علیرضا زاکانی روز سه شنبه در حاشیه چهاردهمین جلسه شورای ششم شهر تهران در مورد روند انتصابات مدیران شهری به خبرنگاران توضیح داد: ملاک شایستگی افراد است اما نقطه آغاز را از درون شهر شروع کرده ایم و کانون ارزیابی هم تشکیل شده است؛ نزدیک به ۴۰ نفر ارزیابی شده اند که بخش عمده ای از میان مدیران شهرداری است و تعدادی از آنان این هفته معرفی می شوند.

زاکانی در خصوص انتصاب مدیران در احکام یکساله نیز اظهار داشت: مسئولیت مدیر در دوره یک سال، خیلی جدی است و کارمندان هم همکاری با آنان را جدی بگیرند چراکه بنا براین است عملکرد همه افراد ارزیابی شود؛ مدیریت شهری شوخی نیست که مسئولیت آن را به شخصی برای چهار سال بسپاریم.

شهردار تهران با تاکید بر استمرار ارزیابی عملکرد همه مدیران و کارمندان گفت: اصل برای ما کار و کار و کار است و بر همین اساس مدیران ارزیابی می شوند و امیدوارم همه این افراد که احکام یک ساله دارند، سال های بعد نیز در خدمت آنان باشیم.

وی در مورد انتصاب مدیران و معاونان شهرداری نیز گفت: همه اعضای شورای شهر، دوستان، علاقه مندان می توانند اسامی و رزومه اشخاص را ارائه کنند تا در روند انتصاب مسئولان جدید مورد بررسی قرار گیرد و متناسب با اولویت های مورد نظر برای شهر، افراد انتخاب شوند.

بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران تا پایان سال ۹۹

وی در خصوص متفاوت بودن ارقام اعلام شده بدهی های شهرداری تهران، خاطرنشان کرد:من حرف بدون استناد نمی زنم؛ گزارشی را که از سوی معاونت برنامه و بودجه ارائه شده بود را بیان کردم که در آن میزان بدهی ها ۶۹ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۹ است.

زاکانی یادآور شد: از یادنبرید که تا پایان امسال نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فقط سود بانکی باید بدهیم، کسی عدد و رقم بداند و این ها را جمع کند در مورد میزان بدهی های شهرداری تهران به نتیجه می رسد.

وی در خصوص پیگیری دریافت مطالبات و پرداخت بدهی ها میان شهرداری و دولت اعلام کرد: برای این موضوع کارگروه تشکیل خواهد شد اما هیچ کدام از ارقام اعلام شده در این زمینه قطعی نیست و بخش عمده آن، گمانه زنی است.

شهردار تهران اضافه کرد: بررسی را از طریق کمیته های ۲جانبه ای که بین ما و سازمان های دولتی شکل می گیرد، پیگیری می کنیم و صورت جلسه ها به سازمان برنامه و بودجه منعکس می شود و در نهایت امیدواریم بتوانیم مطالبات خود را به بهترین وجه دریافت کنیم.

وی بیان کرد: در مجموعه مالی و اقتصادی ما کارگروه درآمدها شکل می گیرد که بتواند درآمدهای پایدار را در شهر دنبال کند و کارگروه دیگری نیز برای تعیین بدهی ها و مطالبات میان شهرداری و دستگاه های دولتی شکل می گیرد تا به اعداد شفافی برسیم.

مگاپروژه ها جان می گیرند

زاکانی در خصوص اجرای مگاپروژه ها نیز افزود: مگاپروژه ها بدون شک اجرا خواهند شد اما فقط در حوزه کالبد شهر نه بلکه در حوزه های نرم که ناظر بر روح شهر و مباحث فرهنگی و اجتماعی است؛ در کنار آن هم پروژه های جدی وجود دارد که بتواند کالبد شهر را ارتقا دهد اگرچه تاکنون در مورد مسائل نرم افزاری شهر کمترین کار انجام شده است.

وی در خصوص لایحه کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی هم گفت: لایحه در دستورکار است و ما هم در کنار اعضای شورای شهر به جد به دنبال تحقق آن هستیم و همچنین پیگیریم تا همه افرادی که در صدور مجوز دخیل هستند، به روند کار خود سرعت بدهند.