با رصد بازار خودرو می توان گفت علاوه بر پرتیراژهای ایران خودرو امروز سایپایی ها نیز با افت قیمت در بازار عرضه شدند. فعالان بازار خودرو نبود تقاضا را عامل افت قیمت در بازار خودروهای پرتیراژ می دانند و معتقدند که این امر موجب شده تا بازار روند نزولی را پیش گیرد. کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار در حالی رقم خورده که امروز دلار نوسان رو به بالا داشت و بسیاری تصور می کردند که این تغییر می تواند مسیر قیمت خودرو را تغییر دهند اما بازار خودرو بی توجه به نرخ دلار در بازار قیمت گذاری شد.

با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت تمام محصولات ایران خودرو رشد قیمت داشته اند و تنها سه خودرو «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربوشارژ اتومات» و «۲۰۶ صندوقدار» در بازار بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان بازار خودرو نوسان قیمت در بازار موجب شده تا معامله در بازار بسیار محدود صورت گیرد، بطوریکه بسیاری از خریداران و فروشندگان تمایلی برای معامله از خود نشان نمی دهند.

وضعیت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷  » و « سمند سورن پلاس »، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، دنا پلاس توربو اتوماتیک»  اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» رکورددار افت قیمت در بازار بود و افتی ۶ میلیونی را در بازار تجربه کرد و با قیمت ۲۴۲ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

«پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز افتی یک میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۸۷ میلیون تومان رسید.  از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو ۲۰۶ صندوقدار» امروز بدون تغییر در بازار ۲۸۳ میلیون تومان قیمت گذاری شد.

اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو امروز که در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» نیز تغییر قیمتی نداشت و در بازار ۳۰۷ میلیون تومان قیمت گذاری شد اما «سمند LX با موتورEF۷ » افت ۴ میلیونی در بازار را تجربه کرد و قیمت آن به ۲۶۰ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر در میان محصولات تقریبا جدید ایران خودرو «رانا پلاس» هم امروز با افت ۲ میلیونی در بازار ۲۶۸ میلیون تومان قیمت خورد. اما «دنا معمولی» امروز در بازار تغییر قیمت نداشت و با قیمت ۳۲۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز براساس ازیابی های صورت گرفته امروز تغییر قیمتی نداشت و ۴۶۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

ایران 6