۱۰ فیلم کمدی شاهکار که باید دید

۱۰ فیلم کمدی شاهکار که باید دید


منبع: فوت و فن

119

1400/7/9

19:03


۱۰ فیلم کمدی شاهکار که باید دید

در این مطلب قرار است به ۱۰ فیلم کمدی شاهکار بپردازیم که آن اعتبار و شایستگی که سزاوار آن بودند را در زمان اکران خود دریافت نکردند. در ادامه با ما همراه باشید. برخی بر این باور هستند که ژانر کمدی بسیار کم رنگ شده است اما با نگاهی به دهه اخیر در دنیای سینما، می‌توان متوجه شد که فیلم‌های کمدی خوب و جذابی ساخته شدند که مخاطبان خاص خود را دارند.

۱۰- فیلم یک لطف ساده (A Simple Favor)

A Simple Favor (2018)

A Simple Favor (2018)

فیلم یک لطف ساده محصول سال ۲۰۱۸ میلادی و به کارگردانی پاول فیگ است. این فیلم با بازی آنا کندریک و بلک لایولی است که نقش‌آفرینی بسیار خارق‌العاده‌ای در این فیلم داشتند و با این وجود، این فیلم در زمان اکران خود، نادیده گرفته شده بود. این فیلم، ترکیبی از ژانر عاشقانه و کمدی است که به لطف بازی بازیگران، تعادل درون مایه و فیلم‌نامه جذاب آن، توانسته تا به فیلمی موفق تبدیل شود و برداشتی تازه را از دو سبک داستان‌‎سرایی را برای بیننده‌ها به ارمغان بیاورد.

۹- فیلم پسر (Boy)

Boy (2010)

Boy (2010)

فیلم پسر محصول سال ۲۰۱۰ میلادی است. تایکا وایتیتی در طی سال‌های اخیر، به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین نویسندگان تبدیل شده است. طرفداران سبک داستان‌سرایی او را با آغوش باز پذیرا بودند. یکی از اولین کارهای تایکا وایتیتی، فیلم پسر است که تقریبا در کارنامه کاری او گم شده است. این فیلم، یکی از متعادل‌ترین فیلم‌های او است و موضوعات تاریکی را در درون خود برای مخاطبان ارائه می‌کند. در این فیلم، تایکا وایتیتی نقش‌آفرینی برجسته‌ای نیز دارد.

۸- فیلم قلب‌ها با صدای بلند می‌تپند (Hearts Beat Loud)

Hearts Beat Loud (2018)

Hearts Beat Loud (2018)

فیلم قلب‌ها با صدای بلند می‌تپند، محصول سال ۲۰۱۸ میلادی است و یکی از شیرین‌ترین آثار کمدی سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این فیلم که با بازی نیک آفرمن و کیرسی کلمونس است، یک برداشت دوست‌داشتنی در مورد سختی‌ها و موانع است که همراه با تغییرات به وجود می‌آیند. این فیلم نه تنها یک فیلم کمدی مستقل است بلکه فیلمی موزیکال نیز به شمار می‌رود.

۷- فیلم مرگ استالین (The Death Of Stalin)

The Death Of Stalin (2017)

The Death Of Stalin (2017)

فیلم مرگ استالین، بدون شک، یکی از سیاسی‌ترین فیلم‌های سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این فیلم که محصول سال ۲۰۱۷ میلادی است، اتفاقات آن در اوج جماهیر شوروی رخ می‌دهد و داستان روزهای سخت پس از مرگ جوزف استالین را به نمایش می‌گذارد. پس از اینکه او به طور غیرمنتظره می‌میرد، اعضای جاه‌طلب کابینه او تلاش دارند تا همه چیز را به آرامی در جریان نگه دارند و در عین حال، سعی دارند تا قدرت سیاسی بیشتری بدست بیاورند.

۶- فیلم خانه نشین (Housebound)

Housebound (2014)

Housebound (2014)

فیلم خانه نشین محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است. این فیلم، دارای کمدی تازه و پیشگامانه است که با دیگر ژانرها ترکیب شده است. این فیلم کمدی و ترسناک از کشور نیوزیلند است. فیلم خانه نشین، داستانی کایلی را دنبال می‌کند که به همراه پدر و مادر دچار اختلال روانی خود، محکوم به حبس خانگی شده است. به زودی، او متوجه می‌شود که نگرانی‌های مادرش در مورد جن‌زدگی خانه، ممکن است حقیقت داشته باشند. این فیلم، پر از پیچش در داستان خود است.

۵- فیلم برادران سیسترز (The Sisters Brothers)

The Sisters Brothers (2018)

The Sisters Brothers (2018)

فیلم برادران سیسترز، یک فیلم کمدی و وسترن است. در حالی که کلیت فیلم همانند یک تراژدی است اما دارای لحظات خنده‌دار نسبتا جدی است. این فیلم با بازی جان سی رایلی و واکین فینیکس است که هر دوی آنها، نقش‌آفرینی خارق‌العاده‌ای در این فیلم داشتند. آنها به خوبی در کنار یکدیگر بازی می‌کنند و رابطه خوبی با هم دارند.

۴- فیلم فرانک (Frank)

Frank (2014)

Frank (2014)

فیلم فرانک محصول سال ۲۰۱۴ میلادی است و مایکل فازبندر در آن نقش‌آفرینی می‌کند. او در این فیلم، کلاهی کاغذی بزرگی بر سر دارد. این فیلم در مورد یک شخصی است که دوست دارد تا یک موزیسین باشد. نقش این شخص را دومنال گلیسون به تصویر می‌کشد. این فیلم، بسیار عجیب، سرگرم‌کننده و اندکی ناراحت‌کننده است.

۳- فیلم مری و مکس (Mary And Max)

Mary And Max (2009)

Mary And Max (2009)

فیلم مری و مکس، یک انیمیشن استاپ موشن استرالیایی است که یکی از بهترین انیمیشن‌هایی است که تاکنون ساخته شده است و کمتر افراد به ستایش آن پرداخته‌اند. فیلم مری و مکس، بسیار شیرین و گاهی اوقات غمگین است و داستان عجیبی از یک دوستی غیرمنتظره را بازگو می‌کند. این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ میلادی است.

۲- فیلم شرورها (Villains)

Villains (2019)

Villains (2019)

فیلم شرورها محصول سال ۲۰۱۹ میلادی است. این فیلم با بازی بیل اسکارسگارد و مایکا مونرو است و یک نسخه کمدی سیاه از یک فیلم تجاوز به خانه محسوب می‌شود. نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم بسیار سرگرم‌کننده است. این فیلم همچنین تا حدودی دارای بخشی احساسی است که سبب می‌شود تا نقش‌های اصلی فیلم در بهترین حالت خود قرار بگیرند.

۱- فیلم مردان خوب (The Nice Guys)

The Nice Guys (2016)

The Nice Guys (2016)

فیلم مردان خوب محصول سال ۲۰۱۶ میلادی است و شین بلک، کارگردانی آن را در دست داشته است. این فیلم به طرز شگفت‌انگیزی، پس از اکران خود، به دست فراموشی سپرده شد. این فیلم کمدی و اکشن بسیار خنده‌دار، توسط بسیاری از افراد فراموش شده است و در همین حین، عملکردی بسیار ناامیدکننده در گیشه داشت. این فیلم با بازی راسل کرو و رایان گازلینگ است. طرفداران این فیلم همچنان منتظر و مشتاق ساخت دنباله‌ای برای این فیلم هستند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو