خواص جوش شیرین برای سلامت موها+ طریقه مصرف

82

1400/7/7

17:23


جوش شیرین کاربردهای فراوانی دارد و یک ماده اصلی در راهکارهای خانگی برای زیبایی پوست و مو است. یک فایده دیگر جوش‌شیرین این است که ارزان‌قیمت بوده و به راحتی در دسترس است. در این مطلب می‌توانید شش راه استفاده از جوش شیرین برای کمک به سلامتی موهایتان را یاد بگیرید.

خواص جوش شیرین برای سلامت موها+ طریقه مصرف

به گزارش بهداشت نیوز، جوش شیرین ترکیبی جامد و کریستالی با خواص قلیایی است. این ماده ارزان‌قیمت بوده و به راحتی پیدا می‌شود، بنابراین انتخاب بسیار خوبی برای انواع راهکارهای طبیعی و خانگی است. خیلی از افراد از جوش شیرین در آشپزخانه نیز استفاده می‌کنند. شما باید یاد بگیرید چگونه از جوش شیرین درست استفاده کنید، در غیر این صورت اثرات منفی خواهد داشت.

جوش شیرین یک افزودنی بسیار خوب به شامپو
اگر موهایتان خیلی زود کثیف می‌شود یا ریشه موهایتان چربی زیادی تولید می‌کند و به ظاهر موهایتان حالت چرب و ناخوشایندی می‌دهد می‌توانید از جوش شیرین برای حل این مسائل کمک بگیرید. جوش شیرین به دلیل خواص لایه‌بردار و قلیایی که دارد، چربی اضافی را از بین می‌برد، بنابراین ماده‌ی خوبی برای افزودن به شامپو است.
کافیست مقداری جوش شیرین به همان اندازه شامپویی که می‌خواهید استفاده کنید اضافه نمایید و سپس موهایتان را مثل همیشه بشویید. این کار باعث می‌شود موهایتان شفاف‌تر و کمی مواج‌تر شود.

جوش شیرین، راه‌حلی برای موهای چرب
اگر موهایتان از ریشه تا نوک بسیار چرب است، می‌توانید از جوش شیرین برای تنظیم ترشح چربی استفاده کنید. شما به یک لیوان آب و دو قاشق غذاخوری جوش شیرین نیاز دارید.
این دو ماده را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. ده دقیقه قبل از شستن موهایتان، بطری را تکان داده و محلول را روی موهای مرطوبتان اسپری کنید. پوست سر را با انگشتان ماساژ بدهید تا محلول به خوبی نفوذ کند و سپس موهایتان را مانند معمول بشویید.

جوش شیرین یک افزودنی خوب به نرم‌کننده مو
تنها با افزودن مقداری جوش شیرین می‌توانید اثر نرم‌کننده مویتان را بیشتر کنید. جوش شیرین، اسیدهای اضافی را خنثی کرده و نرم‌کننده نیز موهایتان را نرم‌تر و بدون گره می‌کند.
مقدار مساوی نرم‌کننده مو و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. بعد از شامپو زدن به موهایتان، این ترکیب را به موهایتان بزنید و پنج تا ده دقیقه صبر کنید.

تنها با افزودن مقداری جوش شیرین می‌توانید اثر نرم‌کننده مویتان را بیشتر کنید. جوش شیرین، اسیدهای اضافی را خنثی کرده و نرم‌کننده نیز موهایتان را نرم‌تر و بدون گره می‌کند

جوش شیرین، درمانی برای شوره سر
خیلی از افراد از شوره سر رنج می‌برند. ضمناً آن‌ها انواع و اقسام شامپوها و محصولات ضد شوره را امتحان کرده‌اند اما هیچ‌کدام راه‌حل قطعی نبوده‌اند، چون تنها چند روز شوره نداشته‌اند و دوباره شوره‌ها برگشته‌اند. شوره سر یک بیماری التهابی است که می‌تواند علت‌های زیادی داشته باشد و به همین دلیل به سختی درمان می‌شود. اما شما باید شوره واقعی سر را که ناشی از خشکی پوست سر است تشخیص بدهید. سه راهکار اولی را که گفتیم به کار ببرید تا شوره سرتان از بین برود.

با جوش شیرین بدون شامپو موهایتان را بشویید
خیلی از افراد بدون شامپو موهای خود را می‌شویند. آن‌ها به جای شامپو، جوش شیرین را با سرکه مخلوط کرده و با آن موها را شستشو داده و نرم می‌کنند. موی هر کسی متفاوت است، بنابراین شما باید ابتدا امتحان کنید موهایتان به این راهکار طبیعی چه واکنشی نشان می‌دهد.

جوش شیرین، یک پاک‌کننده خوب مواد از موها
خوب است بدانید می‌توانید از جوش شیرین برای تمیز کردن کامل موهایتان استفاده کنید. به عبارتی دیگر، جوش شیرین یک راهکار مؤثر برای زدودن باقیمانده خیلی از محصولات آرایشی مو مانند رنگ موی موقت و اسپری و ژل و موس و واکس مو و ... است.

در نهایت این که
برای اینکه موهای سالمی داشته باشید، لازم است بدنتان از درون نیز سالم و پاک باشد، زیرا ظاهر فیزیکی شما بازتابی از سلامتی‌تان است. اگر بدن شما پُر از سموم باشد، موهایتان نیز ضعیف می‌شوند و می‌ریزند.
در ضمن این روش‌ها نباید مکرر و به مدت طولانی استفاده شوند زیرا ممکن است موجب شکنندگی، خشکی و یا سستی موها شوند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو