آیا می دانستید بوسه هم باعث پوسیدگی دندان می شود؟

منبع: روزیاتو

106

1400/7/8

11:14


آیا می دانستید بوسه هم باعث پوسیدگی دندان می شود؟

آیا می دانستید بوسه هم باعث پوسیدگی دندان می شود؟

بوسیدن کسی که به بهداشت دهان و دندان اهمیتی نمی دهد نه تنها مشمئزکننده است، بلکه می تواند به سلامت دهان و دندان شما هم صدمه بزند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به تجمع پلاک، بیماری لثه و ایجاد محیطی برای رشد باکتری ها شود. اگر در بوسه ی میان شما و شریک عاطفی تان آب دهان رد و بدل شود، احتمال انتقال باکتری ها وجود دارد.

بزاق نه تنها دهان را مرطوب نگه می دارد، بلکه محیط بسیار مناسبی برای زندگی و رشد باکتری های دهانی است. در یک بوسه ی ۱۰ ثانیه ای حدود ۸۰ میلیون باکتری و میکروارگانیسم می تواند رد و بدل شود.

اگر شریک عاطفی تان باید روتین بهداشتی دهان و دندان خود را اصلاح کند، _

بوسیدن کسی که بهداشت دهان و دندان را به درستی رعایت نمی کند می تواند پلاک های دندانی شما را بیشتر کند و شما را به مرور در معرض باکتری های مضر قرار دهد

وجود باکتری های مفید در دهان امری طبیعی است، اما بوسیدن کسی که باکتری های مضری در دهان دارد می تواند بر روی سلامت دهان و دندان شما هم اثر بگذارد.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مقدار زیادی پلاک و رسوب انباشته شده حاوی باکتری هایی است که به تکثیر شدن ادامه می دهند. این باکتری های مضر هنگام بوسیدن منتقل می شوند و شریک عاطفی شما را در معرض خطر بروز مشکلات دندانی قرار می دهند.

اگر خیلی برای مراقبت از دندان هایتان تلاش نمی کنید، این باکتری ها می توانند باعث بدبویی دهان، بیماری لثه و افزایش پلاک های انباشته در دهان شوند.

هنگام صحبت از بهداشت دهان و دندان با شریک عاطفی خود با ملایمت رفتار کنید

هیچ راهی وجود ندارد که هنگام بوسیدن شریک عاطفی تان هیچ باکتری ای رد و بدل نشود. اما روش هایی هست که به کمک آن ها می توانید مقدار این باکتری ها را محدود کنید.

برای شروع باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید یعنی دست کم روزی دو بار مسواک بزنید، از نخ دندان استفاده کنید و دست کم و دو بار در سال برای چکاپ پیش دندانپزشک بروید.

صحبت از بهداشت دهان و دندان با شریک عاطفی خود ممکن است باعث دلخوری شود بنابراین باید با احتیاط به این موضوع بپردازید.

اگر شریک عاطفی تان بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی کند طرح این موضوع می تواند حساسیت برانگیز باشد. درباره ی این موضوع با ملایمت با او صحبت کنید و با ریختن یک برنامه برای ایجاد عادت های خوب در زمینه ی بهداشت دهان و دندان به او کمک کنید. او را تشویق به خوردن غذاهای سالم، ورزش و مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به همراه خودتان کنید.

مصرف مواد غذایی ای همچون پنیر و آجیل می تواند روش بسیار خوبی برای بهبود سلامت دهان و دندان باشد. گرفتن وقت از دندانپزشک به همراه یکدیگر هم می تواند تجربه ای پیوند دهنده باشد و کمک کند همدیگر را مسئول بهبود سلامت دهان و دندان خود نگه داریم.

حتی انجام روتین روزانه ی مربوط به بهداشت دهان و دندان به همراه یکدیگر می تواند راهی برای سرگرم کننده تر کردن آن باشد.

باهم مسواک بزنید؛ روزی دو بار و هر بار هم دو دقیقه. استفاده از نخ دندان را هم فراموش نکنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو