چه تعداد ایرانی واکسینه شدند؟

43

1400/7/7

12:17


چه تعداد ایرانی واکسینه شدند؟

سلامت نیوز:واکسیناسیون کرونا در کشور با نهایت سرعت درحال انجام است به‌طوری‌که در مدت یک هفته رکورد تزریق هشت‌میلیون واکسن هم به دست آمده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه صبح نو ،براساس آمارهای موجود در کشور تا صبح دیروز حدود 53میلیون نفر واکسن دریافت کرده‌اند و امید می‌رود تا دو هفته آینده 70درصد جمعیت کشور که مقدار مناسب برای ایجاد ایمنی در جامعه است، واکسن کرونای خود را دریافت کرده باشند. از سوی دیگر با افزایش جمعیت واکسینه‌شده در برابر ویروس منحوس، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی هم از سر گرفته شده و نبض زندگی دوباره به روال عادی خود برمی‌گردد. درحال‌حاضر مراکز آموزشی با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند کار خود را آغاز کرده‌اند. برخی مدارس حالا حتی به مدت محدود و چند ساعت هم که شده پذیرای دانش‌آموزان هستند.

وزیر بهداشت و درمان تاکید کرده که دانشگاه‌های علوم پزشکی هم از نیمه مهرماه کار خود را آغاز خواهند کرد. همچنین گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد که برخی شرکت‌ها و ادارات هم از تعداد کارمندان دورکار خود کم کرده‌اند. همه این موارد این نوید را می‌دهد که می‌توان دوباره به زندگی عادی بازگشت اما حالا سوال بزرگ برای مردم این است که چرا این سرعت از واکسیناسیون از ابتدای سال و ازسوی دولت دوازدهم آغاز نشده بود؟! این در شرایطی است که حتی واردات واکسن‌های کرونا نیز به تحریم‌ها ربط داده می‌شد اما حالا هر روز خبرهای جدیدی درباره واردات انواع واکسن‌های کرونا در مقادیر زیاد منتشر می‌شود.

وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده است که افراد بالای 12سال هم می‌توانند به‌صورت رسمی در سامانه وزارت بهداشت و درمان ثبت‌نام کرده و نسبت‌به انجام واکسیناسیون اقدام کنند. این اقدام با استقبال بسیاری از مردم مواجه شده است چراکه افراد در هر گروه سنی از خانه‌نشینی و محدودیت‌های کرونایی خسته شده‌اند و حالا می‌خواهند بعد از انجام واکسیناسیون حتی با رعایت پروتکل‌ها به فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، آموزش و به‌طورکلی زندگی خود برسند. اگرچه برخی از افراد هم هستند که در برابر واکسیناسیون مقاومت کرده و به آن اعتماد ندارند.

در آستانه ایمنی جمعی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در استان خراسان‌رضوی سخنان مهمی درباره دستاوردهای مربوط به واکسیناسیون کرونا در کشور و نیز اقدامات پس‌ازآن را ارائه کرد. به گفته بهرام عین‌اللهی، «ظرف چند هفته آینده تحولی در بحث قرنطینه ایجاد می‌شود و قرنطینه هوشمند در کشور اجرایی خواهد شد.»

وی در ادامه تاکید کرده که این مساله بدین معناست که افرادی که واکسینه می‌شوند می‌توانند از مزایای واکسیناسیون استفاده کنند. وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: با اجرای این برنامه دیگر نیازی به بسیاری از محدودیت‌ها نیست و هر فردی که واکسینه می‌شود می‌تواند با اپلیکیشن وزارت بهداشت QR کد را دریافت کند و با ارائه آن می‌تواند بسیاری از کارها را انجام دهد.

در مشهد نیز رفتن به هتل، زیارت بارگاه منور رضوی و استفاده از حمل‌ونقل هوایی برای افرادی که واکسیناسیون شده‌اند در قالب قرنطینه هوشمند ارائه می‌شود.وزیر بهداشت تاکید کرد: در شرایط حاضر، مردم نیاز به زیارت، فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و سایر موارد دارند که با تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با قرنطینه هوشمند و ابلاغ آن به سراسر کشور این برنامه اجرایی خواهد شد.

پوشش کامل

وزیر بهداشت خبر بسیار مهمی را هم دیروز اعلام کرد و آن برگزاری جشن تکمیل واکسیناسیون در کشور است. البته عین‌اللهی به نحوه تامین واکسن در یکی، دو ماه اخیر هم اشاره کرد و گفت: همکاری و کمک‌های مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و هلال‌احمر برای پوشش گسترده واکسیناسیون در این مدت کم‌نظیر بوده و نظیر این همکاری را پس از دوران دفاع مقدس کشور کمتر به خود دیده است و به‌زودی جشن پوشش واکسیناسیون را در کشور خواهیم گرفت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۵۰میلیون دوز واکسن تزریق شده است، اظهار کرد: در هفته گذشته هشت‌میلیون و ۲۰۰هزار واکسن تزریق شد و این آمار معادل جمعیت کل برخی کشورهاست که با همت و تلاش گروه‌های مختلف مردمی به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه هر برنامه‌ای که متکی به مردم و قدرت مردمی باشد به‌طور حتم موفق خواهد شد اظهار کرد: جا دارد از همه گروه‌های مختلف مردمی که در ساعات مختلف شبانه‌روز بدون خستگی در امر واکسیناسیون مشارکت داشتند قدردانی کنم و این امر به ما نشان داد در همه حرکت‌ها می‌توان از ظرفیت مردم به‌شکل مناسبی استفاده کرد.

چه تعداد ایرانی واکسینه شدند؟

وزارت بهداشت و درمان در آماری که دیروز اعلام کرد که تا صبح روز سه‌شنبه 52میلیون و 732هزار و 711دوز واکسن در سراسر کشور تزریق شده است. براساس آمار ارائه‌شده در روز اربعین هم که یک روز تعطیل بود 781هزار و 928نفر واکسن خود را دریافت کرده‌اند. بر این اساس تاکنون 36میلیون و 908هزار و 191نفر دوز اول واکسن کرونا و 15میلیون و 824هزار و 520نفر هم دوز دوم کرونا را دریافت کرده‌اند. همچنین وزارت بهداشت از افراد واجد شرایط خواسته است برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو