بیماری‌ها را با انجیر، زنجیر کنید

86

1400/7/10

13:20


بیماری‌ها را با انجیر، زنجیر کنید

سلامت نیوز: انجیر، یکی از میوه‌های خوش‌خوراک اواخر فصل تابستان و پاییز است. میل به مصرف نوع زرد یا سیاه آن هم بستگی به ذائقه افراد دارد. از انجیز تازه که بگذریم، انجیر خشک، انتخاب دیگری از این میوه خوش‌طعم و مفید است. فصل، فصل انجیر است. از طرفی، وقتی هوا به سمت سرما برود، بدن به انرژی بیشتری نیاز دارد. اگرچه قیمت انجیر خشک، کمی گران است؛ اما بد نیست با خواص آن آشنا شویم. خدا را چه دیدید، شاید با ته‌مانده حقوق این ماه بتوان 100 گرم انجیر خرید و خورد و از ویژگی‌های آن لذت برد!


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، کالری انجیر بالا است. هر 100 گرم آن 220 کالری انرژی دارد؛ بنابراین مصرف مقدار کمی از آن هم می‌تواند نیاز بدن به کالری را تأمین کند. اگر در حال محاسبه کالری و کاهش یا افزایش وزن هستید، حواس‌تان به این ماجرا باشد.

قندتان نمی‌افتد

شیرینی مطلوب و طبیعی انجیر از افت قند خون جلوگیری می‌کند؛ بنابراین میان‌وعده یا عصرانه خوبی همراه با یک فنجان چای، قهوه یا شیر است. البته اگر مبتلا به دیابت نوع دوم هستید- دیابت ناشی از اضافه وزن - از مصرف انجیر خودداری کنید؛ چون شاخص گِلایسمیک آن بالاست. مصرف یک تا دو عدد انجیر خشک پیش از مصرف صبحانه به عملکرد بهتر معده کمک می‌کند.

روان می‌شوید

یبوست، یکی از مشکلات شایع در افرادی است که تحرک بدنی کمی دارند؛ مانند کارمندان، سالمندان یا افرادی که به هر دلیل برای مدتی نباید زیاد حرکت کنند. انجیر فیبر بالایی دارد؛ بنابراین مصرف آن باعث برطرف شدن یبوست می‌شود.

ایمن می‌شوید

سیستم ایمنی بدن برای آنکه همیشه فعال و سرحال باشد، نیاز به مواد معدنی و ویتامین‌ها دارد. انجیر، یکی از همین منابع است، به این دلیل که سرشار از ویتامین (B1)‌، (B2)، (A)، منگنز، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و مس است. میزان مناسب پتاسیم این میوه به بهبود عملکرد پمپ سدیم- پتاسیم سلول‌ها کمک می‌کند. این مسأله برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، بسیار مهم بوده و باعث کنترل میزان فشار خون می‌شود.

خرچنگ نمی‌آید

به هم خوردن میزان استروژن بدن و افزایش بیش از اندازه آن، می‌تواند باعث تشدید عوارض یائسگی، افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه‌، تخمدان‌، افزایش وزن و تغییرات خلق‌‌و‌‌خو شود. مصرف روزانه پنج عدد انجیر خشک می‌تواند خطر ابتلا به این مشکلات را کاهش دهد.

موها را کمند می‌کند

انجیر حاوی کلسیم است. علاوه بر این حاوی ویتامین‌های خانواده (B) است؛ بنابراین مصرف آن به حفظ سلامت موها کمک می‌کند. نوشیدن آب انجیر یا مصرف انجیر می‌تواند به حفظ سلامت موها و ناخن کمک کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو