دو خبر خوب برای هنرمندان صنایع دستی | اعلام شرایط ارائه تسهیلات خرید مسکن و از سرگیری صدور روادید ورود گردشگر به ایران

51

1400/7/6

13:55


نظر به نقش و جایگاه گردشگران خارجی در رونق فعالیت هنرمندان داخلی، صدور روادید ورود گردشگر به ایران از سر گرفته می‌شود.

دو خبر خوب برای هنرمندان صنایع دستی | اعلام شرایط ارائه تسهیلات خرید مسکن و از سرگیری صدور روادید ورود گردشگر به ایران

گروه مد و لباس هنرآنلاین: همان میزان که نقش صنایع دستی در توسعه اقتصاد فرهنگی و صنعت گردشگری حائز اهمیت است، نمی‌توان از جایگاه گردشگران خارجی در رونق فعالیت هنرمندان داخلی غافل ماند. در دنیای کنونی صنعت گردشگری، نقش موثری در توسعه ملی دارد و یکی از منابع درآمدی کشورها محسوب می‌شود که در کنار آن صنایع دستی می‌تواند در توسعه توریسم و مبادلات فرهنگی مؤثر باشد. یکی از بخش‌ های مهم اقتصادی و فرهنگی در ایران، حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است حال آنکه که ابزاری قابل توجه برای صادرات کالا، کارآفرینی، جذب گردشگر و بالا بردن سطح تولید ملی به شمار می رود.

این روزها و پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن جهان با ویروس کرونا، به لطف انجام واکسیناسیون طیف وسیعی از مردم، اخبار خوبی مبنی بر از سرگیری صدور روادید ورود گردشگران خارجی به ایران به گوش می‌رسد. علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور با اعلام خبر از سرگیری صدور روادید ورود گردشگر به ایران از آبان ماه از این اقدام به‌عنوان هدیه فعالان گردشگری به مناسبت روز جهانی گردشگری نام برده است.

و اما در خبری دیگر، فرهاد فلاح مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان صنایع‌دستی در سال جاری خبر داده و اظهار داشته است: براساس ماده ۷ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع‌دستی مصوب ۱۳۹۶ مبنی بر اعطای تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی، بانک مرکزی مکلف شده بخشی از تسهیلات مسکن بانک‌های عامل خود را به این صنعتگران اختصاص دهد.

به گفته او،  ۲۰۰۰ سهمیه تسهیلات مسکن در سال ۱۴۰۰ برای هنرمندان صنایع دستی کشور در نظر گرفته شده و براساس دستور بانک مرکزی به بانک مسکن مقرر شد، سقف تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۴۰۰ میلیون ریال تعیین شود.

ضمن اینکه برای تسهیلات ساخت مسکن در چهارچوب  جزء ۱۰ بند "الف" تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۲۵۰۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است. نرخ سود این تسهیلات براساس نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار تعیین شد.

بنا به گفته مدیرکل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در هر استان نسبت به دریافت معرفی‌نامه برای بانک مسکن اقدام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو