ورزش در خدمت خواب راحت

87

1400/7/10

11:17


ورزش در خدمت خواب راحت

سلامت نیوز:درباره این که فعالیت بدنی برای بدن لازم و ضروری است هیچ‌کدام از ما مخالفتی نداریم اما این که بهترین زمان ورزش برای این که بتوانیم راحت بخوابیم و صبح راحت از خواب بیدار شویم، چه زمانی است ؟ آخرین نتایج تحقیقات در این زمینه را برای شما آورده ایم تا اگر از امروز قصد دارید ورزش کنید، اطلاعات بیشتری داشته باشید:


شادابی در طول روز

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر می‌خواهید هر روز صبح سرحال و پرانرژی باشید از ورزش کردن در ساعات پایانی شب و نزدیک به زمان خواب پرهیز کنید چون به تازگی دانشمندان خواب‌شناس کانادایی برای پی بردن به این موضوع داده‌های جمع آوری شده در ۱۵ مطالعه را با تمرکز بر چگونگی تأثیر تمرینات ورزشی جوانان و میان سالان در ساعات قبل از خواب بررسی کرده اند. به گفته آن‌ها، در این تحلیل متغیر‌های مختلف از جمله سطح آمادگی جسمی و کم تحرکی یا فعالیت بدنی ، تمرینات ورزشی در زمان‌های مختلف و انواع ورزش در نظر گرفته و بررسی شد.

بهترین زمان ؛ تا 2 ساعت قبل از خواب

«امانوئل فریمپونگ»، سرپرست این مطالعه می‌گوید: «تجزیه و تحلیل ما نشان داد که وقتی 2 ساعت قبل از خواب، تمرینات ورزشی به پایان می‌رسد، کیفیت خواب مثل زمان شروع خواب و افزایش مدت زمان آن، به وجود می آید . همچنین، وقتی افراد بیشتر از2 ساعت قبل از خواب به ورزش ادامه دادند، بر خواب تأثیر منفیمی گذاشت و زمان بیشتری طول می کشید تا شرکت کنندگان بخوابند و مدت خواب کاهش می یافت.»

بهترین ورزش خواب آور

ما همیشه می شنیدیم که یک فعالیت سبک به داشتن خواب با کیفیت کمک می کند اما این محققان نوع ورزش را هم بررسی کرده‌اند و معتقدند در بین ورزش‌های هوازی، دوچرخه سواری بیشترین مزایا را برای بهبود کیفیت خواب از جمله تسریع شروع خواب و خواب عمیق به همراه دارد و تمرینات ۳۰ تا ۶۰ دقیقه‌ای برای شروع و مدت زمان خواب، مفیدترین ورزش ها هستند.

نکته بسیار مهم ، نظم در زمان

«فریمپونگ» می‌گوید: «جوانان و میان سالانی که سالم هستند و سابقه تجربه اختلالات در خواب را ندارند، باید در صورت امکان در اوایل عصر ، تمرینات ورزشی عصرگاهی را انجام دهند.همچنین باید برنامه ورزشی منظمی داشته باشند زیرا ورزش در زمان‌های مختلف عصر می‌تواند باعث اختلال در خواب شود.»

به حال خودتان نگاه کنید

افراد همچنین باید در نظر بگیرند که در مجموع ، صبح‌ها حالشان بهتر است یا عصرها. انجام تمرینات با شدت بالا در اواخر شب می‌تواند منجر به اختلال در خواب برای افرادی شود که اهل روز و صبح هستند.

این تحقیق در مجله Sleep Medicine Reviews منتشر شده ،این‌که چه زمانی برای ورزش کردن مناسب‌تر است دقیقا به انتخاب فرد بستگی دارد.ورزش سبک، استرس را کم می‌کند و دمای بدن را چندان بالا نمی‌برد یا سیستم عصبی سمپاتیک را خیلی فعال نمی‌کند اما به نظر می‌رسد ورزش کردن با هر شدتی، کیفیت خواب را بهتر می‌کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو