طرز تهیه انواع ماسک ژلاتین برای صورت

منبع: فوت و فن

97

1400/7/10

14:04


ژلاتین نوعی ماده چسبنده و کلاژن ساز است که از برخی از قسمت‌های بدن حیوانات مانند استخوان‌ها، غضروف و غیره ساخته می‌شود. ژلاتین دارای مزایای بسیاری است که ازجمله مهم‌ترین آن می‌توان به بهبود درد روده و کاهش درد مفاصل اشاره کرد. علاوه بر این، دارای فواید بی‌شماری برای پوست نیز هست؛ به طوری که پوست را صاف و تقویت می‌کند و ناخالصی‌های روی سطح آن را از بین می‌برد. از طرف دیگر، نرم کننده پوست بوده و به عنوان یک ماده ضد پیری شناخته می‌شود. به دلیل خواص بسیاری که این ماده برای پوست دارد، در این مطلب از موتن رو تصمیم گرفته‌ایم در مورد طرز تهیه چند نوع ماسک خانگی ژلاتین برای صورت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۱-ماسک صورت تخم مرغ و ژلاتین

با استفاده از این ماسک می‌توانید پوست سفید و نرمی داشته باشید و مشکل سایه‌های تیره زیر چشمتان را به راحتی برطرف کنید. برای تهیه این ماسک به یک قاشق چای خوری ژلاتین آب شده به روش بن ماری و یک عدد زرده تخم مرغ نیاز دارید.

طرز تهیه

ابتدا زرده تخم مرغ و ژلاتین آب شده را داخل ظرفی بریزید و هم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. سپس یک لایه را از ماسک را روی صورتتان بزنید و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن به سراغ لایه دوم بروید و لایه دوم که خشک شد، لایه سوم را بزنید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه، صورتتان را با آب بشویید.

طرز تهیه انواع ماسک ژلاتین برای صورت

۲-ماسک صورت شیر و ژلاتین

با استفاده از این ماسک پوستی نرم و تمیز خواهید داشت و می‌توانید از خواص ضد پیری بهره‌مند شوید. برای تهیه ماسک صورت شیر و ژلاتین به دو قاشق غذاخوری ژلاتین آب شده و ۴ قاشق غذاخوری شیر گاو نیاز دارید.

طرز تهیه

ابتدا شیر و ژلاتین را برای ۱۵ ثانیه روی حرارت قرار دهید و پس از آن اجازه دهید خنک شود. بعد از اینکه صورتتان را با آب گرم شستید و خشک کردید، ماسک را روی صورتتان بزنید و بعد از گذشت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه، صورتتان را با آب بشویید. برای اثرگذاری بهتر از این ماسک حداقل دو بار در هفته استفاده کنید.

۳-ماسک صورت پودر زغال و ژلاتین

این ماسک فوق العاده را می‌توانید جایگزین نوارهای پاکسازی کننده جوش‌های سرسیاه کنید؛ زیرا این ماسک جوش‌های سر سفید و سر سیاه را به طور کامل پاکسازی می‌کند و جلوی ایجاد جوش را نیز می‌گیرد. برای تهیه این ماسک به یک قاشق ژلاتین، دو قاشق آب داغ و مقداری پودر زغال فعال نیاز دارید.

طرز تهیه

یک قاشق ژلاتین را در دو قاشق آب داغ حل کنید و مقداری پودر زغال فعال به آن اضافه کنید. این ماسک را با قلم مو روی صورتتان بگذارید و بعد از سفت شدن از صورتتان جدا کنید.

۴-ماسک صورت ژلاتین، ماست و آرد

این ماسک خواص ضد پیری دارد و علاوه بر نرم کردن پوست، منجر به لایه برداری، از بین بردن جوش‌های سر سیاه و درخشندگی پوست می‌شود. برای تهیه ماسک صورت ژلاتین، ماست و آرد به یک قاشق چای‌خوری ژلاتین، یک قاشق چای خوری ماست و یک قاشق چای‌خوری آرد نیاز دارید.

طرز تهیه

ژلاتین و ماست را درون یک کاسه ریخته و خوب با هم ترکیب کنید. سپس آرد را اضافه کرده و ترکیب کنید تا خمیر یکدستی ایجاد شود. ماسک را به صورتتان بزنید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را برداشته و صورت را با آب بشویید.

۵-ماسک صورت ژلاتین، عسل و روغن زیتون

عسل یکی از بهترین مرطوب کننده‌های طبیعی است که ترکیبش با ژلاتین و روغن زیتون منجر به پاکسازی، کاهش چین و چروک، بهبود خشکی پوست و از بین رفتن جوش‌های سرسیاه می‌شود. برای تهیه این ماسک خانگی به یک قاشق چای‌خوری ژلاتین، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون نیاز دارید.

طرز تهیه

ابتدا ژلاتین را درون یک ظرف ریخته و روی آن آب گرم بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت مایع دربیاید. سپس عسل و روغن زیتون را به آن اضافه کنید. در حالی که ماسک هنوز گرم است، آن را روی صورتتان بمالید و بعد از خشک شدن، ماسک را بردارید و صورتتان را بشویید. توصیه می‌شود از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

طرز تهیه انواع ماسک ژلاتین برای صورت

چرا خرید ماسک صورت ژلاتین از موتن رو؟

موتن رو نام یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی آرایشی و بهداشتی است که محصولات اورجینال و باکیفیت را در سبد محصولاتش جای داده است. افرادی که وقت کافی برای تهیه ماسک خانگی ژلاتین را ندارند، خوب است بدانند که انواع ماسک صورت در فروشگاه اینترنتی موتن رو موجود است؛ بنابراین تنها کاری که باید انجام دهند انتخاب محصول مورد نظر و نهایی کردن خریدشان است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو