رونمایی از تابلوهایی با موضوع اربعین و مدافعان سلامت در برج آزادی | شالویی: امیدوارم وزارت ارشاد با یاری پیشکسوتان بتواند نیروی انسانی هنرمند تربیت کند

105

1400/7/9

00:47


آیین اختتامیه نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران برگزار شد.

رونمایی از تابلوهایی با موضوع اربعین و مدافعان سلامت در برج آزادی | شالویی: امیدوارم وزارت ارشاد با یاری پیشکسوتان بتواند نیروی انسانی هنرمند تربیت کند

به گزارش هنرآنلاین، آئین اختتامیه نمایشگاه عکس «خنده بر آتش» چهارشنبه هفتم مهرماه ۱۴۰۰ با حضور محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس عظیمی مدیرعامل مجموعه برج آزادی و جمعی از هنرمندان در موزه بنیاد فرهنگی هنری برج آزادی برگزار شد. در این نمایشگاه مجموعه‌ای از آثار عکاسی جنگ‌ و دفاع مقدس از هنرمندان پیشکسوت امیرعلی جوادیان، محمود حاج‌محمدی، سعید صادقی، محمد صیادصبور و علی کاوه به نمایش درآمد.

همچنین در این مراسم تابلویی با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت با هنرمندی هومن بشارتی و مشارکت جمعی از هنرمندان پیشکسوت رونمایی شد. این تابلوی شصت مترمربعی نقاشی و خوشنویسی در مدت ده روز با موضوع دفاع مقدس و مدافعان سلامت، به مدیریت هنری هومن بشارتی معاون هنری برج آزادی و همراهی داوود رواسانی هنرمند خوشنویس و تنی چند از استادان نقاش و خوشنویس تکمیل شده بود.

بشارتی درباره این تابلو گفت: برای تجلیل از مدافعان و شهدای سلامت به همراه تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس، کارگاهی برای خلق این تابلو نقاشی و خوشنویسی تشکیل شد و سعی کردیم این تابلو در عین حال که سادگی بصری دارد، مفهوم کلی را نیز منتقل کند.

در این مراسم همچنین از اثر نقاشی اربعینی کیومرث قورچیان نیز رونمایی شد.

محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این مراسم  و بازدید از آثار، خطاب به هنرمندان پیشکسوت گفت: امیدوارم در دولت جدید شرایطی فراهم شود تا شما احساس پیری نکنید و در کنار جوانان، نقشی هدایت‌دهنده ایفا کنید. نیروی انسانی دلسوز اهمیت زیادی دارد و امیدوارم وزارت فرهنگ با استعانت از پیشکسوتان، بتواند نیروی انسانی هنرمند تربیت کند.

شالویی افزود: امسال بیست و ‌دومین سالی است که در وزارت ارشاد هستم و بیست سال پیش بود که آقای عظیمی را از ارشاد یاسوج به ارشاد لرستان معرفی کردم. زمانی نیز که قرار بود مدیر ارشاد الیگودرز شود، پیشنهاد کردم به تهران بیاید و تا الان هم منشأ خیر بوده است.

وی بیان کرد: چیزی که اهمیت دارد نیروهای انسانی هستند و امیدوارم فرصتی فراهم شود تا وزارتخانه به نیروسازی بپردازد وگرنه خالی می‌شود. ارزش متعلق به شما هنرمندان است و مایه مباهات ما هستید. اینکه بتوانیم کاری کنیم که برای شما ارزش دارد، برای ما هم ارزش دارد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به شماست، چراکه شما همیشه بوده‌اید و این مسئولان بودند که مدام تغییر کرده‌اند.

سیدعباس عظیمی مدیرعامل مجموعه برج آزادی نیز با یادی از هنرمندان درگذشته گفت: خوشحالم برج آزادی علیرغم سختی‌های دوران کرونا، از رونق نیفتاد و در بدترین شرایط توانست با همکاری همه شما و زحمات مدیران مسیرش را ادامه دهد. در این دوران شاهد حضور چشمگیر هنرمندان پیشکسوت بودیم و برنامه‌های فاخری در برج برگزار شده است.

در پایان مراسم از هنرمندان پیشکسوت محمود حاج‌محمدی، محمد حبیبی، احمد ساعتچی، محمد صیادصبور، داوود رواسانی، سعید صادقی، کیومرث قورچیان، علی کاوه، حسین عطارچیان و هومن بشارتی که در خلق آثار حاضر در نمایشگاه سهمی داشتند تجلیل به عمل آمد.

در این برنامه چهره‌هایی چون خسرو حکیم‌رابط، حسین عطارچیان، محمد صیادصبور، محمد فیلی، محمود پاک‌نیت، کاظم هژیرآزاد، بهمن عبدی، منیژه آرمین، صفا آقاجانی، محمد شیری، رضا بنفشه‌خواه، منیژه آرمین، منوچهر آذری، رضا ناجی، سعید صادقی، احمد ساعتچی، محمود حاج‌محمدی، اردشیر صالح‌پور، محمد حبیبی، رضا فیاضی، عباس مشهدی‌زاده، داوود رواسانی، حسین پرستار و جمعی از هنرمندان پیشکسوت حضور داشتند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو