المسیره گزارش داد، متجاوزان سعودی مناطق مختلف بخش «رازح» در استان صعده واقع در شمال یمن را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

همچنین متجاوزان سعودی مناطق مسکونی بخش مرزی «شدا» در استان صعده را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که این حملات خساراتی به منازل شهروندان یمنی وارد کرد.

یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط یمن برای رصد نقض آتش بس در استان الحدیده گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۸ بار آتش‌بس در این استان را نقض کرده است.

این منبع ایجاد استحکامات جنگی در «حیس»، «الدریهمی» و «الجبلیه» و حملات پهپادهای جاسوسی به «الفازه» و «التحیتا» را از جمله موارد نقض آتش‌بس در الحدیده دانست.

وی پرواز پهپادهای جاسوسی در آسمان «کیلو ۱۶»، «الخمسین»، «حیس»، «الجاح»، «الجبلیه»، «الدریهمی» و «التحیتا» و حملات راکتی و توپخانه‌ای به مناطق مختلف الحدیده را از دیگر موارد نقض آتش‌بس در این استان دانست.

بیشتر بخوانید

  • یمن| نقض گسترده آتش‌بس در الحدیده توسط مزدوران عربستان

  • عربستان مدعی انهدام دو قایق یمنی در الحدیده شد

  • پیامدهای جنایات آل‌سعود|یک نهاد جهانی: ۱۶میلیون یمنی در آستانه قحطی هستند

  • یمن| جزئیات عملیات گسترده علیه تکفیری‌ها و مزدوران عربستان/ استان البیضاء به‌طور کامل آزاد شد

طرف‌های یمنی سیزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۲۲ آذر ۱۳۹۷ ه.ش) در سوئد به توافق آتش‌بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن زمان تاکنون ائتلاف متجاوز سعودی این آتش‌بس را نقض کرده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به‌سرکردگی عربستان سعودی به یمن تاکنون موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.