برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش اول

برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش اول


منبع: فوت و فن

75

1400/7/9

19:18


برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین – بخش اول

شهر برلین، پایتخت کشور آلمان و بزرگترین شهر این کشور به شمار می‌رود. این شهر، مرکز مهم و اصلی سیاست، فرهنگ، هنر و علم کشور آلمان محسوب می‌شود. در این شهر، صدها گالری، رویداد و موزه وجود دارد که در سطح جهانی قرار دارند. با وجود نابودی و خرابی‌های جنگ جهانی دوم و به دنبال آن، دهه‌ها زوال توسط دیوار برلین، شهر برلین در نهایت توانسته تا خودش را بازسازی کند و گذشته تاریک خود را فراموش نکند.

در ادامه با ما همراه باشید تا برترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین کشور آلمان را به شما معرفی کنیم.

۱- دروازه براندنبورگ

The Brandenburg Gate

The Brandenburg Gate

مشهورترین و تاریخی‌ترین جاذبه گردشگری شهر برلین، بدون شک، دروازه براندنبورگ است. این دروازه که زمانی نماد یک ملت جدا شده بوده است، اکنون نماد اتحاد و صلح است. این دروازه نئوکلاسیکال بسیار بزرگ توسط شاه فردریک ویلهلم دوم در سال ۱۷۸۸ میلادی ساخته شده است. در طراحی این بنای عظیم از آکروپولیس شهر آتن الهام گرفته شده است. این بنای ماسه سنگی حدود بیست و شش متر ارتفاع دارد.

۲- ساختمان رایشستاگ

The Rebuilt Reichstag

The Rebuilt Reichstag

ساختمان رایشستاگ در ابتدا در سال ۱۸۹۴ میلادی تکمیل شده بود و یک کاخ نئو رنسانسی بوده است که محل رژیم امپراتوری آلمان بوده است تا اینکه در سال ۱۹۳۳ میلادی در آتش سوخته است. تا پس از اتحاد آلمان، از این ساختمان استفاده‌ای صورت نگرفته است و در آن زمان، در زیر بازسازی ده ساله قرار گرفت و سرانجام در سال ۱۹۹۹ میلادی به محل پارلمان آلمان تبدیل شد. نقطه برجسته این بازسازی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز، بازسازی و جایگزینی گنبد آن است. این گنبد بزرگ، از شیشه ساخته شده که مناظر بی‎‌نظیری را ارائه می‌کند.

۳- جزیره موزه

Museum Island

Museum Island

جزیره موزه بین رودخانه اسپری و کوپفرگرابن قرار گرفته است. جزیره موزه که به نام جزیره اسپری نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر برلین است که به عنوان میراث جهانی توسط یونسکو به ثبت رسیده است. در این مکان، شما بسیاری از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های شهر را می‌توانید مشاهده کنید. از جمله برترین موزه‌های اینجا نیز موزه قدیم است که در سال ۱۸۳۰ میلادی ساخته شده و محل جواهر سلطنتی و دیگر گنجینه‌های سلطنتی است. موزه جدید در طی جنگ جهانی دوم تخریب شده است و در سال ۲۰۰۹ میلادی بازسازی شد و بار دیگر بر روی گردشگران و مسافران باز شد.

۴- یادبود دیوار برلین

The Berlin Wall Memorial

The Berlin Wall Memorial

دیوار برلین اصالتا در سال ۱۹۶۱ میلادی توسط آلمان شرقی ساخته شد تا جلوی شهروندانی که قصد دارند تا به سمت آلمان غربی بروند را بگیرند. این دیوار در نهایت در سال ۱۹۸۹ میلادی فرو ریخت. این دیوار با ارتفاعی حدود چهار متر برای صد و پنجاه و پنج کیلومتر درازا داشته است و دارای نزدیک به سیصد برج دیدبانی و شصت سنگر بوده است. امروزه، تنها یک و نیم کیلومتر از این دیوار پا بر جا مانده است که به عنوان یادبود دیوار برلین از آن یاد می‌شود.

۵- موزه تاریخ آلمان

German Historical Museum

German Historical Museum

موزه تاریخ آلمان در سال ۱۹۸۷ میلادی افتتاح شد تا هفتصد و پنجاهمین سالگرد شهر برلین را جشن بگیرد. افرادی که علاقه بسیاری به تاریخ بسیار غنی این شهر دارند باید حتما از موزه تاریخ آلمان دیدن کنند. این جاذبه گردشگری بسیار مهم و دیدنی، دارای چندین تالار با آثار تاریخی بسیار زیبا و مهمی است که از رویدادهای تاریخی در سرتاسر کشور آلمان جمع‌آوری شده است.

۶- برج تلویزیونی برلین

Berlin's Television Tower

Berlin’s Television Tower

برج تلویزیونی برلین، در سال ۲۰۲۰ میلادی، پنجاهمین سالگرد خود را جشن گرفت. این برج، دارای ارتفاع ۳۶۸ متری از سطح زمین است و زیبایی و جذابیت خاصی را برای مسافران و گردشگران ارائه می‌کند. این برج در سال ۱۹۷۰ میلادی افتتاح شد و سومین سازه بلند قاره اروپا به شمار می‌رود که بیش از شصت میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند و بسیاری از آنها نیز برای دیدن مناظر و چشم‌انداز شهر برلین به این مکان می‌آیند.

۷- موزه چارلی

Checkpoint Charlie

Checkpoint Charlie

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر برلین، موزه ایست بازرسی چارلی است. این مکان، شناخته‌شده‌ترین نقطه عبور میان برلین شرقی و غربی بوده است. این مکان گردشگری بسیار جذاب و دیدنی، دارای چندین آثار نمایشی و مصنوعات است که تاریخ حقوق بشر را به تصویر می‌کشد و همچنین، تاریخچه دیوار برلین و ایست بازرسی چارلی را برای گردشگران و مسافران به نمایش در می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو