم مبتلا خواهند شد. جلوی پیک بعدی را بگیرید. جلوی مرگ و ابتلای بسیاری دیگر را.»

اخذ تست کرونا از زوار اربعین

البته دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی می‌گوید: «امکانات حمل‌ونقل و پذیرایی برای زوار در هنگام بازگشت از مرزها فراهم است و تست کرونا نیز از همه گرفته شده و افراد مشکوک قرنطینه خواهند شد.» به گزارش ایلنا، به گفته محمدی‌فر تست کرونا در زمان بازگشت این افراد توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود و انتقال و قرنطینه افراد مشکوک یا بیمار در بدو ورود به کشور اتفاق خواهد افتاد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو