چند درصد مردم واکسینه شده‌اند؟

منبع: برترین ها

80

1400/7/9

09:37


وزیر بهداشت اظهار‌کرد: یکی از اولویتهای اصلی دولت بحث تامین واکسن است و تا به حال ۵۴میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

مهر: وزیر بهداشت اظهار‌کرد: یکی از اولویتهای اصلی دولت بحث تامین واکسن است و تا به حال ۵۴میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است.

بهرام عین الهی در نشست شورای اداری شهرستان بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته گذشته نیز هشت میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن (vaccine) در کشور تزریق شد.

او با بیان این که در دولت جدید هدف ما رسیدگی به مناطق محروم و کم برخوردار است، گفت: از جمله برنامه های محوری وزیر بهداشت دولت سیزدهم در این شهرستان، بررسی وضعیت شهرستان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه بهداشت و درمان است.

عین الهی افزود: بیمارستان لیکک اکنون پیشرفت ۸۵ درصدی داشته و دولت سیزدهم برای رفع موانع و مشکلات ساخت بیمارستان تمام توان خود را بکار می گیرد.

وعده اتمام واکسیناسیون عمومی تا اواسط آبان

رییس سازمان غذا و دارو گفت: زمان تکمیل واکسیناسیون ابتدا تا آخر سال، سپس دهه فجر اعلام شد و خوشبختانه این زمان روز به روز کوتاهتر و نزدیک تر می شود و امیدوار هستیم بتوانیم تا اواسط آبان، واکسیناسیون را کامل کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا شانه ساز آخرین وضعیت تامین واکسن در کشور را تشریح کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی های انجام شده اکنون حدود ۸۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن در اختیار داریم که مجموع واردات و تولید داخل ماست.

او ادامه داد: ۷۳ میلیون و ۱۶۰ هزار واکسن وارداتی از منابع مختلف داریم و امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی صورت گرفته در نهایت تا آخر مهر یا حداکثر اواسط آبان واکسن موردنیاز کشور را از طریق منابع وارداتی و داخلی کامل کنیم.

رییس سازمان غذاودارو با اشار به اینکه پیگیری های جدی در سطح دولت در حال انجام است گفت: پیگیری ها از سوی وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت بهداشت که از ابتدا پیگیر این موضوع بود با دستور رییس جمهور در جریان است و کار سرعت و روند قابل قبولی پیدا کرده است.

وی ادامه داد:زمان تکمیل واکسیناسیون ابتدا تا آخر سال، سپس دهه فجر اعلام شد و خوشبختانه این زمان روز به روز کوتاهتر و نزدیک تر می شود و امیدوار هستیم بتوانیم تا اواسط آبان ماه واکسیناسیون را کامل کنیم.

شانه ساز ادامه داد: شرط لازم و کافی اش این است که مردم همکاری و در واکسیناسیون شرکت کنند. همه مقدمات چیده شده، استقبال مردم را طلب می کند. در اینصورت است که می توانیم جمعیت هدف را کامل واکسینه کرده و ادعا کنیم به ایمنی جمعی رسیده ایم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو