«کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی بامداد پنجشنبه از تمایل خود و آمادگی کشورش برای ازسرگیری تماس‌ها و گفت‌وگو با همسایه جنوبی خبر داد.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) گزارش داد کیم در این‌باره گفت که خطوط ارتباطی مرزی با کره جنوبی از اوایل ماه اکتبر به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بهبود روابط و ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره بازسازی می‌شود.

به نوشته خبرگزاریی «یونهاپ» به نقل از این رسانه، کیم همچنین توضیح داد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط، چیزی جز وسیله‌ای برای مخفی کردن نگرش خصمانه تغییرناپذیر واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ نیست.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی این اظهارات را طی سخنرانی در جریان دومین نشست مجمع عالی خلق که بامداد پنجشنبه (به وقت ایران) برگزار شد، بیان کرد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره‌شمالی روز گذشته خبر داد که این کشور روز سه‌شنبه کی موشک هایپرسونیک جدید را آزمایش کرده است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد. 

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.